vechtend mannetje en popje

Gestart door ciske, maart 25, 2008, 23:59:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciske

Hoi allemaal

zoals een aantal al weten heb ik een mannetje (ciske) gekocht bij een kweker. aarna heb ik in december een mannetje opgevangen.

maar nu kunnen ze niet goed met elkaar over weg, wat heeft geresulteerd in een beschadiging van een vleugel bij het mannetje. heb ze nu uit elkaar gezet. alleen los vliegen ze samen als ik erbij ben. maar als ciske bij mij komt zitten wordt het popje jaloers en probeerd hem weg te jagen, en dat gaat best hard soms.

ciske is een erg rustige parkiet en ciska (het popje) is behoorlijk vel, wel hand tam ondertussen.

wat zou ik er aan kunnen doen dat ze niet zo fel meer is of ciske wat meer voor zichzelf op komt. want zoals het nu gaat werkt het dus duidelijk niet.

zou een koppeltje parkieten erbij mischien een oplossing bieden? of zou dat pas echt de knuppel in parkietenhok gooien zijn (spreekwoordelijk gezegd)?

Gr, Bas

Safrena

Hey Bas

Een ander koppeltje zal ciske en Ciska niet dichter bij elkaar brengen  ;)

Het kan wel een hulp zijn, met een nieuw mannetje en popje zodat Ciska met het nieuwe mannetje is en ciske met het nieuwe popje
Echter is dit zeker geen garantie, want de mogelijkheid dat het nieuwe koppeltje gewoon bij elkaar blijft en een koppeltje vormt is er ook, en dan blijf je met het probleem zitten.
Of Ciska wil gewoon geen ander soortgenootje bij haar is ook altijd een mogelijkheid.

Het is dus echt aan jou om een keer goed te gaan nedenken welke optie je zelf wil
Of ze altijd apart laten zitten, of proberen met een nieuw koppel erbij en hopen dat dit dan wel goed gaat,  ;)
Als het goed gaat prima, gaat het tegen tja dan heb je meteen drie kooien nodig  ;)

Vele groetjes

ciske

bedankt safrena

heb ook geen id. als ze er samen uit zijn zoeken ze elkaar wel op en zitten te kroelen. maar vaak gaat het ook zo dat ze echt hard tegen elkaar tekeer gaan, en dan vooral als ciske iets doet wat ciska niet durft :S

zit echt even met handjes in mijn haar

Gr, Bas

Safrena

Hey Bas

Zoals ik jouw laatste berichtje lees, zou ik zelf het volgende doen

Vermist ze de kooi niet samen kunnen delen en echt gaan vechten, zou ik ze elk in een eigen kooi houden als ik er zelf niet bij ben, maar de kooien lekker naast elkaar laten staan.
Ik zou ze dan wel samen laten vliegen, en ze samen onder toezicht bij elkaar in de kooien laten.

Laat ze zo rustig een tijdje doen, en misschien dat ze dan toch lekker samen een kooi gaan delen
Ik zou persoonlijk er geen andere vriendjes bij halen op die manier ;)

Vele groetjes

kimmy05

Hai, ik ken dit probleem, Heb het zelf namelijk ook bij twee grasparkietjes.
Zelf heb ik ook een pop (Flora) van bijna 5 jaar en een man (Lordy) van bijna 2,
ze zitten bij elkaar in de kooi en het gaat goed, ze poetsen elkaar, man voert het popje, e.d.
Maar af en toe pakt Flora Lordy zonder enige reden. Soms gaat dit tot bloedens toe, het is zelfs
een keer zo erg gegaan dat Lordy nu een deel van zijn neusdop mist..........
Ik ben nu aan het twijvelen om Flora weg te doen, dit omdat Lordy jonger en veel
tammer is dan Flora (mij bijt ze ook af en toe ook tot bloedens toe).
Wie kan mij helpen, met eventuele tips of iets dergelijks....HELP!!!