EII!

Gestart door jasmijn91, maart 19, 2008, 14:40:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasmijn91

OMG.. tijdje geleden had ik een vraag gestuurd omdat ik dach dta ze verstijfd werd.
toen bleek dat het een paringshoudeing is!
maar ze heef tnu een EI GELEGT!
OMGG. maar ikm heb geen mannetje, dus issie niet bevrucht.
maar wat cool he!:D

dit wou ik even met jullie delen.!


En ik wou vragen wat dit betekent en wat ik moet doen.
want ze zit er de hele tijd op en ik wil het eitje niet afpakken.

Groetjes Jasmijn.

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena

Parkietjuh

Hoi Jasmijn,

Het komt wel eens vaker voor dat de vrouwtjes een eitje leggen zonder dat er een man is, dan is deze inderdaad onbevrucht.
Je mag het eitje dus ook gewoon weghalen.

Gr.

jasmijn91

Het hoe zit het dan, stel dat je haar wil dat ze bevrucht wordt.
Wanneer moet je dan een mannetje erbij laten doen.
Ze heeft nu al eitjes gelegt, dus doe je dat dan daarvoor?

gr. jasmijn

Parkietjuh

Als je met je parkietjes wilt gaan kweken, kijk dan even op de site www.parkietenfreak.nl of kijk wat rond op dit forum, dan kom je het straks allemaal tegen ;-).
Veel succes.

Gr.

roha

Goh, wat grappig dat je parkietje nu een ei heeft gelegd. Hoeveel nu?
Voor een bevrucht ei, moet er eerst een man aan te pas komen, die haar bevrucht, daarna worden er eitjes gelegd. Maar dat gaat ook niet zomaar natuurlijk. Jouw popje en dat mannetje zouden elkaar ook heel aardig moeten vinden en dat kan nog een hele tijd duren.

jasmijn91

Ze heeft er nu 1 gelegt ik denk vanmiddag of vanmorgen en ze zit nu ook de hele tijd te 'persen'. het ziet er best zielig uit. Het eitje ligt op de grond maar ik heb er zaagjes onder gelegt. ze verplaats het eitje steeds en gaat dan heeeeel erg broeden. iki heb zelf geen mannetjes parkiet. en wil ook niet laten kweken want ik weet er nog niet genoegf van af denk ik. Maar ik vroeg me af hoe je dus kunt zien wanneer je er een mannetje bij kan doen. maar ik kan t niet goed vinden op de site.

echt wel schattig.(A)

Groetjess

Parkietjuh

Hoi Jasmijn,

Je kunt er natuurlijk altijd een mannetje bij doen, wel even laten wennen d.m.v. een kooi ertussen.
Zelf had ik eerst ook alleen een popje, ik heb er nu ongeveer een maand geleden een mannetje bij gedaan, en ben van plan als ze elkaar leuk vinden, te gaan kweken.
Als je niet wil kweken, kan je het beste gewoon nog een popje erbij kopen.

Gr.

jasmijn91

oh dat is inderdaad wel leuk want een vriendin van mij heeft een mannetje dus kunnen we ze wel eens kennis laten maken. maar stel dat je een nieuw parkietje erbij koopt. Gaan ze dan niet vechten? Of is het zo bij de een wel en de ander niet.
Ze zit nog steeds de persen, hihi. Best wel schattig maar ook zielig.

:D 8)Jasmijn

Safrena

#8
Hey Jasmin

Omdat jouw popje nu een eitje gelegd heeft, hoef je er niet meteen een mannetje bij te gaan doen hoor
Dat moet zeker nog niet

Het eitjes zou ik niet gaan weghalen, anders kan het zijn dat jouw popje eitjes gaat blijven leggen tot ze een volledig nestje heeft, wat niet lukt als jij ze dus iedere keer weg haalt,  laat de eitjes lekker tot einde broedperiode liggen.

Pas als jouw vrouwtje nu echt eitjes zou gaan blijven leggen, of je wel kleintjes, dan hoef je er een mannetje bij te halen.

