Waarschijnlijk een domme vraag...

Gestart door disflexie, maart 26, 2008, 20:21:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

disflexie

Morgen gaan we ons parkietje ophalen bij de fokker. ;D
Het leek ons wel zo goed om haar bij een fokker te kopen omdat we dan zeker weten dat we een jong parkietje kopen.
Ze is net uitgevlogen en eet al een paar dagen zelfstandig.

Nu komt de vraag:

Als we dagelijks een aantal keer onze hand in de kooi gaan stoppen om haar aan ons te laten wennen, moeten we dit dan afwisselen tussen mijn vrouw en ik?
Of moet het vogeltje eerst aan de een wennen en de andere komt dan wel?

Alvast bedankt! :)

Mars

Maakt niet uit hoor, gewoon met zijn tweeen oefenen.
Wel kun je jezelf beter verzekeren dat het parkietje wel al 7 weken is. Het is nog maar net uitgevlogen, eet misschien wel zelfstandig, maar vaak nog niet alle zaden, moet nog een hoop leren van paps en mams en mist zeker de voedingsstoffen van paps en mams die hem nog een tijdje bijvoeden. beter nog even wachten dus. Voor het tammaken maakt het niet uit.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mandy

Beter bij een fokker dan een dierenwinkel! Goed zo... Bij een dierenwinkel willen ze parkieten wel eens jonger verkopen dan ze werkelijk zijn.
Over 3 maanden moet je ongeveer kunnen zien of het een popje of mannetje is.

Je kunt op deze website natuurlijk een heleboel info vinden en je hebt een heleboel boeken en een heleboel info op internet.
Doe zoveel mogelijk kennis op voor dat ie "thuis" komt...

Je kunt ontelbaar veel tips vinden over hoe je een grasparkiet tam krijgt... Maar bij de ene parkiet duurt het wat langer dan bij een andere, dus je moet ook een beetje geduld hebben...

Veel plezier met je nieuwe kameraadje!