vitamine druppeltjes

Gestart door Marijke, juni 22, 2005, 12:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marijke

Hai iedereen,
Mijn Lilo'tje wil nog steeds geen fruit of groente eten. Nu heb ik onlangs vitamine druppeltjes voor vogels gekocht (multi-vit) die ik dagelijks door haar water meng. Ik vroeg me af of ze nu ook voldoende binnenkrijgt, of dat het echt nodig is dat ze groente / fruit gaat eten.
Groetjes Marijke

Safrena

Hey Marijke

Vitmaninen drupeltjes zijn niet zo gezond als het lijkt je kan er snel teveel van gaan geven.

Het beste is om je parkietje toch te leren om verse groentjes en fruit te eten. Dat is ook veel gezonder dan die vitamine druppeltjes

Je kan ondertussen al wat roosvicee vruchtenmix met gele dop in het water doen ook daar zitten vitamintjes in in plaats van die vitamine druppeltjes

vele groetjes

Mariƫlle S

Mijn vogelarts had het ook niet zo op met vitaminedruppels.

Hij zei dat je ze een paar keer per jaar (bijv. tijdens de rui of stress ofzo) mag geven maar niet langer dan zo'n 5 dagen. En zeker niet preventief.

Dolby vond in het begin fruit ook niet zo interessant, meestal vond hij het te groot denk ik. :blush:  Ik geef het in dunne plakjes en zet het vast (bijv. tussen de tralies) zodat hij goed kan knabbelen. Ik heb gemerkt dat hij gek is op courgette en vogelmuur en spinazieblaadjes. :D

Gewoon maar van alles blijven proberen, het lukt je vast (vroeg of laat)

Tanja

hmmm... wat is vogelmuur?

Jorijn

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

't is meer onkruid eigenlijk, maar let wel goed op waar je het plukt (ivm vervuiling door uitlaastgassen e.d.), en als je niet zeker bent dat je vogelmuur geeft, doe het dan niet!


Lenthe

Ooh jee, ik doe al heel lang elke dag 3 vitamine druppeltjkes door het etne. Ik dacht juist dat dat moest.
Mijn parkieten zijn ook zeker niet van de groente en fruitjes, en helaas willen ze er ook niet aan.

Groetjes lenthe

Parkieten-Freak

Het is met fruit en groente vaak een kwestie van blijven geven. Soms maandenlang, de parkieten moeten er aan wennen, maar op een gegeven moment gaan ze er van eten.
Geef geen vitaminedruppels, maar doe in plaats daarvan voorlopig 2  x per week een klein beetje Roosvicee (de fles met de gele dop) door het drinkwater. Roosvicee bevat namelijk ook wat vitaminen en is niet schadelijk.


Marijke

Dank je wel voor de reacties!
Ik ben maar gestopt met de vitamine druppeltjes, en blijf volhouden met groente en fruit.
Over een weekje gaat mijn vogeltje logeren bij mijn ouders. Die hebben ook twee parkietjes die wel fruit enzo eten. Ik hoop eigenlijk dat hij het van hen over gaat nemen. Wie weet...
Groetjes
Marijke en Lilo

Parkieten-Freak

#9
Je hebt zeker kans dat jouw parkiet dat na gaat doen: zien eten doet eten!
Mijn parkiet heeft het van mij geleerd trouwens. Gewoon een appeltje uit de hand gegeten, en de parkiet werd op een gegeven moment zo nieuwsgierig dat hij wilde proeven! :P


Parakiki

Je mag wel allerlei fruit geven maar geen advocado!(zeer giftig)

vlekje

#11
Ik geef  mijn parkiet en kanarie ook al heel lang vitamine druppels maar nu ik jullie berichtje lees dat het eigenlijk helemaal niet goed is ben ik ermee gestopt.
Nu wil ik voor de parkiet roosvicee kopen maar wat kan ik voor de kanarie doen? Kan hij ook roosvicee krijgen of niet? (Ik weet niet of jullie een idee hebben, anders ga ik dat natuurlijk aan een ander vragen.)

Gr. Nicole

Safrena

Hey Nicole

Ik denk dat je kanarietje ook best wel een beetje roosvicee door zijn water mag hebben ;)

Zorg wel de roosvicee (vruchtenmix) met gele dop ;)

Vele groetjes

xAnoeskax

Mijn parkiet heeft het ook niet zo op groente en fruit.
Wel eet ie komkommer maar dat is het.
Ik meng die vitaminedruppels ook door zijn voer, en hij eet het gewoon op.
Het beste is toch om groente en fruit te blijven aanbieden, zodat ie naderhand weet wat het is en het dan misschien probeert.

Groetjes Anoeska