Vele groetjes

Caradow

Jasmijn, een nestje word grootgebracht door zowel de man als de pop, dus ga je nu gene visioenen in je hoofd halen met de parkiet van je vriendin erbij.. Daarnaast geef je zelf al aan dat je nog veel en veel te weinig weet over broeden om er aan te beginnen.

Je parkietje zal NU nog geen ei erbij leggen, omdat ze pas vandaag ene eitje gelegt heeft. een parkietje legt om de dag een eitje, als ze doorgaat met leggen. Mocht jou parkietje doorgaan met leggen, laat haar dan dit broedsel "afmaken" voor je de eitjes weghaalt, anders zal ze steeds door blijven gaan met alle gevolgen van dien (bijvoorbeeld legnood)

Ook kunnen de vragen die je nu stelt gerust gevonden worden als je je goed inleest...


roha

Citaat van: jasmijn91 op maart 19, 2008, 16:03:50
oh dat is inderdaad wel leuk want een vriendin van mij heeft een mannetje dus kunnen we ze wel eens kennis laten maken. Niet doen, want dat betekent dat een van jullie in principe afstand moet gaan doen van je parkietje, want zoals al gezegd helpen de man en de pop de jongen grootbrengen en het is best zielig als je ze daarna weer uitelkaar zou halen. maar stel dat je een nieuw parkietje erbij koopt. Gaan ze dan niet vechten? Of is het zo bij de een wel en de ander niet. Net als bij mensen hebben parkieten ook hun voorkeur van partner

:D 8)Jasmijn

jasmijn91

oh oke bedankt Roha;) anders was het inderdaad een beetje zielig geweest als ze elkaar eerst zagen en dan weer weggehaald werden.

& caradow, ik haal geen visioenen in me hoofdje hoor:P ik dacht misschien is het leuk om ze kennis te laten maken maar niet jonge vogeltjes te krijgen. Ik heb inderdaad nog niet veel kennis over dit onderwerp maar daarom vraag is er juist naar, snapje? Als ik vraag: wanneer moet je er een mannetje bij halen, bedoelde ik er niet mee van ik ga daadwerkelijk een mannetje erbij doen. Maar meer om me kennis te vergroten over dit onderwerp.


Nou allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Ben weer een stuk wijzer geworden! tot ziens & tot de volgende vraag.

roha

En als je nog wijzer wilt worden over broeden en over vele andere onderwerpen, dan kun je heel goed de site en het forum (gebruik de zoekfunctie) eens goed doorlezen.  ;)

Veel Plezier!  :)

jasmijn91

Het 2e ei is vandaag ongeveer half 2/2 uur gekomen.  :-X

jasmijn91

#14
Niggie is gestopt met eitjes leggen en nu moest ik ze eruit halen:( ik vind t zo zielig! maar ze is wel agressiever geworden:( als ze eruit komt bijt ze me heel hard in me arm. Weten jullie waarom dit is?

Groetjes jasmijn

Ik heb dit topic (dag eitjes) met het bestaande topic, over het leggen van eitjes door Niggie, samengevoegd. Gr. Ingrid

Jasmin

hoi Jasmijn,

Als je parkietje is gestopt met eitjes leggen is ze toch gewoon aan het broeden?of niet?

jasmijn91

ja maar er is geen mannetje bij geweest.  :P Ze waren onbevrucht.

Safrena

Hey jasmijn

Yep, normaal doet een popje dit om haar eitjes te beschermen.
Dit instinctief gedrag heeft ze nog steeds een beetje ook al zijn de eitjes weg

Vele groetjes

jasmijn91

oke dankje!  :)
De tips die op de site staan kun je dan hier ook bij toepassen bij het bijten?

groetjes jasmijn.

Safrena

Hey Jamijn

Yep, die tips over het bijten kun je ook in deze situatie gewoon gebruiken
Het bijt gedag negeren  ;)

Vele groetjes