Het botert niet meer tussen Paco en Luka

Gestart door Sara, april 21, 2008, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Sinds Pina overleden is zit ik met een oneven aantal grasparkietjes in de kooi buiten.
Normaal gezien zou dit geen probleem mogen zijn, er zijn immers twee mannetjes en slecht één popje.
Luka is wel wat zwakker geworden sinds Pina's dood, hij is ietsje vermagerd en zit serieus in de rui(hij heeft enorme stekels op z'n hoofdje en krabt eigenlijk ook redelijk veel?).
Maar Paco jaagt ook nog eens op hem.
Toen Pina nog leefde waren Luka en Paco redelijk dikke maatjes, nu dus helemaal niet meer.
Luka wordt heel erg vaak gepikt door Paco.
Ik heb nu Luka als tijdelijk oplossing in een aparte kooi (de kooi van Pucky :() gezet, maar dat is maar een tussenoplossing want hij wil heel graag bij de anderen.
Normaal gaat het toch goed als er meer mannetjes dan popjes zijn?
Gebeurt dit omdat het broedseizoen aangebroken is (Noah en Paco zijn enorm 'op dreef' de laatste tijd) of heeft dit een andere reden?

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey Sara

Normaal gaat het met meer mannetjes wel goed, ook tijdens het broed seizoen

Ik denk eerder dat het problemen is op dit moment omdat je met een oneven aantal parkietjes zit, en Luka voelt zich een beetje alleen en wil dan aandacht van de andere twee.
Echter wil Paco meer met zijn vrouwtje bezig zijn

Een oplossing is dus om er een vierde parkietje bij te gaan doen, mannetje of popje maakt niet uit, maar dan heb je wel weer een even getal en heeft Luka ook weer een vriendje

Vele groetjes