Live webcams!!

Gestart door Kleintjes, maart 28, 2008, 20:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

dames en heren vogelvrienden, ze zijn er weer: Live webcam beelden!!!

Op de site van de Vogelbescherming www.beleefdelente.nl is 't mogelijk om 6 (!!!!) verschillende vogels te bewonderen. Dit jaar zelfs (voor 't eerst) de kleine bonte diamant van ons land: 't Ijsvogeltje.
De vogels zijn: Ijsvogeltje, Steenuil, Lepelaar, Gierzwaluw (nog niet online maar binnenkort), de Grote Stern en de Torenvalk!!

Ik zou zeggen: Volg de avonturen van onze gevederde buitenvrienden en geniet van de kleintjes nu je nog kan!!!

Groetjes, veel kijkplezier en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jasmin

Leuk hoor! ;D
Vooral het uiltje.

Parkieten-Freak

Erg mooi, ik zal straks een link op de website plaatsen.  :)


chrikske


roman

Dat is leuk zeg! Vooral het ijsvogeltje vind ik leuk om te volgen.

Jen

ik kijk ook iedere dag even en vind het steenuiltje erg leuk om te volgen. maar nu zat ik net te kijken bij de torenvalk en dat zag er toch niet helemaal goed uit volgens mij  :( ik hoop dat ik het verkeerd zie, maar wat zien jullie?

Jen

oh nee, gelukkig verkeerd gekeken   :-X alles ziet er weer goed uit ;D

davey

stoer :-* had ik dit maar eerder geweten.. ziet er echt lief uit hoe die uil slaapt :-*

Kleintjes

Hoihoi,

enkele updates voor degene die de site gemist hebben:

Torenvalk: Jongen zijn goed gegroeid en leven alle 6  :D Zover ik heb kunnen zien zijn er 3 of 4 uitgevlogen.
Steenuiltje: 3 van de 4 jongen zijn overleden. 't Overgebleven jong is inmiddels uitgevlogen.
Ijsvogeltje: Kuiken doet 't goed en zit al mooi in de veren. Zit ook al op de stam. Er is 'n mogelijkheid dat er 'n vervolgbroedsel komt, 2e nestje dus. Wie weet  8)
Grote Stern: Eerlijk gezegd ben ik de kluts kwijt ::) Zoveel vogels op zo'n klein stukje. Vele jongen en er worden er nog meer verwacht aangezien er Sterns zijn aangekomen die pas met de bouw van 't nest zijn begonnen. Spannend!!! Ook zijn er beelden van nog enkele andere jonge vogels (kluut, meeuw)
Lepelaar: Ja, ze zijn er ook in 't oranje (zie clips op de pagina van de lepelaar). Reeds enkele honderden kuikens die al gering zijn geworden en al vele hebben de groep verlaten.
Gierzwaluw: Groeien als kool!! De 3 jongen zien er piekfijn uit en waarschijnlijk zullen ook zij binnenkort gaan oefenen met vliegen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caroline

Beste allemaal,

De live vogelwebcams van de Nederlandse Vogelbescherming zijn weer online op www.beleefdelente.nl.
Leef mee met het nestelen van de torenvalk (er zit nu een holenduif in de kast) steenuil, ijsvogel, lepelaar, grote stern, slechtvalk (zit nu te broeden op 3 eieren), ooievaar :-* en koolmees.

Veel kijkplezier,
Caroline

Marcus

Jammer dat de overige 3 uiltjes het niet hebben gered, maar voor de rest ziet het er leuk uit.  :)

Parkieten-Freak



Idske

Ahhhh dit is echt supergaaf om te zien!!!!  :-*
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

carla-dobbe

 ;D de ooievaars hebben kleintjes!!!   :-* is echt leuk. (ik weet ook waar dit nest zit, dat maakt het nog een beetje meer bijzonder vind ik!!!

pierewiet

wow! wat leuk! ik ga echt heel vaak kijken! ;D

carla-dobbe

#15
Yeeaaaah, je kan ze weer volgen op www.beleefdelente.nl