Nestplanning Lucky+Spetter

Gestart door Tjipie lover, maart 29, 2008, 19:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ilka

Hey wat leuk! Vandaag is hier ook de tweede geboren :) Dat verschil in grootte is echt opvallend ja, maar die van jou zijn sowieso veel groter volgens mij! Ze hadden hier blijkbaar iets meer haast om uit het ei te kruipen ;)

Sara

Gefeliciteerd met je tweede kleintje! ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Milo-Pixel


Diana

gefeliciteerd Ank met de 2e baby, beetje rare vraag misschien maar zie ik nou op die eerste foto van het eerste kleintje bloed in het hok liggen valt me nu opeens op?

Tjipie lover

Ja Diana dat klopt hoor.
In het begin toen er 2 eitjes waren bij Lucky werd Nanouk jalours en die 2 hebben toen tot bloedens toe in elkaars pootjes gebeten.
Heb meteen Nanouk en Kimi uit de voliere verwijderd aangezien die toch nog geen eitjes hadden.
Dus vandaar!

Groetjes Ank.

Esra

Hoi

wat leuk voor je ;D
lijkt me echt gaaf



  kusjes Esra

Susanne32

Hoi Ank,

Gefeliciteerd met het 2e kleintje!!

Dat ze maar voorspoedig mogen opgroeien!  ;D

Fenixjuh

jppy!! tweede ukkie  :)  Ik dacht gister nog aan je, maar was vanwege hemelvaart niet thuis.. We gaan morgen voor de derde  ;)

Tjipie lover

Jeetje kuiken nummer 1 is echt vet groot joh, Lucky liet me net even zien hoe ze de kleintjes voerde - had ik nog niet eerder gezien ohhh zo schattig.
Kleintje nummer 2 is ook gegroeid maar nummer 1 slaat alles wat n beest!!
Kleintje nummer 1 was op de 2e dag ook groter dan kleintje nummer 2 vandaag is.

Groetjes Ank.

Tjipie lover

Echt die 1e kleine is al vet groot....



[verwijderd door de beheerder]

Tjipie lover

Goedemorgen.
Nog geen 3e jonkie te zien.
Ik hoorde wel een soort tikken in het broedblok, kun je het duidelijk horen als zo'n jonkie met zijn eitand tegen het ei aantikt om het los te breken??
Lucky heeft 2 eitjes heel erg vooraan liggen...
Ben zo benieuwd of er vandaag nog een bij komt of misschien meer??.
Hou jullie op de hoogte!!
Groetjes Ank.

tup en joep

het kan ook zijn dat lucky op de bodem van het blok tikt
dat doet kiwi hier ook vaak en zij heeft nu alle kleintjes
ik heb hier ook 1 kleintje uit het ei zien kruipen maar geen duidelijk getik gehoord

gefeliciteerd met je twee kleintjes en geniet er van

Mars

Hier heb ik ook nooit geluiden gehoord, hoor!

Geniet er van! En niet te veel luisteren... ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Isis


Tjipie lover

De oogjes gaan al wat open bij het 1e jonkie, lieff.. :-*
En kleintje nummer 2 tikte zijn moeder aan, mam ik wil eten zo schattig was dat.
Lucky gaat gewoon der eigen gang met de kleintjes ook al sta ik erbij te kijken!!

Groetjes Ank.

Tjipie lover

Alles gelukkig goed met mijn 2 kleine schatjes.
Van bijde gaan de oogjes al wat open.
De grootste krijgt witte donsveren, zitten nog in hulsjes en de jongste lijkt zwarte te krijgen - die's zoo donker.

Het word nu echt nadenken of ik ze dan toch bijde hou of dat ik een weg doe en later n wat ouder vriendinnetje voor donder haal aangezien ik Flits vandaag heb moeten laten inslapen.

wat zouden jullie doen??

Groetjes Ank.

Ingsu

Ik zou ze in dat geval beiden houden. Als je zo'n nestje opvoed krijg je meteen al zo'n sterke band met die kleintjes, het is sowieso dan lastig er eentje weg te doen, maar als je er dan nog eentje bij wilt nemen, kun je net zo goed je eigen houden! ^_^ [tenzij je misschien van plan bent om verder te gaan met kweken, dan is wat "nieuw bloed" niet verkeerd ;)]

Milo-Pixel

Volgens mij zit je nu met een oneven aantal grasjes, toch? Dus als je er 2 houd, zit je nog met een oneven aantal. Dus ik zou ervoor kiezen om er 1 te houden..

Liefs, Marit

Tjipie lover

Ja zit inderdaad met een oneven aantal grasjes.
Maar heb de nestplanning Kimi+Nanouk nog omdat dat tegelijktijdig niet ging is het gewoon uitgesteld.
Als deze jonkie's zijn uitgevlogen en oud genoeg zijn dan laat ik ze nog even met rust en dan gaan we het rustig weer proberen met Kim en Nouk!!

Vandaar de vraag.
Ouder vrouwtje bij donder of gewoon een van mijn jonkie's.
En nee Donder ga ik niet meer mee kweken, hij word 5 is al vader van Kimi en heeft genoeg meegemaakt.

Groetjes Ank.

ilka

Hey!

Je kunt ze natuurlijk ook allebei houden en er ook nog 1 van mijn schatjes bijnemen ;)
Ik zit zelf ook met een oneven aantal hier, dus ik laat de eenzame 1 van de jongen uitkiezen. Dan weet ik tenminste zeker dat het klikt, want het popje dat ik nu heb was eigenlijk voor de eenzame bedoelt...Anders blijf ik parkieten kopen ;) Maar ik weet niet of jouw Donder ook zo kieskeurig is :)

In elk geval sterkte gewenst met het verlies van Flits, maar geniet toch ook van het jonge grut!

Groetjes Ilka