vette kuif

Gestart door richmomo, maart 25, 2008, 21:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

richmomo

hallo
mijn mannetje eppie heeft al vanaf het begin dat ik hem heb een soort van vette kuif boven zijn snavel zitten op mijn advarte is het te zien ik weet niet of je die kan vergroten anders plaats ik de foto hier nog wel wat groter.
hij niest niet oid kan dit kwaad?

gr richmomo

richmomo

eppie op de stok (groen) en beppie (geel) ik krijg geen duidelijkere foto

NaOmi_W

Is dit niet gewoon een kuif zoals bij Engelse grasparkieten gewoon is? Lijkt mij dan tenminste. Denk niet dat hier iets mis mee is.

Safrena

Hey richmomo

Welkom op het forum

zo een kuifje is heel bekend bij engelse grasparkieten
Het is dus best mogelijk dat je ventjes een engelse grasparkiet is, alhoewel hij daarvoor wel klein is
Een andere mogelijkheid is dat hij een kruising is van een gewone en een engelse grasparkiet

Als jouw ventje zich verder normaal gedraagt, goed eet, aktief is poepjes prima enz hoef je je daar geen zorgen om te maken

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

hier hebben de heren ook zo'n kuifje als ze bezig zijn met flirten of als er iets is wat ze interessant vinden (opwinding). Tweety ( de tengere heer) heeft 't niet zo opvallend als Kruumel (flinke vent). Zelfs Mini (de jongste dame) heeft zo'n kuifje als ze met je wilt spelen (haren plukken) of als ze boos is (opgewonden).

Ik denk niet dat dit dus alleen bij de heren voorkomt, maar bij de dames net zo (anders zou Mini 'n kerel zijn maar ze is echt 'n dametje). Is niks ongewoons en je hoeft je er geen zorgen over te maken. komt bij alle parkieten voor (zowel Engelse als Australische).

Veel plezier met je parkietjes!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mandy

Heb wel een opmerking:

Mogen ze ook los overdag? Ik vind het kooitje nogal klein....

richmomo

bedankt voor de antwoorden. en even op de laatste terug te komen
ik heb ze nog niet sper lang en ben er laatst achter gekomen dat eppie van 06 is ik probeer ze tam te maken wat niet echt lukken wil. met mijn hand in de kooi gaat het wel maar op mijn hand zitten oid niet. ik ben bang als ik ze los laat vliegen dat ze niet terug gaan in de kooi en vangen zit er helemaal niet in dan.
we willen binnen kort of een grotere kooi binnen zelf maken of een buiten bij tarras

Mandy

Okay! ;D De kooi die je dan nu hebt kun je eventueel als reiskooi naar de dierearts gebruiken mocht dat ooit nodig zijn, da's altijd handig..... Maar het maakt verder niet uit hoe groot je de kooi hebt als je maar veel en herhaaldelijk de zelfde handelingen doet, dan wordt ie ook wel tam alleen bij de een duurt het wat langer als bij een andere parkiet!