schelpenzand???

Gestart door katriene, maart 11, 2008, 11:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fullmetalgirl

als je parkietjes niet op bodem zitten moet je ook een bakje grit ophangen!

er zitten belangrijke dingen in goed voor het maagje geloof ik.
onze zit ookniet op bodem, maar na een tijdje hebben we grit bakje opgehangen.
en daar eet ze regelmatig van.

geloof me op langer termijn is grit belangrijk :)

Mandy

Citaat van: Caradow op maart 25, 2008, 15:06:26
Dit verhaal gaat zeker niet altijd op.. Er zijn vele gevallen bekend waar een parkiet (of andere kromsnavel) zich letterlijk heeft doodgegeten in grit/kiezel. Hier kunnen verschillende achterliggende redenen voor zijn, bijvoorbeeld verveling of een gedragsprobleem. [/qoute]

Okay, dan geld dit voor gezonde parkieten.... Dit wordt anders wel voorgeschreven in boekjes.

richmomo

ok ik had zo wie zo al een klain beetje grit in een zakje heb ik nu door het voer gemengt een klein bakje heb ik zo een twee drien niet meer maar zal zo ook wel goe komen

Caradow

Citaat van: Mandy op mei 14, 2008, 14:37:55
Citaat van: Caradow op maart 25, 2008, 15:06:26
Dit verhaal gaat zeker niet altijd op.. Er zijn vele gevallen bekend waar een parkiet (of andere kromsnavel) zich letterlijk heeft doodgegeten in grit/kiezel. Hier kunnen verschillende achterliggende redenen voor zijn, bijvoorbeeld verveling of een gedragsprobleem. [/qoute]

Okay, dan geld dit voor gezonde parkieten.... Dit wordt anders wel voorgeschreven in boekjes.



Mandy, je hebt denk ik niet goed gelezen waar mijn reactie op was gegeven. Ik reageerde op het feit dat een parkietje zelf kiezel/grit naar behoefte opneemt. En dat is dus zeker niet het geval. Daarom moet ook een kleine hoeveelheid kiezel/grit aangeboden worden en geen grote bak vol altijd laten hangen. In vele gevallen zal het goed gaan, maar als het fout gaat gaat het ook goed fout.

Ja, grit is belangrijk, maar verstrek het met mate!

Willemien

Hoi ;)

Schelpenzand vind ik erg fijn om te gebruiken .. als de kooi b.v. net verschoont is scharrelen ze met zijn 4 tjes op de bodem en zitten ze lekker te eten..
Dit had ik niet met houtsnippers..
Het stoft wel ietsje meer maar ja ..de vogels zelf verliezen ook enorm veel stof van de veren, dus dagelijks stofzuigen moet toch evenzogoed..en belangrijk detail ....houtsnippers kosten dubbel zoveel.. ???

Groeten Willemien en de parkieten


Sammydeparkiet

Ik gebruik zelf ook schelpenzand. Het bevalt me prima en het ruikt ook erg lekker. een beetje naar drop.  ;D

hillie

Ik denk dat je de anijs ruikt want dat zit volgens mij vaak in het schelpen zand.
Dat je die geur bedoelt.


groeten hilde

Lukas

ik gebruik ook al van het begin schelpenzand, en ik ben er zeer tevreden over.
nu ja, mijn parkietje is wel niet zo een vuilerik en ik zie dus zelden zand naast de kooi liggen.
ook is het niet erg als mijn parkietje wat speelt op de grond met het zand, mijn kooi heeft namelijk een heel hoge onderbak.


birdy37

Ik gebruik corbo top spul!
met daarin gemengd schelpenzand dus ik zie hem wel is wat graven en dan ziet die het schelpenzand en pikt dara lekkere dingen van op!
maar dat gemengde van mij blijf ik houdne helemaal top!