Aggressie tegen speeltje.

Gestart door dsmmeijer, maart 26, 2008, 23:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dsmmeijer

Een van mijn mannen, Kibo, is tam en als ik met mijn hand in de kooi ga, of mijn vinder tussen de tralies steek, om met hem te spelen/ aandacht geven, dan gaat hij snel naar het belletje, en dan gaat hij heel hard/aggressief met dolfijnengeluidjes aan de bel trekken en stoten. Hij heeft dan nog weinig of geen interesse in mijn hand/vinger.

Als ik de bel weg haal, en dan hetzelfde doe, dan is hij rustig en heel lief, en komt hij wel op de vinger, en spelen met andere speeltjes.

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat kan ik daaraan doen.

Straks gaat hij en de andere man bij de popjes in de voliere, en daar hangt ook zo'n speeltje met een belletje, en nog meet van die speeltjes. Het lijkt me dan lastig om al die speeltjes weg te halen, om aandacht van hem te krijgen.

Mandy

Ik denk dat je als je het erg vervelend vindt of dat speeltje weg haalt, of dat je hem die 2 keuzes laat behouden.

Dus dat ie én kan spelen met het speeltje én dat als je dat speeltje eruit haalt even met jou speelt..

Is ie handtam? Dan haal je het speeltje eruit en maak je er zelf een spelletje van in combinatie met je hand???! Heb je tcoh nog de aandacht van je parkiet....

Bijvoorbeeld: Ik heb een parkiet geadopteerd die 5 jaar in een kooi heeft gezeten met de vaste speeltjes en zijn vleugels waren geknipt.
( Nu volledig aangegroeit gelukkig ) ;D
Nu heb ik hem zover dat ie als ik zijn speeltje meeneem en aan de andere kant van de kamer sta dat ie naar me toe komt vliegen, en er ging een wereld voor hem open!  Hij vindt het geweldig, en dat doe ik nu iedere dag!