Vreemd poepje.

Gestart door Jacko, maart 13, 2008, 15:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hallo Allemaal.

Kort vraagje;
Zag net een poepje van Juut op tafel vallen, waterig, wel wit maar ook met zwart slijmachtig spul. Heb t snel opgeruimd, vergeten foto er van te maken, maar achteraf dacht ik dat 't niet klopte. Heb even bij de zoekfunctie gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Waar kan het zwarte in een poepje op duiden?

ps, ze zit nu op mijn schouder beetje te dutten maar hoor d'r kontje ''pruttelen'', klinkt raar maar dit is denk ik de beste omschrijving ervan.
Ik snap 't niet meer ... ???

Gaarne een reactie.
Jack

Deniese

Als het poepjes zwart was betekent het dat je parkietje al lang niet meer gegeten heeft.. heb je dr zien eten?

vertoont ze ook nog een soort van ziekte verschijnselen? is ze minder actief en een beetje slaperig? Ik denk dat je als je het niet vertrouwd even lands de VA moet gaan.. daar kunnen ze er meer over zeggen.

sterkte ermee!

hillie

Hoi Jack,

Misschien heb ze net wat op of zo.
Als onze parkietjes opeens veel drinken dan is hun poep je ook wat waterig.
En dat gaat van zelf weer over.
Maar ik zal het voor de zekerheid toch even in de gaten houden want als het zo blijft dat je toch naar de VA gaat.
Sterkte en succes er mee.

groeten hilde

Caradow

Zwarte ontlasting duidt erop dat er te weinig voedingsstoffen zijn opgenomen.
Dus dat Juut bijvoorbeeld al een tijdje niet gegeten heeft. Zwarte poep is beslist niet goed.

Heeft Juut wel gegeten vandaag?

Hou haar goed in de gaten! Als ze niet eet, en de poep blijft zwart, zsm contact met de dierenarts opnemen..

Safrena

Hey Jacko

Ik sluit me helemaal aan bij caradow

Zwarte poep is totaal niet goed.
Of jouw parkietje heeft al een tijdje niet meer gegeten of er zit bloed in de poep

Persoonlijk zou ik dus niet afwachten en indien mogelijk vandaag nog een afspraak maken met de vogelarts

Vele groetjes

Jacko

Bedankt voor de reacties.
Ik zal het nog even aankijken, als het aan blijft houden dan ga ik even naar de dierenarts (dichtsbijzijnde VA zit in A'dam -woon zelf in Hoorn NH-)
Ze eet en drinkt goed, daarom snapte ik ´t al niet. Ze is wat slaperig maar verder niks abnormaals o.i.d.
Zal het even voorleggen aan m´n buurvrouw, heeft er ook veel verstand van.

Toch bedankt en zodra ik meer weet post ik nog een berichtje.

Jack

Safrena

Citaat van: Jacko op maart 14, 2008, 16:03:26
Bedankt voor de reacties.
Ik zal het nog even aankijken, als het aan blijft houden dan ga ik even naar de dierenarts (dichtsbijzijnde VA zit in A'dam -woon zelf in Hoorn NH-)
Ze eet en drinkt goed, daarom snapte ik ´t al niet. Ze is wat slaperig maar verder niks abnormaals o.i.d.
Zal het even voorleggen aan m´n buurvrouw, heeft er ook veel verstand van.

Toch bedankt en zodra ik meer weet post ik nog een berichtje.

Jack

Hey Jacko

Zwarte poep is helemaal niet goed, en eerst nog een beetje advies vragen bij je buurvrouw, of nog even aankijken is met het leven spelen van jouw diertje.  >:(
Ik hoop echt dat je je verantwoordelijkheid  opneemt en niet langer wacht om naar een vogelarts, of dierenarts met kennis van vogeltjes te gaan

groeten

Petr@

Waarom vraag je dan hier om advies als je het toch eerst met je buurvrouw wil bespreken.
Neem gewoon het advies aan wat je hier wordt gegeven,ga naar een VA.Die hebben er zeker verstand van.











In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016