Parkietenspeelgoed te vertrouwen?

Gestart door Bliksem, februari 29, 2008, 11:55:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bliksem

Ik heb in mijn kooi een speeltje met gekleurde touwtjes hangen uit de dienenwinkel.
Het speeltje heeft ringetjes,belletjes en gekleurde touwtjes.
Nu is het zo dat mijn parkietjes op de touwen bijten en knagen.
Is dit niet schadelijk voor ze? Als er bv stukjes losgaan en ze die opeten.
Nu zie ik nog niet dat er stukjes vanaf zijn, maar stel..

Linda. 

Safrena

Hey Linda

Als het speeltje uit de dierenwinkel komt, en vermeld staat(of met afb) dat het voor parkieten is, hoef je je daar geen zorgen om te maken

Hier hebben ze ook touwtjes, en kraaltjes enz en knabbelen er hier ook heel graag aan

Vele groetjes

Demelza

Ik heb hier een speeltje recent gekocht. Het is een goed speeltje, alleen de gekleurde houtjes die er aan vast zitten geven af? Ik heb nu ineens een vogel met wat oranje stippen...

Caradow

De kleurstoffen waarmee hout geverfd is kunnen wanneer ze vochtig worden afgeven, dit is echter diervriendelijke verf en kan geen kwaad.

Ingsu

Mijn parkiet heeft ook een touwspeeltje, en die helemaal kapotgeknaagd, maar heb er nooit problemen mee gehad. Denk dat het geen enkel probleem is zolang het uit de dierenwinkel komt, anders zouden heel veel mensen er ook problemen mee moeten hebben :)

Bliksem

Okee, bedankt allemaal voor de reacties.  ;D
Ik ging er ook al wel van uit dat het niet slecht was hoor... maar even voor de zekerheid he.  ;)

Liefs Linda.

Mandy

Hallo,

Ik wil toch even een opmerking maken: Alleen hout en touw kun je vertrouwen als deze gekleurd is... Er bestaan namelijk ook belletjes van plastic met een verfje die je er zo af kunt krabben. Lijkt me niet erg veilig! Belletjes die van metaal zijn en gekleurt, daarop mogen ze hard hun best doen om dat er af te krijgen. Dat lukt niet... Dus pas op welke belletjes je in de kooi hangt. Dat geld ook voor ringen en dergelijke.

Mijn mening is dat je nog redelijk voorzichtig moet zijn met wat je koopt voor je parkiet.

Waar is het mee geverfd dan, dat dat veilig moet zijn.... Met een natuurlijke kleurstof of zo???!

Verf is toch verf... Ik vind toch wel gevaarlijk.

Petr@

De verf op gekleurde blokjes is natuurlijk geen echte verf Mandy.Dat zou een beet onverantwoordelijk zijn.Toevallig vond ik hier het kaartje nog van het speeltje van mijn parkieten.De blokjes zijn bewerkt met groentes.Daar komen die kleuren vandaan.Mijn mannetjes parkiet heeft altijd een geel koppie van het gele blokje en soms rood als hij het blokje daaronder pakt.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mandy

Ja, ik bedoelde dat ook wel alleen de BELLETJES..... die plastic belletjes... Die vertrouw ik niet.
Die houten speeltjes met een kleurtje dat geloof ik wel.

Maar ik heb ooit een speeltje gehad waar ik de verf met mijn nagel eraf kon krabben, op zo'n plastik belletje...
Is daar iets van bekend dan?!

Kleintjes

Citaat van: Mandy op maart 10, 2008, 13:07:31
Hallo,

Er bestaan namelijk ook belletjes van plastic met een verfje die je er zo af kunt krabben. Lijkt me niet erg veilig!
Verf is toch verf... Ik vind toch wel gevaarlijk.


Lezen helpt wel eens, 't antwoord op je vraag staat er al.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

(Ik denk dat ik het hier wel kan plaatsen)

Ilse en ik waren vandaag in de Vogelkelder en Ilse kocht van die Pediperch-zitstokken. We zagen erop staan dat je er op moet letten dat ze het niet opeten.
Dat vind ik eigenlijk best vreemd dan?
Hier hangen er ook vier in de voliere.

gr. Hanneke

Caradow

Dat is een standaard waarschuwing..
Stel dat het gaat brokkelen, ja dan is het natuurlijk niet echt gezond dat de vogels het opeten.. dus om schadeclaims in hun richting te voorkomen word dat op de verpakking gezet.
En nu zal het bij de grasjes nog wel meevallen, maar denk eens aan de schade die een grote gaaiensnavel kan aanrichten aan zo'n ding, als die broos zou zijn..

roha

Ja, natuurlijk dat is het.  ;)
Nee, ik zie ook niet dat ze hier er aan knabbelen of knagen.