Nestplanning Lucky+Spetter

Gestart door Tjipie lover, maart 29, 2008, 19:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tjipie lover

Hey ik was er weer.
Ei nummer 4 is er ook!

Stand van eieren:

1e  5-04-08
2e  7-04-08
3e  9-04-08
4e 11-04-08

Heb vandaag ontzettend rot nieuws gekregen, mijn lieflingshond Elja die bij mijn ouders woont gaan ze wegdoen - dit omdat het echt niet anders kan!!
Maar ga haar zo ontzettend missen, echt mijn meisje.
Ze gaat zondag al weg.

Ik heb besloten als ei nr 4 of nr 5 die dan zondag hopenlijk komt bevrucht is en het een vrouwtje is dan blijft ze en dan gaat ze vernoemd worden naar de hond waar ik zoo gek op ben.

kan in woorden niet zeggen hoeveel pijn dit mij doet!

Ik weet dat het beetje off topic is maar ik moest het gewoon kwijt.

Liefs Ank.

NaOmi_W

He vervelend zeg dat ze die weg doen :( Er is geen mogelijkheid om die bij jou te krijgen??

Diana

Mooi idee is dat hoor dat heb ik ook gedaan met mijn nestje. 1 dag na het overlijden van een goede kennis werd bij ons een eitje gelegd en dat eitje is ook uitgekomen en is toevallig een vrouwtje en heet dus Eunice. Dus ik snap je idee helemaal.

hillie

Hoi Ank,

Wat een mooi idee van je ik hoop dat het ook uit komt voor je.... ;)
Is nooit leuk om dieren weg te doen waar ja aan gehecht ben.
Maar toch komt er altijd zo moment dat toch moet gebeuren.
Wens je dan toch sterkte toe met dit verlies.

groeten hilde

Tjipie lover

Hey mensen ook ik begin wel wat nieuwschierig te worden naar de kleuren die ik kan verwachten.
Lucky en Spetter zijn bijde bonten, Lucky Geel Groen en Spetter is Wit Grijs.
Wat zou overheersen??
Ja k ben der ook al achter ivm het lezen bij de anderen dat er ook een totaal ander kleurtje bij kan zitten als de ouders van Lucky en Spetter bv blauw ofzo waren.

groeten ank :D

Kleintjes

Hoi Ank,

ben eens benieuwd welke kleuren er bij zullen komen. En inderdaad, de kleuren kunnen anders zijn dan gedacht  ;) Kruumel bv is zo'n toverballetje, hij is blauw met geelmasker type II maar toen ik hem kreeg was hij blauw geelmasker I qua uiterlijk, na de rui werd dus duidelijk dat hij type II is. Mams was geel en pa groen (wildkleur) dus dat hij blauw is was niet helemaal verwacht  ;) De overige broers en zusjes van Kruumel hebben gewone kleuren die WEL verwacht werden, namelijk wildkleur en lutino. Hij was 't buitenbeentje van 't nest.

Al reken je nog zo goed uit wat de kansen zijn, ze kunnen je altijd verrassen  ;) Kansen zijn zoals 't al zegt kansen, er kan altijd wat veranderen  ::)

Ik blijf dit lekker volgen, eens benieuwd wat 't worden gaat. Trouwens, ik ben 't er mee eens dat 't 'n mooi gebaar is als je 'n kuikentje naar iemand vernoemt waar je veel van houdt, is 'n heel erg mooi gebaar.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Tjipie lover

En jawel ei nummer 5 is gelegd!!
Spetter heeft vandaag ook nog 2x even bij Lucky in het broedkastje geweest om haar eten te geven, eerder zag ik hem er alleen voor zitten.
Was zo'n lief gezicht vandaag :D
Heb ook weer foto's gemaakt, zal ze zo nog even int fotoalbum zetten!!

Groetjes Ank.

Diana

 ;D gefeliciteerd met het 5de eitje. Hopelijk zijnze bevrucht en krijg jij ook kleine pietjes.

Tjipie lover

Heb net even in het broedblok gekeken.
Ik zag 5 eitjes liggen dus denk dat dit het is!!
Misschien vannacht of morgenochtend nog een 6e maar Lucks had tot nu toe elke x op het tijdstip dat ik keek wel n nieuw ei om de dag.

Maarjah 5 vind ik ook al een heel mooi aantal, hoop dat ze allemaal uitkomen!!
Heb niet gekeken of ze bevrucht waren dus het is een verassing.

:D Groetjes van Ank.

Diana

Hoi Ank,

ik denk dat dit inderdaad een heel mooi aantal is. Ik zie het nu bij mijn nestje dat waren 5 eitjes allemaal bevrucht en 4 zijn er uitgekomen en denk persoonlijk dat het genoeg is voor een nestje. Zeker als het bv een eerste nestje is. Ik ben erg benieuwd of ze uitkomen zal voor je duimen.

Tjipie lover

Blijft bij 5 eitjes wat ik al verwachte!
Heb nog even wat foto's gemaakt, komen in het album.
Nu laat ik haar maar helemaal met rust tot op de dag dat de eitjes kunnen uitkomen dan ga ik weer 1x p dag even kijken.

Gr. Ank.

Milo-Pixel

Super, 5 eitjes!

Nu hopen dat het goed gaat....  ;D

Diana

Even een tip ik zal wel elke dag even kijken of alles goed is hoor en niet pas wanneer de eitjes moeten uitkomen. Eitjes kunne ook kapot gemaakt worden ,beschadigen en dan kan dat behoorlijk gaan stinken.

Tjipie lover

@Diana: heb je advies meteen opgevolgd kijk toch gewoon weer elke dag in het nestkastje.

Alles gaat tot nu toe erg goed, de eitjes zijn prachtig :D
Aankomende week kunnen de eersten uit het ei komen als de eitjes bevrucht zijn.
Hoop het zo, al die kleine lieve frummeltjes  ::) :-*
Mijn vader is morgen jarig, mja morgen zou wel een beetje erg vroeg zijn hoor.
Al zou het wel leuk zijn geweest :)
Ik ga jullie op de hoogte houden, en zodra er n kleine is zal ik zo snel mogelijk foto's plaatsen in het fotoalbum!!!

Groetjes van Ank.

Tjipie lover

Ik hoorde net wat piepen, maar toen ik in het blok keek lag er nog geen roze frummeltje.
Misschien een piepend ei haha, t zou zo leuk zijn :D

Groetjes Ank!!

Milo-Pixel


Parkietjuh

Spannend allemaal hoor!!
Ieder geval gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.
Bij mij is het 3e eitje vandaag ook gelegd!!

Gr.

Diana

Oh wat leuk dus misschien wel een klein frummeltje vandaag. Ik ga voor je duimen want oh wat zijn ze leuk hihi.

Tjipie lover

@Diana, als het zo snel ging als bij jou 16 dagen dan zou er gister al 1 zijn geweest.

Ik wacht af, ben zo benieuwd.
Eerst zag ik melkwitte eitjes maar nu zijn der 3 wat donkerder gekleurd.
Wat zegt dit??
En de andere 2 zijn nog melkwit!!

Groetjes Ank

Diana

Hoi Ank,

bij mij kwamen de eitjes niet na 16 dagen uit maar na 17 dagen maar dat is vrij vlot hoor.

Bij mij verkleurde de eitjes net voor het uitkomen ook wat donkerder dus ik ga hard duimen.

Groetjes Diana