Verwaarloosde vogels!!!help!!!!

Gestart door kuiserke10, februari 15, 2008, 21:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kuiserke10

Deze week kwam er een dame naar me toe om te vragen of ik haar vogels niet wilde...twee graspariekten en 4 valkparkieten zelf heb ik een volière en ik verzorg mijn dieren opperbest. Toen ze hier aan kwam met de kooi geloofde ik mijn eigen ogen niet de kooi was smerig niet groot en daar leefden die zes vogels in...Gelukkig had ik een grote papagaai kooi staan waar ik nu de valkparkieten al in onder gebracht heb na ze gespoten te hebben van alle beestjes met een speciaal product voor vlooien ,bloedluis enz.De ene grasparkiet zit onder de schurftmijt den andere de pop ziet er redelijk uit. Deze zitten nu ook appart en verhuizen morgen ook naar een nieuwe huisvestign niet naar mijn volière want ik wil geen zieke vogels. Ik heb ergens gelezen dat ik dat vogeltje kan helpen met vaseline aan te wrijven dat ga ik morgen direct starten....hoe kunnen er nu zo mensen bestaan !!!!Ik vind dat erg ik hoopdat ik het kleine parkietje kan helpen met zijn schurftmijt...geeft er iemand nog tips van valkparkieten moet ik nog alles leren maar ik weet dat ik ze goed zal verzorgen die arme beestjes!!!!Alle tips zijn welkom!!! >:(

knufs Anita - kuiserke

ciske

dat mensen zo kunnen doen zeg.... zo heb ik hier ook een vogel binnen gehaald die verwaarloosd was. vind het top dat jij al die parkieten op gevangen hebt.

het beste is wel om ze na te laten kijken door een vogelarts. vooral die met schurftmijt. en zou ze inderdaad voorlopig nog even appart huisvesten. tot ze helemaal beter zijn en je eigen parkietjes er aan kunnen wennen.

valkparkieten kun je op de zelfde manier behandelen als grasjes volgens mij, alleen iets grover voer.

hoop dat ze het redden en weet zeker dat ze nu een liefdevol thuis hebben

Demelza

Pfoe... Dat is inderdaad minder zeg!

Arme beestjes. Zo te lezen ben je gewoon goed bezig. Je zou ze mee kunnen nemen naar de vogelarts, dan weet je zeker wat je moet doen.

Groetjes, sterkte en hou ons op de hoogte,
Demelza.

Safrena

Hey Anita

Heel fijn van je dat je die diertjes hebt opgevangen.
Je begrijpt inderdaad niet hoe mensen zo met hun diertjes kunnen omgaan. :'(

Schurft kan inderdaad behandeld worden met vaseline, maar dat hangt een beetje af van hoe erg de schruft is
Je kan ook even langs de vogelarts gaan en die druppelt dat een medicijn in de nek tegen de schurft

Meer over schurf kan je lezen op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

Zelf gaan dokteren met spuit bussen enz is echt geen goed idee en bovendien heel gevaarlijk voor de vogels, ook al komt het uit een dierenwinkel  ;)
Als je vermoeden hebt dat ze beestjes hebt kun je ze beter laten behandelen bij een vogelarts

Voor meer info over valkjes kun je naar een goede valkparkieten forum gaan

http://www.valkparkiet.com/index_second.htm

Vele groetjes


kuiserke10

Bedankt allemaal voor julie reactie hier wat voorbeelden van foto's ...van hun oude vieze huisvesting
Hier wat voorbeelden de staat en conditie van de kooi



De vogels


......ik kan er echt niet van slapen die beestjes


knufs Anita - kuiserke

Kleintjes

Hoihoi,

gelukkig hebben ze nu 'n beter thuis dan met z'n 6jes in dat kleine, vieze kooitje. Je hebt echt 'n dikke pluim verdiend  ;D

Wat betreft behandeling van de parkieten: Ik kan me alleen aansluiten bij 't advies dat je reeds gegeven is.
Ik ben erg benieuwd hoe 't verder gaat met je nieuwe vriendjes. Houd je ons op de hoogte hoe 't met ze gaat en de behandeling??

