Neusdop komt omhoog...?

Gestart door Susanne32, april 06, 2008, 19:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Hallo,

Ik ben al aan het zoeken geweest naar schurftmijt op de neusdop en andere topics, maar denk niet (hoop niet...) dat dit het geval is bij Kiwi. Ook heb ik het topic van Patricia_Twan gelezen, maar Kiwi's geval lijkt toch weer anders te zijn.

De laatste tijd is me opgevallen dat Kiwi's neusdop 'omhoog' lijkt te komen. Het is een vreemd gezicht, straks komt ie nog los van haar koppie... Maar zelf lijkt ze er geen last van te hebben.

Zou dit met de hormonen-huishouding te maken kunnen hebben? Ik krijg het idee dat ze graag aan een nestje zou willen beginnen, zo gedraagt ze zich althans... Continu aandacht vragen van de mannetjes, willen voeren, erg opgewonden zijn en de andere popjes wegjagen...

Ik heb er een foto bij gedaan - hoop dat deze duidelijk genoeg is - en ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat dit kan zijn.



[verwijderd door de beheerder]

Caradow

hormonen... kijk niet vreemd op als deze er vandaag of morgen afvalt..

Het KAN ook veroorzaakt worden door een voedingstekort, maar dat lijkt me niet aan de orde bij jou.

Nee, het is zeker geen schurft..

Ilse*

Hoi Susanne,

Hier heeft Keecko dat ook een hele tijd gehad. Het heeft met de hormoontjes te maken. Nu is haar dopje weer normaal (het is wat afgezakt).
Ik zou me er geen zorgen om maken. En nee, er is inderdaad geen schurftmijt te zien ;)

Groetjes, Ilse

Susanne32

Hoi Renate en Ilse,

Bedankt voor jullie reacties...

Renate: als die dop er dan 'afvalt' (het lijkt er inderdaad op dat dit eerdaags gaat gebeuren...) groeit ie dan wel weer netjes aan, of zit er gewoon een 'nieuwe' dop onder...?

Wat adviseren jullie? Apart zetten met haar favoriete mannetje en een blokje ophangen...?

Of komt het na verloop van tijd vanzelf weer goed?

Maar als ik jullie goed begrijp hoef ik me dus geen grote zorgen te maken?

Caradow

Zit gewoon een mooie dop onder, dit is gewoon het verdikte, verhoornde gedeeltje dat er afvalt..

Het kan dan zijn dat deze naar verloop van tijd toch weer aangroeit en weer weer afvalt, maar dat hoeft niet. Op zich heeft dit niet zozeer met broed zijn te maken (vor zover ik weet) maar als jij een nestje ziet zitten, wat let je ;)