Broeden

Gestart door Lindsay, maart 11, 2008, 17:45:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindsay

Hey parkietenliefhebbers,

Ik ben van plan te gaan broeden met mijn 2 schatjes; Chico en Kiwi.
Natuurlijk heb ik me al flink ingelezen, maar vind het nog steeds super spannend  :-X
We hebben al ooit eerder een nestje gehad maar die was totaal onverwachts (parkietje legde eieren in voederbakje) :O dus dat wou ik niet nog een keer meemaken ;)
Toch heb ik nog een paar kleine vraagjes en dacht stel die eventjes voordat het echt zover is;
Nu heb ik een broedkastje van de juiste afmetingen, maar maakt het uit waar ik het broedkastje hang?
(hiermee bedoel ik vooral de hoogte vanaf de bodem)
Mijn parkietenkooi staat in de buurt van de televisie, is het verstandig dat ik voor het broeden de kooi op een rustigere plek zet? Of is dit juist niet zo verstandig omdat de parkieten dan weer aan de omgeving moeten wennen (al is het maar een paar meter verderop)?
En mijn parkietje Chico (mannetje) is graag uit de kooi om zijn vleugeltjes te strekken en te spelen. Kan die ook nog gewoon uit de kooi als Kiwi aan het broeden is of moet ie dan in de kooi blijven?

Alvast bedankt  :D,
Lindsay

Safrena

Hey Lindsay

Bij een koppeltje maakt het niet zoveel uit waar het blok hangt, als het maar niet op de bodem staat.
Het beste  kan je even kijken wat jouw parkietje leuk vind, of ze graag hoog zit of laag.

Zelf had ik mijn blok in eerste instantie net boven de bodem gehangen, maar dan bedacht ik me dat mijn meisje eigenlijk heel graag hoog zit, hoe hoger hoe liever
dus heb ik hem maar bijna helemaal bovenaan in de kooi gehangen ;)

Parkietjes zet je best rustig als ze broeden, bij een tv staan is zoiezo niet zo goed voor je parkietjes
Parkietjes die broeden vermijd je best stress

Als Kiwi aan het broeden is, mag chico als hij wil af en toe heel even rondvliegen, terwijl de kleintjes en mams rusten, dat is geen probleem ;)
Zolang hij ook maar meehelpt als het nodig is

Vele groetjes


Lindsay

Hey Safrena,

Heel erg bedankt voor de tips!
Mijn meisje zit ook altijd graag boven, dus zal ik daar ook zeker rekening mee houden :)
Ik moet wel zeggen dat ik het heel erg spannend vind om een nestje te beginnen.
Ik heb er al zoveel over gelezen :)
Ik heb ook van alles in huis; Extra kooi, krachtvoer etc.
Ik hou jullie op de hoogte  ;)

Groetjes Lindsay