Klein parkietje

Gestart door mathilde, maart 05, 2008, 22:06:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathilde

Vergeleken bij andere parkieten is Zorro best wel klein.. Bijvoorbeeld als ik in de dierenwinkel kijk of bij andere mensen zijn die parkietjes altijd een stuk groter. Heb je verschillende parkietenrassen ofzo? Of is hij gewoon niet zo gegroeid..? Ik heb hem trouwens gevonden, dus hij is niet hier opgegroeid.

Ilse*

Hoi mathilde,

Net als mensen kan er ook een klein verschil in de grootte van grasparkieten zitten ;)
Jongere parkietjes zijn ook wat kleiner dan de volwassen grasparkieten.

Wel is het zo dat je naast de 'gewone' grasparkiet ook nog een slag groter parkietras hebt, namelijk de Engelse grasparkiet. Deze grasparkieten lijken precies op de 'gewone' grasparkiet, maar naast dat ze iets groter zijn, hebben ze ook een stevigere bouw. Misschien heb je deze in de dierenwinkel gezien, want ook deze worden veel verkocht.

Groetjes, Ilse

Mars

Bovendien heb je gewoon parkietjes die wat kleiner zijn. Dat is door het kweken zo ontstaan.
Het wil overigens niet zeggen dat deze parkietjes minder sterk zijn, maar hun voorouders zijn waarschijnlijk meer gekweekt op kleur dan op grootte (daardoor is ook het verschil in 'Engelse' en 'Australische' (gewone) parkietjes ontstaan).

Als je ooit een combinatie hebt van een kleine parkiet en een wat grotere, dan zullen de parkietjes qua formaat meer op de kleinste lijken. Het schijnt dat dat meer erfelijk is, dan het wat normalere postuur.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..