Gevraagd: oppas Juli-Augustus

Gestart door DarkWolf, februari 24, 2008, 20:38:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Haay,

Wegens een verplichte vakantie met mijn ouders, moet ik mijn 2 parkieten 15 dagen achter laten.
Ik heb maar één groot probleem: vertrouwen in de mensheid. Ik vertrouw zelf erg moeilijk mensen, en als het aankomt op mijn vogeltjes dan vertrouw ik nog minder mensen. Ik heb het ook heel moeilijk met mijn vogels achterlaten door persoonlijke problemen enzo, het liefst van al zou ik niet meegaan op vakantie.
Daarom zoek ik als vakantie-oppas iemand van dit forum, de meeste mensen die hier zitten weten hoe ze met hun vogeltjes moeten omgaan en zullen geen domme dingen doen (zoals bv, de achterdeur openzetten terwijl de vogels vrij vliegen).
Ikzelf woon bij Aalst, echt midden België. Dus als er mensen uit België zijn, die het zien zitten om vakantie-oppas te spelen voor Falkor en Bartok dan hoor ik het graag :)
Ik zoek iemand van 18 juli tot 3 augustus.

Groetjes,
Liesbeth

Mandy

Je bent in ieder geval wel gek met ze!

Als je niet zo ver weg had gewoond hadden ze rusten kunnen komen logeren!

Die van mij vinden het geweldig om andere parkieten te verwelkomen...

Is familie geen optie???

DarkWolf

Waar woon je Mandy? Misschien kan het toch, aangezien ik nog steeds niemand anders heb gevonden. En ja, tis nog lang maar ik panikeer echt héél snel.

Nee, familie is in mijn ogen geen optie. Mijn familie heeft geen ervaring met grasparkieten, behalve mijn meter. Maar ik vertrouw mijn meter en peter nu net NIET!! Ik heb ook schrik dat mijn parkietjes ziek zullen worden, en ik weet zeker dat hun dat niet gaan opmerken! Ook wil ik niet dat ze de vogels vrij laten vliegen, omdat ik al sinds ik Falkor gekocht heb de angst heb om hem te verliezen. Maar ze 15 dagen in hun kooi laten zitten komt echt niet goed! Savonds als ik van school kom schreeuwen ze al zo hard omdat ze uit hun kooi willen, dus beeld je even in dat ze 15 dagen niet kunnen vliegen. Als ik een kamervoliere zou hebben, zou ik het niet zo erg vinden..Dan hebben ze op zich plaats genoeg, maar de kooi die ze nu hebben is niet bestemd om ze in te steken zonder te laten vliegen.

Mandy

Ik woon in Aalten, in de achterhoek aan de duitse grens!

Da's een end rijden voor de parkieten in een auto....

Susanne32

Hoi Liesbeth,

Je zou ze zo bij mij mogen brengen, gezellig met nog 6 parkietjes... ;D

Ik woon in Maasland (tussen Rotterdam en Hoek van Holland), ook een behoorlijk stukje rijden bij jou vandaan.

Maar als je niemand dichterbij kunt vinden, zou het een optie kunnen zijn...


DarkWolf

Ik heb even enkele vraagjes.
Er is een vriendin uit Roosendaal die misschien mijn vogels voor 2 weken in huis wil nemen, ze is nog niet 100% zeker omdat het natuurlijk een grote verantwoordelijk is en ze zou het zichzelf nooit vergeven moest er iets gebeuren met mijn vogels.
Daarom vroeg ik me af, of het veel stress opbrengt om met je parkiet in de auto te zitten? Beide parkieten hebben nog maar 1x in de auto gezeten, dat was van hun oude thuis naar hier.

Omdat het erg moeilijk is om een geschikte kandidaat te vinden voor mijn vakantie-opvang (doordat ik erg moeilijk mensen vertrouw) dacht ik eraan om mijn kamer misschien parkietenveilig in te richten en ze dus alle vrijheid te geven. Maar in de zomer, ALS de zon schijnt, dan wordt het in mijn kamer echt stikheet. Kunnen parkieten beter tegen de warmte dan wij of ook niet?


Wat lijkt jullie de beste oplossing? Ze naar iemand toe te brengen (als jullie mij kunnen garanderen dat een ritje per auto niet zo stressvol is dat er een van mijn parkietjes dood valt) of ze thuis laten in hun vertrouwde omgeving en mijn kamer veilig te maken. Er komt sowieso iemand elke dag om de katten eten te geven, die moet dan ook maar elke dag mijn parkieten eten & water geven en hun badje ophangen voor de warmte.

Jacko

Hallo Darkwolf,

Ik dénk dat het geen probleem is om je kamer parkietenvrij in te richten en dat er iedere dag iemand langs komt om water en voer te controleren.
Echter wordt het wel even goed poetsen na die twee weken want het zal wel een beestenboel worden ... Kun je ze niet bij buren of goede vrienden kwijt? Ikke.. weet 't even niet  ???

Mars

Ik zou persoonlijk liever de parkieten langs brengen in Roosendaal.
Mijn parkietjes gaan wle vaker in de auto en eerst vinden ze het even eng, maar daarna wordt er vrolijk gekwebbeld.

