Drie echt niet goed??

Gestart door Petr@, maart 18, 2008, 19:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Wil jullie even wat vragen.Heb het al vaak gelezen hier.

Ik zelf heb Vledder en Mitzi al.Een vriendin van mij heeft ook een parkiet(mannetje).Het arme vogeltje wordt dus helemaal niet goed verzorgd.Goedkoopste zaad ,altijd vies drinkbakje smerige kooi.En daar komt bij dat het parkietje altijd eenzaam en alleen is.Staat nu alleen in een kamer op de grond krijgt zelden aandacht.Daar staat hij omdat er ook nog een kat rond loopt.Het popje wat ze ook had is overleden.Is dus niet tam ze heeft hem al sinds december.Vind het zo verdrietig gezicht als ik daar kom omdat ik dan gelijk aan me eigen liefies denkt.
Nu zit ik eraan tedenken om aan haar tevragen of ik hem mag hebben want dit is echt zielig.Maar ja als ze ja zegt heb ik er 3 want eigen lijk wil ik pas volgend jaar meer parkieten erbij.Maar dit ken ik niet langer aanzien.Zou het echt niet gaan 3 parkieten.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

DarkWolf

3 parkieten in 1 kooi zal niet lukken, daar komt zeker en vast ruzie van. Maar als je de nieuwe parkiet in zijn oude kooi laat, dan moet het wel lukken.

Caradow

Petra, als jij kans ziet om dat parkietje nu over te nemen, moet je dat zeker doen. Het is het belangrijkste als dat vogeltje DAAR weg is.. (ik ken de verhalen over hoe het daar gaat )

Weet je zo het geslacht van het beestje? Als het een man is, zal het minder snel problemen geven dan wanneer het een popje is. Eventueel zou je de nieuweling voorlopig nog even zijn eigen kooi kunnen laten houden, zodat dat in ieder geva; geen problemen geeft...

DarkWolf

oow help, ik had me weer eens mislezen ??? Ik dacht dat het parkietje van die vriendin een popje was!
Maar inderdaad zoals Caradow zegt, als je meer vrouwtjes hebt dan mannetjes dan zal het sneller tot ruzie leiden.

Milo-Pixel

Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, die parkiet daar weg halen. Aangezien het een mannetje is, heb je in ieder geval niet meer poppen dan mannen, dat scheelt. Misschien dat er 1 wel eens buiten "de groep" valt, maar dat altijd beter dat verwaarloosd worden!

Groetjes, Marit

roha

Hoi Petra,

Jij hebt een mannetje en een popje, toch?
En het parkietje van je vriendin is een mannetje zag ik.
Dat kan best goed gaan, beter meer mannen dan dames!
Maar ik zou, als ik in de positie zou zijn, die parkiet daar ook zo snel mogelijk weg halen.
Het lijkt me als dat ze door gaat daar, dit parkietje ook niet lang meer leeft. In ieder geval is het geen fijne leefomgeving voor een parkiet en bij jou zal hij het zeker een fijn leven hebben.
Vraag het gewoon, leg het uit als dat nodig is en vraag ook de kooi mee voor alle zekerheid  ;)
(En als je de kooi meekrijgt, zal ik hem wel eerst even ontsmetten.)

Hanneke

Petr@

Nou heb het gevraagd maar haar zoon wil het niet.Want hij is van hem.Dan moet hij er wel beter voor gaan zorgen.Zoniet haal ik hem toch weg daar.Want dit is niet goed ,dat parkietje is ook zo bang.
Het is inderdaad een mannetje en gelukkig heb ik zelf nog de oude kooi van Vledder dus mocht ze toch toegeven ken hij daarin.En dan tebedenken dat hij daar al 3 maanden in huis is en er wordt gewoon niks mee gedaan.
Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval bedankt voor de fijne reacties.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Ga ervoor Peet! Je hebt het er al vaker met me over gehad dat dat diertje daar geen leven heeft...

Hoe oud is haar zoon? En wat doet hij met het parkietje, kijkt hij er uberhaupt wel naar om?

Petr@

Haar zoon is 15 maar ook een autist.Dus ik moet dat heel goed gaan aanpakken.
Hij vertrouwd mij goed dus moet ik heel goed met hem praten.Het zal uit eindelijk wel gaan lukken want hij weet hoe de 2 hier leven en dat vind hij prachtig.

Ik moet dit echt voorzichtig gaan aanpakken.Het liefst zou ik hem nu al weg halen maar dat gaat nu eenmaal niet.
Want als ik hem vertel hoe hij het moet doen wordt hij helemaal blij maar eer hij thuis is vergeet hij het weer.Ja en ze moeder is nu eenmaal ook met andere dingen bezig pas een kleintje erbij.
Ja dus ik hoop dat hij over stag gaat.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

dat maakt het extra lastig.. en nog extra niet doordacht van moeders...

Maar goed, voor we er hier een chat box van maken ;)

Succes met onderhandelen Peet en we horen wel hoe het afloopt :)

Ingsu

Ik weet niet of hij uberhaupt wel bij jou thuis komt, maar misschien kun je met hem afspreken dat hij regelmatig op bezoek mag komen om te kijken hoe het met zijn parkietje gaat, dat kan het al wat makkelijker voor hem maken om er afstand van te doen.

Veel succes verder! Ik hoop dat het gaat lukken.
Echt goed van je dat je het diertje wilt overnemen!  :D

Groetjes,
Inge

hillie

Hoi Petra,

Probeer eerst het vertrouwen van die zoon te winnen.
Een autist vertrouw niet iedereen zomaar.
(spreekt uit ervaring ben zelf ook Autistisch)
Dan zal hij misschien eerder na je toe komen.
En dan kan je hem uitleggen over het parkietje.
Hoe en verder.
Wens je er veel succes er mee.

groeten hilde

Petr@

Ben gisteren even langs geweest daar.Nou moet zeggen het parkietje zag er goed uit zat goed in de veertjes.Vandaag heeft ze een nieuwe kooi gekocht en gelijk een vriendje voor hem erbij.Dus ik hoop dat het toch goed gaat komen.




Ken wel een slotje op.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

DarkWolf

Echt super dat ze wat meer moeite doen voor de parkieten. Hopelijk blijft het ook zo dan :)

roha

Ik hoop ook dat ze het nu beter in de gaten houdt en dat het geen gebed zonder einde wordt, of dweilen met de kraan open.

Petr@

Hou het wel in de gaten .Anders komen ze bij mij heb ik er gelijk 4.


In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016