Verhuizing het meest comfortabel maken voor Milo en Pixel

Gestart door Milo-Pixel, maart 21, 2008, 13:09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Volgende week zondag ga ik verhuizen. Ik blijf in dezelfde stad (Gouda) dus dat is makkelijk. Nu ik alles aan het inpakken ben, merk ik dat Milo en Pixel het echt niet leuk vinden en ze me telkens aan lopen te staren en schrikken als ik wéér met een doos vol spullen langsloop. Nu heb ik ze al in een andere kamer gezet, dus dat scheeld. Maar hoe kan ik het volgende week het beste laten verlopen voor hen? Ze komen namenlijk in 1 klap in een nieuwe omgeving, met nieuwe spullen en ook nog eens alles dat uitgepakt gaat worden en verplaatst en versleept gaat worden. Ik weet nu al dat ze dit absoluut niet leuk gaan vinden.

Hebben jullie tips hoe ik het het beste voor hen kan laten verlopen? Zou ik zondag een doek over de kooi kunnen leggen? Of geeft dat juist paniek omdat ze heel veel nieuwe geluiden horen en het niet kunnen zien?

Groetjes, Marit

Caradow

Ik zou er geen doek over leggen. Probeer ze gelijk op hun nieuwe plek neer te zetten en laat ze maar kijken.. reageer er niet op als ze schrikken. Als jij reageerd, bevestig je dat er iets engs aan de hand is. Reageer je niet, dan kunnen ze niet anders dan concluderen dat het normaal is en zullen ze na een tijdje ook minder schrikken.

Mijn ervaring, ook met reizen bijvoorbeeld, is dat ze rustiger zijn, als ze om zich heen kunnen kijken. Ja, het blijft zeker in het begin wel even eng, maar op den duur zulen ze het gewoon accepteren. 

roha

Hoi Marit,

Ik zou ze pas verhuizen, als jij alles hebt uitgepakt en gesetteld bent. Dan is het in hun nieuwe omgeving niet zo druk, als alles klaar is.

Milo-Pixel

Daar had ik ook al aan gedacht, maar dit kan niet. Ik heb een grote kooi (de Lady medium), die alleen vervoerd kan worden met een auto. Mijn moeder heeft geen auto, en mijn vader komt alleen die dag helpen met verhuizen (ouders zijn gescheiden...). Dus ik had inderdaad daar ook al aan gedacht, maar dat gaat dus niet.

Ik zal ze wel met het verhuizen meteen op de plek zetten waar ze blijven staan, gelukkig weet ik al welke plek dat is. Ik zal er geen doek over leggen en ze negeren als ze schrikken.

NaOmi_W

Toen ik vanuit België terug naar NL verhuisde, heb ik wel gebruik gemaakt van een doek. Merkte dat ze dan juist rustiger waren, maar alleen als ze op een onbekende plek stonden hoor, niet terwijl ik aan het inpakken was. Op een gegeven moment moesten ze ergens op de grond komen te staan, maar omdat er nog een aantal keer langsgelopen werd, schrokken ze steeds, dus de doek er over gedaan en ze waren rustiger. Ook in de auto heb ik dat gedaan. Maar misschien dat de jouwe anders reageren dan de mijne, dus zelf maar kijken wat zij prettiger vinden.

Milo-Pixel

Lieve mensen,

Ik ga morgen verhuizen. Er is in mijn nieuwe huis nog geen internet aanwezig (heel jammer  :-\ ). Ik zal dus de komende tijd niet/weinig (alleen op school) op internet kunnen, en dus op het forum kunnen. Aangezien ik al een beetje erg forum verslaafd ben, zal het wel even afkicken worden  ::) Tot snel hoop ik!

Groetjes, Marit

Caradow

Marit, "gelijk uit school thuis komen" zi er zeker niet in voorlopig ;)

tot gauw en succes morgen :)

Milo-Pixel

Nou, de verhuizing is goed gegaan  ;D Ik heb ze meteen op het plekje gezet waar ik ze hebben wil, en daar lekker laten staan zonder doek. Lekker een stukje appel erbij als verwennerij. Ze zijn niet meer zo erg geschrokken gelukkig. Ze hebben ook al los gevlogen. Pixeltje wist niet wat ze mee maakte, zoveel ruimte had ze om te vliegen. Ik heb haar nog nooit zo zien vliegen, hard schreeuwend van enthousiasme. Echt een luchtpiraat! Milo'tje is tussen de gordijnen door geglipt tegen het raam aan.. Ik schrok me kapot, maar gelukkig was het niet hard en ging ze erna weer vrolijk verder.

Ik heb ook gelukkig weer internet ;)

Groetjes, Marit

Mars

Nou, mooi zo!
Allemaal veel plezier op jullie nieuwe plekje.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi Marit,

Nou gelukkig is het goed gegaan met de verhuizing.
En dat je weer internet heb.
Veel plezier op je nieuwe stekje.

groeten hilde

Safrena

Hey Mensen

Dat is heel fijn dat alles  prima is gegaan voor de lieverdjes met de verhuis, en hebben zich al heel snel aangepast.

Hier kan dus voorlopig wel een slotje op  ;)

Vele groetjes