niet speels?

Gestart door parkietengek12, maart 16, 2008, 13:53:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hallo

ik heb een grasparkietje die dollie heet :-*
zij speelt met helemaal niks ze heeft een speeltuintje een soort sliert met een belletje eraan maar ze doet er niks mee  is ze soms niet speels? 

groetjes joel en dollie

Jasmin

Hoi parkietengek12,

ik denk dat dollie gewoon moet wennen aan het speelgoed.mijn parkietje speelt ook niet echt met zijn speelgoed.maar nu begint hij er al intresse voor te krijgen.gewoon geduld hebben.ze kan de verleiding niet weerstaan om te kijken wat het is.

groetjes jasmin

Safrena

Citaat van: parkietengek12 op maart 16, 2008, 13:53:53
....
zij speelt met helemaal niks ze heeft een speeltuintje een soort sliert met een belletje eraan maar ze doet er niks mee  is ze soms niet speels? 
...

Hey Joel

Ik hoop echt dat jouw parkietje toch iets meer speeltjes heeft dan een speeltuintje met een sliert met belletje eraan
je parkietje moet kunnen kiezen, met wat ze graag speelt.
Het ene parkietje speelt graag met touwtjes, het andere met belletjes, nog een ander zal liever met flessendopje en wc rolletjes spelen of balletjes, enz

Parkietjes moeten wennen en het is aan jou ook om uit te zoeken waar jouw parkietje graag mee speelt

Vele groetjes

parkietengek12

#3
oke bedankt voor de reacties ik ga nu even kijken of ze interesse in een wc rol of een muntje en dergelijke,
maar het gekke is dat ze die sliert al een jaar heeft haar vriendje speelde er wel mee mar zij niet en ze vindt ook alles eng en heeft geen behoefte aan iets nieuws. Als ik bijvoorbeeld iets voor haar heb gemaakt of heb gekocht dan denkt ze bijv. : oh leuk ik heb een sliert met een bel, ik ga maar weer eens voor me uit kijken ik snap er niks van maar ja.

groetjes Joël & Dollie


Ps: ze speelde heel soms maar sinds haar vriendje overleden is speelt ze helemaal niet.

Jasmin

mischien mist ze hem?

Petr@

Het is al zoals Safrena zegt.Uit zien tevinden wat je parkietje leuk vind.Heb zelf al 7 maanden een schommeltje hangen in de kooi waar hij nooit op zit.Het popje weer wel.Het mannetje houdt weer van touwtjes waar hij aan ken knabbelen en tikkies geven tegen een belletje.Ik heb bij iedere stok in de kooi een ander speeltje hangen zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze leuk vinden .\Er is altijd wel iets leuk wat ze leuk vinden.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

parkietengek12

ja dat denk ik ook en ik wou al een nieuw vriendje voor haar kopen maar nee dat mag weer niet van mijn vader en moeder ze zeggen steeds
NEE!!! wij willen geen huisdieren meer!dat is echt zo stom want dan voelt ze zich misschien helemaal alleen en met een spiegel doet ze niks.

groetjes Joël en Dollie

Jasmin

vervelend een nieuw vriendje zou mischien wel helpen.blijven zeuren dus maar!nee hoor ;)
mischien kun je dat spiegeltje ophangen bij haar lieflings zitstok.

groetjes jasmin

parkietengek12

hee dat is een goeie tip en ondertussen ZEUREN!!! :P
nou ik ga dat met dat spiegeltje doen ik ga meer speeltjes maken ik ga het haar helemaal naar de zin maken :-X nou
bedankt voor de reacties ;D

Doei

groetjes Joël en Dollie

Moppers

Als ik een nieuw speeltje heb gekocht en er wordt met grote ogen naar gekeken (ze vinden het nog eng), dan moedig ik ze aan door er zelf mee te 'spelen'. Ik doe dan alsof ik het hardstikke leuk vind (nou ja, doen alsof...  ;)). Dan gaan ze vanzelf een keertje kijken wat dat dan is waar ik zo'n lol mee heb of had.
Zien spelen doet spelen.

parkietengek12

ja maar mijn pietje is niet tam het lukt maar niet ze pikt en dan laat ik het niet merken maar ja toch maar door blijven gaan :(
En al ga ik doen alsof ik  het leuk vind dan gaan we toch maar zitten te zitten :-[
maar we gaan het nog maals proberen

groet Joël en dollie

Ingsu

Het kan ook nog wel eens helpen om de speeltjes op een andere plaats te hangen, parkietjes ervaren het dan als iets "nieuws" en misschien heeft ze er dan interesse voor!

Moppers

Citeerja maar mijn pietje is niet tam
Voor die methode hoeft je parkietje heus niet tam te zijn.

parkietengek12

oh oke ik wist het niet zeker en ik heb de kooi laatst nog veranderd en ze doet er nog niks mee ik heb wel een spiegeltje voor haar gemaakt daar zit ze eindelijk wel eens in te kijken, dus het gaat de goede kant op!!:)

Jasmin

hoi Joél,
fijn dat je parkietje een beetje naar het spiegeltje kijkt als ze die leuk vind kijkt ze naar de andere speeltjes ook snel genoeg :D

groetjes jasmin