kortgewiekt

Gestart door miss.lisa, maart 06, 2008, 17:17:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miss.lisa

#40
mijn ouders willen nog niet naar een vogelarts :(

ik had toch nog een vraagje, kan het geen kruipertje zijn???

berichtjes samengevoegd, gr Caradow

Mars

Dan moeten jullie het vooral zo laten en kijken hoe lang je vogeltje het nog uit houdt. Je bent nu al drie pagina's aan het discussieren over je parkietje omdat hij niet vliegt. Eerst zeg je dat je er een dierenarts naar hebt laten kijken (waarschijnlijk om van ons gezeur af te zijn), vervolgens ga je naar een vogelarts en dan weer niet... Wat wil je nu dat wij hier als adviseurs van jou mee doen?

Wil je dat we je geruststellen? Want dat kan ik niet! Iedereen met een beetje verstand van vogels snapt dat een vogel hoort te vliegen en dat als er met zijn vleugels niets mis is, dat toch wel heel raar is.

Ik heb gister mijn parkietje vastgepakt om voor jou een foto te nemen (en dat vonden we beide niet echt prettig) van de vleugels om je de ernst in te laten zien en toch lukt dat u blijkbaar nog steeds niet.

Zoals al eerder geschreven heeft je parkietje wel alle pennen en zien deze er redelijk netjes uit. Bij een kruipertje is het hele verenpak toch meer een warboel.

Ik hoop dat je toch naar een vogelarts toe gaat. Laat je ouders dit draadje maar even lezen. En als je daar geweest bent, vertel dan gerust wat deze gezegd heeft...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miss.lisa

mijn ouders hebben het gelezen en willen alsnog eerst naar een dierenarts ik kan er ook niks aan doen hoor.

Caradow

#43
Lisa, alleen een vogelarts kan nu verder onderzokeen wat er aan de hand is. Met alle slagpennen die Puck heeft en die er aardig uitzien, lijkt het mij sterk dat het een kruiper is, maar zoals al gezegt, de foto's zijn heel onduidelijk.

Maar toch nog even een vraag he..

Zowel jij als Nick hebben benoemd naar een vogelarts te zijn geweest, een kennis.. kan deze dan niet verder kijken naar Puck?
Als je ouders toch niet naar Centrum Oost willen gaan (waar 3 vogelartsen zitten!) Zoals al eerder gezegt, een gewone dierenarts zal niets kunnen met Puck, daarvoor ontbreekt het hem of haar gewoon aan de kennis.
Je moet naar een arts met verstand van vogels. Het geval van Puck zal meer expertise vereisen dan een gewone dierenarts heeft. Het gaat hier tenslotte niet om iets simpel, maar om een groter vraagstuk. Ik begrijp dat jij afhankelijk bent van je ouders (weet niet hoe jong je bent?) Maar dit gaat toch wel iets verder...

Misschien zou je je ouders eens dit hele topic moeten laten lezen, met de meningen en adviezen die hier worden gegeven.
Puck mag dan gezond lijken, dat ze niet vliegt is en blijft heel vreemd. Er zijn legio mogleijkheden waarom Puck niet vliegt.. dat kunnen ziektebeelden zijn, maar kan ook gerdragsmatig zijn. Alleen een vogelarts kan dit beoordelen. Wanneer het gedragsmatig is zal de vogelarts daar ook weinig aan kunnen doen, maar het weten wat er nu eigenlijk aan de hand is, is gewoon heel erg belangrijk. Als er sprake is van een onderliggende ziekte, kan dit ook gevolgen hebben voor andere vogels in huis. En het lijkt me dat je daar zekler niet naartoe wilt, dat de andere vogels ziek worden. Ook kan het je helpen beslissen, wanneer er een nieuwe vogel aangeschaft zou gaan worden...

Ik hoop dat jullie uitiendelijk doen wat het beste is voor Puck..

Gr Caradow