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Hoi Anita,

Wat goed dat je die vogels heb opgevangen.
Ja je kan niet begrijpen dat er zulke mensen zijn die hun dieren verwaarlozen.
En verder sluit ik me aan bij de rest.

groeten hilde

Milo-Pixel

Tja, er zijn heel wat mensen die tegenwoordig 'gewoon' een huisdier nemen.. Alsof het een ding is, speelgoed ... Tot het toch maar weer begint te vervelen, wat moet je er dan mee, he!!??

Verschrikkelijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan, of in dit geval, niet om kunnen gaan!

Succes met de verdere verzorging.. Ze hebben het nodig ;)

Groetjes, Marit

kuiserke10

Zoals beloofd komen hier de foto's van hun nieuwe huisvesting...


Milo-Pixel

Anita: Mijn complimenten!!! Het ziet er super uit!!  ;D ;D

kuiserke10

Het verschil is grrot hé van die andere kooi naar hun luxr kooi ik zie de beestjes zo genieten ;D
knufs Anita - kuiserke

carla-dobbe

Hallo Anita,
en iedereen die dit leest,

Ik vind het geweldig dat je de vogels zo goed opvangt!!  :)
Ik begrijp de verontwaardiging over de verwaarloosde toestand waarin je de vogels van deze mevrouw kreeg. Ik ken de situatie verder niet, maar zou het ook niet zo kunnen zijn, dat de verzorging van de beestjes boven haar pet is gaan groeien, en zij besefte dat dit zo niet een vogel-vriendelijk bestaan is voor de vogels, en dus vanuit een gevoel van liefde voor haar vogels een oplossing is gaan zoeken voor ze? Het zou zo natuurlijk helemaal niet in elkaar kunnen zitten, maar als dit wel het geval is, dan is dat nog geen rechtvaardiging om de vogels zo te huisvesten, maar vind ik het wel dapper, dat ze hulp heeft gezocht, i.p.v. de dieren erger/langer te laten verwaarlozen.
Ik vind het ontzettend tof, dat deze mevrouw bij jou terecht kon :D

Veel succes met de vogels !
Groetjes van Carla

kuiserke10

Hallo,
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn maar wat ik dan niet begrijp is dat ze de vogels zo is komen afleveren ...dat doe je toch niet als je zo veel van je dieren houd....ik kan er in komen dat ze niet wist dat blauwtje schruftmijt had daar kan in totaal in inkomen...maar dat ze zo vies en vuil waren dat vind ik heel jammer ik ben blij dat ik nu voor hen kan zorgen ze hebben hier alles wat hun hartje lust en zitten proper ..blauwtje de grasparkiet laat hem an goed vangen om zijn bekje en zijn pootjes in te smeren blijkbaar houd hij er van...
knufs Anita - kuiserke

Fenixjuh

Hey,
ik lees dit nu pas, en ik vroeg me eigenlijk af of ze al wat beter zijn? Ik denk het wel, als je het verschil ziet  :)
Je hebt dit echt geweldig gedaan  ;D
groetjes!!

kuiserke10

De parkieten voelen zich echt prima, blauwtje met de schurftmijnt is volledig opgewekt ik behandel hem nog  verder gelukkig heeft hij niet te veel schade aan zijn bek...hij kan terug goed eten en amusseerd zich met zijn pop...morgen plaats ik nieuwe foto's in mijn dagboek. De valkparkieten voelen zich ook goed...
knufs Anita - kuiserke

hillie

Hoi Anita,

Zo de zien heb je goed werk geleverd. ;D
Want ze zien er erg mooi uit.
Me petje af hoor voor je.....
Ga zo door.

groeten hilde