Geschikte plantjes

Gestart door Audrey, maart 03, 2008, 15:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Hey allemaal,

ik heb een vraagje over planten, ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik vind niet echt een antwoord. Het lijstje met planten die zeker giftig zijn is wel duidelijk, maar welke planten zijn dan wel aanraders? Liefst geen te grote, want ik heb een mooi potje en wil het daarin doen (diameter een grote 10cm schat ik).
En ik hoorde dat parkietjes ook kruiden mogen eten, maakt het wat uit welke kruiden? Waar hebben jullie de beste ervaringen mee? Of misschien kan ik wel een aantal soorten bijeen doen.

Alvast bedankt!


Ilse*

Hoi Audrey,

De Golliwoog® kun je gebruiken :)

Dit plantje mogen konijnen, knaagdieren en vogels eten. Niet overal kun je deze krijgen, maar je kan hem kopen in de Vogelkelder in Den Haag.
Ik heb hem ook daar gekocht en ik ben er heel tevreden mee ;D Mylo is er zelfs bovenop gesprongen ;)

Groetjes, Ilse


Oeps... Renate was net wat eerder ::)

Audrey

Lijkt me inderdaad heel leuk én gezond, maar ik woon in België en ik vind niet zo gauw een verdeler.  :( Is er iemand die er wel kent in België? Of andere aanraders, planten of kruiden?

Toeky/Mika

Audrey,

Golliwoog®-plantjes heb ik onlangs zien staan bij Zoomart, een keten met verschillende winkels in België.
Ik heb het wel nog niet gekocht, kan daar dus geen advies over geven.


Mandy

Heej, da's nieuw voor mij! Geweldig.... Maar ik woon in de achterhoek... Dus..

Ik heb ooit al eens eerder die vraag gesteld maar toen had volgens mij hier niemand van gehoord!
Ben al eens thuis gekomen en hebben ze 2 plantjes compleet gesnoeid, was niks van over en vooral de potgrond lag overal... Ze eten het niet op maar kapot maken vinden ze wel erg leuk!

Caviaplanet

O echt? Nooit van gehoord van dat plantje maar ik ga vrijdag naar de vogelkelder om te kijken voor parkietjes en zal meteen opletten/vragen of ze dat hebben. Leuk.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Bij de vogelkelder verkopen ze ze wel :)

Ingsu

Citaat van: Caviaplanet op maart 04, 2008, 14:51:36
O echt? Nooit van gehoord van dat plantje maar ik ga vrijdag naar de vogelkelder om te kijken voor parkietjes en zal meteen opletten/vragen of ze dat hebben. Leuk.
Groetjes
Jolanda

Ik ben er vandaag geweest, en ze zijn nu uitverkocht, ze zouden pas aanstaande maandag weer binnenkomen. Helaas!  ;)

Mandy

Ik woon te ver af van die winkels en vogelkelders helaas, misschien heeft iemand een alternatief voor mij?

Grtz Mandy

Petr@

OP die site van Golliwoog staat een telefoon nummer om te bestellen weet alleen niet wat de kosten zijn.Misschien zou je dat kunnen proberen ;)


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ingsu

Je zou ook kunnen kijken of ze misschien in een dierenwinkel [of tuincentrum?] bij jou in de buurt [vergelijkbare] zaadjes kan vinden en die dan zelf planten! Ik lees wel vaker op het internet dat mensen onkruidzaad zaaien of gewoon geven door het voer aan hun vogeltjes. Vogelmuur is eigenlijk een onkruid en komt ook veel "in het wild" voor in Nederland, dus misschien kan je eens ergens zoeken of je het kan vinden? [liefst niet in de grote stad i.v.m. uitlaatgassen etc.], alleen moet je dan wel zeker van zijn dat je het goede plantje te pakken hebt.

Groetjes,
Inge

Mars

Het onkruidzaad dat mensen er bij geven, dat kun je speciaal kopen bij een dierenwinkel/tuincentrum. Het is bedoeld om de variatie in zaden te vergroten.
Je kunt dus -even voor de duidelijkheid- niet zomaar onkruidzaadjes gaan geven die je zelf gezocht hebt. Vogelmuur kan wel.

Wel kun je ook wat gewone zaadjes van je parkietenzaad planten of laten kiemen, die plantjes of net ontkiemde zaadjes zijn heel gezond voor je vogeltje!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mandy

Okay, bedankt allemaal!

Als je dus gras zaad ( wat ook in parkietenvoer zit, en hennep....) krijg je dus of gras of een hennep plantje en dat mogen ze ook eten?
Ik heb voor de grap al eens zo'n hennep zaadje uit laten komen en dan krijg je echt een plant!!!!!!!

Da's toch niet de bedoeling?

Ik houd het wel bij de normale zaadjes, thanks!!

roha


Audrey

Bedankt voor de vele tips! Ik zal binnenkort eens naar de Zoomart gaan kijken, hopelijk hebben ze er zo'n Golliwoog en anders koop ik een biobox, of ga ik zelf wat laten groeien.
Als ik het goed begrijp kun je dus de zaadjes die parkietjes eten planten en daar kunnen ze dan aan knabbelen?

Mars

Ja, dat begrijp je goed!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Audrey

Hier in de Zoomart hadden ze er nog nooit van gehoord en ze hadden ook niets van andere plantjes of zo.  :( Ik zal maar wat parkietenzaad zaaien en zien wat Croky daarvan vindt  :)

Toeky/Mika

Da's raar, bij ons bij de Zoomart hadden ze er veel, ze stonden wel bij de konijntjes, knaagdieren mogen er ook van eten. Maar op de bijhorende folder stond dat het dezelfde zijn als voor parkietjes en schildpadden enz...