wat vragen voor een geschikte partner voor popjes

Gestart door Tjilp, maart 25, 2008, 14:53:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

Hallo

ik ben druk aan het zoeken voor een lief vriendje voor Lazarus
daar heb ik een aantalvragen voor.

twee vrouwtjes...werkt dat zamen?
een jong vogeltje gaat dat zamen met een 7 jaar oude dame?
en de laatste vraag...een Engelse parkiet kan die samen wonen met mijn "gewoone" grasje?

en wat zijn de verschillen tussen een engelse grasje en een "gewoone" grasje?

Safrena

Citaat van: Tjilp op maart 25, 2008, 14:53:39
Hallo

ik ben druk aan het zoeken voor een lief vriendje voor Lazarus
daar heb ik een aantalvragen voor.

twee vrouwtjes...werkt dat zamen?
een jong vogeltje gaat dat zamen met een 7 jaar oude dame?
en de laatste vraag...een Engelse parkiet kan die samen wonen met mijn "gewoone" grasje?

en wat zijn de verschillen tussen een engelse grasje en een "gewoone" grasje?

Hey Tjilp

1. Ja twee vrouwtjes kunnen samen, zolang er geen mannetje bij komt. Zelf heb ik heel lang twee vrouwtjes gehad, zelfs op een bepaald moment vier vrouwtjes samen, en ik heb nooit problemen gehad daarmee
2. een jong vogeltje kan bij een ouder vogeltje, op zich zal dit geen probleem geven
3. Een engelse grasparkiet kan prima samen met een gewone grasparkiet

Het grote verschil tussen die twee is de lichaamsbouw.

Echter zondag heb ik met een jarenlange ervaren hobby kweker van de parkieten federatie staan praten en die vertelde me dat Engelse grasparkieten toch iets zwakker zijn en mede daarom ook gevoeliger voor ziektes, dan de gewone grasparkiet.

Vele groetjes

marianne vermaas

Hallo Tjilp. :D

Ik heb twee vrouwtjes parkieten gehad,nu die konden echt niet samen in een kooi,steeds ruzie,veren trekken en aan de staart trekken zo erg dat gewoon de staartpennen uitvielen,die heb ik ook steeds apart moeten houden in een andere kooi.Pas geleden heb ik er een mannetje bij gezet en dat gaat wel goed.die ervaring had ik dan met die twee vrouwtjes.Een Engelse met een gewone parkiet gaat wel.  groetjes Marian

Tjilp

Citaat van: Safrena op maart 25, 2008, 15:49:21
Hey Tjilp

1. Ja twee vrouwtjes kunnen samen, zolang er geen mannetje bij komt. Zelf heb ik heel lang twee vrouwtjes gehad, zelfs op een bepaald moment vier vrouwtjes samen, en ik heb nooit problemen gehad daarmee
2. een jong vogeltje kan bij een ouder vogeltje, op zich zal dit geen probleem geven
3. Een engelse grasparkiet kan prima samen met een gewone grasparkiet

Het grote verschil tussen die twee is de lichaamsbouw.

Echter zondag heb ik met een jarenlange ervaren hobby kweker van de parkieten federatie staan praten en die vertelde me dat Engelse grasparkieten toch iets zwakker zijn en mede daarom ook gevoeliger voor ziektes, dan de gewone grasparkiet.

Vele groetjes

heel bedankt voor de nuttige info!

dan ga ik zeker op zoek naar de "gewoone" gras parkiet...ivm dat de engelse toch iets zwakker is...

Tjilp

Citaat van: marianne vermaas op maart 25, 2008, 18:22:24
Hallo Tjilp. :D

Ik heb twee vrouwtjes parkieten gehad,nu die konden echt niet samen in een kooi,steeds ruzie,veren trekken en aan de staart trekken zo erg dat gewoon de staartpennen uitvielen,die heb ik ook steeds apart moeten houden in een andere kooi.Pas geleden heb ik er een mannetje bij gezet en dat gaat wel goed.die ervaring had ik dan met die twee vrouwtjes.Een Engelse met een gewone parkiet gaat wel.  groetjes Marian

ja daarom zat ik te twijfelen....
maar "officieel" kunnen ze toch met elkaar opschieten...
misschien lagen hun karakters niet bij elkaar...
het is altijd spannend of een koppeltje klikt...

overigens hoor ik graag van andere parkieten freaks wat hun ervaringen zijn met twee popjes

Milo-Pixel

Ik heb twee popjes. Milo en Pixel. Ze zitten van jongs af aan al bij elkaar (vanaf dat ik aan de kweker had verteld welke twee ik wilde). Het zijn de beste vriendjes! Ze kroelen, snavelen en poetsen elkaar, ze voeren elkaar zelfs. Er is wel eens wat gekibbel, maar dat is ook bij man-pop en man-man zo. Mijn ervaring met twee poppen is dus prima!

dsmmeijer

Hier precies hetzelfde met Ricky en Lara.
Ricky had ik eerst alleen, na 2 maanden Lara erbij, 3 weken apart, en dan samen in 1 kooi, en het gaat goed.
Heb nu 2 mannen samen in een andere kooi naast hun, en wennen goed aan elkaar. Hopen dat het goed gaat met zijn 4en straks.
Ricky en 1 van de mannen hebben veel interesse in elkaar. Van de andere 2 is nog niet veel duidelijk.