Broeden

Gestart door levog, april 10, 2008, 23:02:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

levog

Hallo,
Ik ben hier nieuw en ook mijn volière is nieuw. Ik heb al heel veel gelezen op de site maar evengoed heb ik nog een aantal vragen.
Ik heb mijn volière overgenomen van iemand met daarin 2 paartjes parkieten en 1 paartje zebra vinken.
Onderop leven 3 konijnen.
Dit gaat heel erg goed.
Ik dacht alleen dat ik er goed aan deed de nestkastjes te laten hangen maar ik las dat die pas half april erin moesten. Nu zijn mijn parkieten gaan broeden. Van 1 paar heb ik nu 2 jongen, deze zijn nu 3 weken en het gaat goed met ze.
Wanneer moet ik de jongen eruit halen als dit een man en vrouw blijken te zijn? en als het 2 vrouwtjes of mannen zijn kan ik ze er dan bij laten zitten? want de volière is groot genoeg voor nog een paar parkieten/zebravinken.
Ik hoor graag jullie mening.
Groetjes.


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey levog

welkom op het forum

Wanneer moet je de kleintjes eruit gaan halen.
Wil je nog opnieuw gaan broeden of niet???

Als je nog opnieuw wil gaan broeden kun je beste alle kleintjes eruit gaan halen als ze broedrijp worden en dat is tegen dat ze 8 maand zijn. Dit om inteelt te vermijden.

Wil je niet meer gaan broeden kunnen ze allen prima blijven zitten, zolang je maar niet meer popjes dan mannetjes hebt
Evenveel popjes als mannetjes is geen probleem, net als meer mannetjes ook prima kan ;)

Heb je meer popjes dan mannetjes dan kun je twee dingen doen, of je haalt er popjes uit of je doet er nog een paar mannetjes bij

Vele groetjes

levog

Bedankt voor het antwoord, nu weet ik weer wat meer,
Maar hoe voorkom ik dan dat broer en zus gaan broeden?

NaOmi_W

Door de broedkasten er uit te houden, niet in de volière laten hangen of terugplaatsen. Als er geen broedgelegenheid is, zullen ze ook geen eitjes gaan leggen (uitzonderingen daargelaten...) Koppel vormen tussen broer en zus is geen probleem, maar kweken wel.

levog