heel erg kroelerig

Gestart door margriet, maart 18, 2008, 17:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

margriet

Mijn Sweety is 8 mnd. en 6mnd. bij mij vanaf het begin was hij al erg aanhankelijk het liefst de hele dag  :-*
Hij is goed tam doe ik de kooi open dan stapt hij eerst op m'n hand en moet er zeker 10 min. gekroeld worden.
Heb m'n mond vlakbij hem en hij geeft a.h.w. kopjes en knarst hevig. :-*
Hij was gekortwiekt maar gaat gelukkig nu goed vliegen is ook niet angstig, laat het NOOIT meer doen. Sinds hij dat doet wil hij nog meer op m'n hand zitten en ga weer kroelen. Soms zit hij op 1 pootje met koppie in z'n nek. Spelen doet hij ook, inderdaad eierdopjes zijn geweldig en flessendopjes op de grond gooien is ook prachtig, ik moet het dan wel oprapen maar komt tussendoor vaak even bij me.
Zit hij in de kooi en is het deurtje dicht begint hij vaak meestal heel druk over het stokje heen en weer te lopen.
Even m'n mond tegen de spijltjes helpt wel.
Kan het zijn dat ik te veel kroel, moet/kan ik dat doen als hij nog in de kooi zit of juist dat negeren?  :-\ 

roha

Hoi Margriet,

Zolang je parkietje het lekker vindt om door jou gekroeld te worden, is er niks aan de hand.
Het is juist geweldig dat jou parkietje dat met jou wil, hij heeft alle vertrouwen in jou en hij vindt je lief.
Ik denk ook niet dat het uitmaakt waar hij gekroeld wordt, als hij maar niet gedwongen wordt.
Dat hij over de stok heen en weer loopt is wel een teken dat hij er uit wil en/of aandacht van jou wil.
Fijn dat hij nu weer kan vliegen!
Veel plezier saampjes!

Hanneke

margriet

bedankt Roha,
Dwing hem zeker niet maar moet ik hem wat negeren als hij heen en weer over stokje loopt hij begint er 's morgens zodra hij mij ziet al mee? Dan kan/mag hij er nog niet uit of 's avonds.
Samen met hem spelen lukt nog niet zo maar dat heeft z'n tijd nodig toch?
Kan het ook zijn dat het ene diertje meer met je speelt dan de ander

roha

Hoi,

Als jij niet wil dat hij er uit gaat, moet je dat zeker negeren. Anders wordt hij beloond voor zijn gedrag. Hij denkt dan: He, als ik zo heen en weer loop komt ze wel of gaat de deur open en dat is wat ik wil.
Hoezo niet samen spelen, je speelt toch al samen met hem met de dopjes! Hij gooit ze op de grond en jij raapt ze op, das een heeeeel erg leuk spelletje voor hem, hoor!   ;)
En ja, de ene parkiet is speelser dan de andere.  Bij grasparkieten zie je heel duidelijk verschillende karakters. En het ligt dus aan het karakter van je parkiet wat ie leuk vind om te doen en hoe ie reageert op bepaalde speeltjes o.i.d.

margriet

Hoi Roha,
Ja dan speel ik zeker veel want niet alleen het dopje ook het schommeltje belandt ieder keer in de kooi en hangt het er weer klimt meneer gelijk weer bovenop en ja hoor. Nu loopt hij over degrond met z'n dopje hij maakt gelukkig veel geluid dus weet precies waar hij loopt.
Las ook dat parkietjes niet zo koelerig zijn behalve uitzonderingen hoop dat het met m'n kleine manneke dan een uitzondering blijft.

groet