kooitje gekocht! ;-)

Gestart door nesje, april 12, 2008, 23:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nesje

We hebben vandaag onze kooi gekocht, we zijn voor ons goesting gegaan: een grijze kooi zonder gesloten dak en fijne tralies zodat ze goed kunnen klauteren.

k Denk dat ze wel groot genoeg is voor 2 parkieten!





We gaan wel nog wat veranderen in de kooi: andere stokken, eetbak op andere plaats, onderaan plexi glas tegen het morsen, speelgoed, ...., maar dat is voor morgen.

Morgennamiddag gaan we kijken naar vogeltjes, k ben benieuwd!

Toeky/Mika

Wel grappig, ik heb vanavond dezelfde foto's al eens gezien !  ???
Veel plezier met je nieuwe parkietjes !!!  :P

Sonja

Hoi Riesje,

Mooie kamervoliere!  ;) Het is dezelfde die ik heb, alleen heb ik hem in het wit. ;)

Ook ik vond dat tralie-dak wel mooi, en ze kunnen er lekker op zitten, klauteren en spelen.
Wat ik helemaal niet praktisch vind aan deze voliere, is dat er maar 1 deur in zit, die je omhoog kunt schuiven.
Er is dus geen mogelijkheid om een deurtje open te zetten voor je parkietjes zodat ze zelf vrij in en uit de voliere kunnen gaan.
Wij hadden daarom destijds bij de dierenwinkel nog een los tralie-paneel besteld (fijn dat dat mogelijk was!), en daar hebben we zelf een deurtje uit gemaakt. Dat gaat prima.
De voerbakken heb ik vervangen voor andere bakjes en die hoger in de voliere opgehangen, zodat het eten en drinken niet bevuild kan worden door uitwerpselen. ;)

Veel plezier straks met je parkietjes!

Groetjes, Sonja.

Tjipie lover

Kan dat omhoog schuif ding niet gewoon vast gezet worden met touw zodat het open blijft staan.
mijn voliere heeft aan de voorkant grote deuren die je omhoog kunt houden maar blijven ook niet open staan, ik zet die altijd vast met touw als ik ze laat vliegen!!

groeten Ank.

roha

Nou, ik zat net ook te denken, of je de schuifdeur niet ergens op kan laten rusten, zodat ie gewoon open blijft staan. Bij onze voliere gaan de deurtjes omhoog open, dus wij hebben de deurtjes met wasknijpers open, anders vallen ze weer dicht.

Verder vind ik het een mooie voliere, zeker met dat dak zo, ze kunnen en bovenop landen en spelen en je kan er speeltjes aan bevestigen.
Veel plezier met inrichten en bovenal met de parkietjes!!!

DarkWolf

Kooitje noem jij dat :P Noem het gerust maar een kooi! :D
Dat met die deur snap ik niet zo goed, je moet de deur omhoog schuiven ofzo? Op stage hebben ze ook een voliere met vogels, en daar hebben ze een touw rond de deur hangen. Die dient eigenlijk om de kooi 'dicht' te houden omdat er een opening - waar een grasparkiet makkelijk door kan kruipen - is. Maar je kan het touw ook gebruiken om de deur te openen, dan bind je het touw ergens bovenaan vast en blijft de deur ook open. Dan zou ik wel voor een dikke versie van sisal gaan, anders is het touw zo doorgeknaagd :)

nesje

We zijn net terug van de winkel, hebben andere voerbakjes, een drinkfles en wat speelgoed gekocht.

Stokken hebben we ook, van hout EN een zelfgemaakte stok van eigen materiaal.

Als alles er in zit neem ik fotos!

Net boven de schuifdeur zitten twee openingen (aan de zijkant), daar gaan we een soort baget tussensteken zodat kinderen ze niet kunnen opendoen als ze op bezoek zijn of dat wij de deur kunnen laten openstaan.

Ook hier volgen nog fotos!

Nu zijn we nog op zoek naar takken: fruittakken of takken van de wilg. Dat is het enige dat mag, niet? Maar ik ken wel een paar mensen waar ik het kan gaan vragen, dus dat komt wel in orde! Hihi

Ingrid

Even over foto's: deze mogen alleen geplaatst worden ter verduidelijking van een vraag (zie forumregels). Wil je je parkieten, kooi, voliere, etc. showen dan kan dat uiteraard door foto's te plaatsen in de daarvoor bestemde fotoalbums: http://album.parkietenweb.nl/index.php

nesje

Fotos van de ingerichte kooi zijn gepost in het fotoalbum!

DarkWolf

Komt er nog een 2e grasparkiet? Het is wel een erg grote kooi voor 1 klein parkietje :P

nesje

Hihi,

Ja he, t is zeker goot genoeg voor 2 parkieten!

De bedoeling is om deze parkiet te laten wennen, handtam te maken en dan, over enkele weken, een tweede te kopen die net uitgevlogen is. (een vrouwtje?)

We gaan ze dan koppelen en hopen dat het snel klikt, he!!