Beslist De Parkiet?

Gestart door Lodie, augustus 04, 2005, 12:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lodie

kleine vraag, mss stom en mss ook niet...
kan een parkiet zelf bepalen om tam te worden of niet?  :rolleyes:
en euh ja probeer hem dus tam te maken en elke keer ik mijn hand in de kooi steek met wa eten, om hem wat aan te trekken  :P , hij blijft rustig zitten nzo maar vanaf het moment dat ik mijn hand weg doe dan gaat hij in z'n bakje ete.
hij begrijpt dan toch dat ik hem eten aanbied, of niet? of mss is het een koppig en pestkopje mijn schatje van een parkiet?!  :D
:wubsmiley:  love my birdie :wubsmiley:  hihi

Sonja

Hoi Lodie,

De ene parkiet wordt wat tammer dan de andere.
Dit hangt er vanaf hoeveel moeite je ervoor wil doen, maar ook wel een beetje van het karakter van het vogeltje zelf.
Bied je parkiet wat lekkers aan op je hand, en praat lief tegen hem.
Zo went hij geleidelijk aan je, en leert hij, dat hij niet bang hoeft te zijn.
Parkietjes gaan ook weleens eten uit een soort "verlegenheid", als ze even met de situatie geen raad weten. Dit is niet erg, en gaat wel over, als hij of zij meer aan je gewend raakt.  ;)

Hier kun je nog meer informatie vinden, over het tam maken van je parkietje:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Sonja.

Lodie

ik denk dat de theorie van het eten = niet weten wat doen met de situatie wel klopt want euh mijn Chouchou'tje zat vnd op z'n stokje en probeerde wsl te testen als mijn vreemde hand nu niets terug zou doen. hij beet heel voorzichtjes in m'n vingers zo'n beetje overal  waar hij kon zonder er echt op te gaan. ik denk dat ik toch met wat meer "trainen" mijn vogeltje binnenkort tam zal zijn  :D  in ieder geval deze site heeft me toch al goe geholpen ookal was het maar door het lezen van alle informatie op de site en dus alvast bedankt aan al de mensen die aan deze site werken en ook veel ervaring en kennis hebben over onze lieve vriendjes  :lol:   :D   :P