Ik heb zelfs voor een paar dagen liever dat ik ze even naar iemand toe breng (en desnoods een eind rijden) dan dat ik ze alleen laat.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Darkwolf

Een ritje in de auto is vaak stress vol voor parkietjes
Het ene parkietje zal daar al meer last van hebben dan het andere

Hoelang is het rijden naar je vriendin?

Ik heb Belle ook opgehaald uit Nederland en dat dat was toch meteen rond de twee uur rijden ;)

Zelf zou ik er niet voor kiezen om ze op een kamer op te sluiten en zeker niet in de zomer, als het zo heet kan worden op die kamer
Omdat parkietjes ook frisse lucht nodig hebben en veertien dagen in een heel warme gesloten kamer, waar veertien dagen lang geen frisse lucht in de kamer kan is toch niet zo goed ;)

Vele groetjes

DarkWolf

Volgens de routeplanner is het 1u20 rijden. Falkor zal daar denk ik niet zo'n probleem van maken, Bartok daarintegen is een erg angstig parkietje.

NaOmi_W

#10
Met de auto vervoeren heb ik nooit problemen mee gehad. Die van mij hebben ook een rit van 120km moeten maken om van Lommel in NL te komen, 3 van de 4. De 4e heeft die afstand 2x afgelegd. Legde altijd een doek over de kooi zodat ze niet konden schrikken van wat ze allemaal zagen.
Iggy had ik bij Susanne in Maasland opgehaald. Dat is ook niet heel dichtbij. En die heeft de heenrit naar Lommel ook overleefd, dat was 1 september en toen ze dood ging was het december, dus het zal niet aan het reizen hebben gelegen.

P.S.: ze zijn ook niet tam en moesten van de volière naar de kleinere kooien om ze te vervoeren, dus vastpakken...

roha

Je kan ze best zo'n eind vervoeren met de auto. Wij zijn van Hengelo, Overijssel naar Den Haag verhuist met de parkieten, totaal geen problemen gehad. Ik denk dat het van huis naar de auto het meest stressvol is voor de parkieten, het autorijden niet eens zozeer. Ik was ook nog verkeerd gereden, we zaten zo'n 3 uur in de auto, lekker gekwebbeld!

Caradow

yep.. wij zijn vorig jaar ook een ritje van 2 uur heen en 2 uur terug gaan maken met de bende.. in eerste instantie was het wat onwennig, maar na een korte tijd gaan ze gewoon verder met hun eigen dingen...

Ik zou er echt voor gaan hoor! liever dan thuislaten!

DarkWolf

Kan ik ze dan best gewoon in hun kooi laten met een doek erover? Of kies ik best om ze in een doosje te stoppen, dat ze niet van stokjes ed kunnen vallen.
Ga nu nog een keer aan die vriendin vragen of ze het ziet zitten, want ze staat er erg twijfelachtig tegenover omdat ze weet hoe hard ik van mijn parkietjes hou en ze het zichzelf nooit zou vergeven moest er iets fout lopen. En ja, dan ga ik me uiteindelijk ook schuldig voelen want die vriendin is jaren erg depressief geweest - randje van zelfmoord - en nu gaat het sinds 6 maand weer erg goed. IK wil niet de oorzaak zijn,dat ze hervalt.

Caradow

Laat ze maar gewoon in de kooi en eventueel de doek er half over, dat ze wel een beetje om zich heen kunnne kijken...

Ze vallen niet zomaar van hun stok hoor ;)

Jacko

Wij maken af en toe korte ritjes met die beesies en nee die vallen echt niet van hun stokkies, af en toe een beetje wankelen in een bocht maar meer niet.

DarkWolf

Ik denk dat het dan geregeld is, die vriendin wil mijn parkieten gerust 2 weken in huis nemen. Ze is die periode zelf altijd thuis, omdat ze in de zomer ook een klein hondenpension heeft.
Ik heb dus eindelijk iemand (die ik vertrouw!) om op mijn parkietjes te passen ;D
Op dit topic mag dus een slotje :D

Caradow

#17
Maak je geen zorgen Darkie, als je terug komt van vakantie is alles heus in orde :)

knufff

op verzoek slotje er nog even af...

DarkWolf


Mars

Van mij.. sorry, kwam even wat tussen. ik wilde je nog even een hart-onder-de-riem steken.

Ik wilde nog even zeggen: Als je vriendin wat onzeker is, vertel haar dan van te voren dat er natuurlijk altijd iets kan gebeuren, maar dat dat niet erg is. Je hebt vertrouwen in haar en ook bij jou kan er iets mis gaan. Dat zal ze fijn vinden om te horen en maakt het probleem iets minder groot als er toch wel per ongeluk iets mis gaat.

En je kunt natuurlijk altijd afspreken dat jullie elke dag even contact hebben.

Het komt helemaal goed hoor! Zo te horen is het een hele goede vriendin en is het een eer voor haar dat jij vertrouwen in haar hebt. Dat mag je haar best vertellen dat ze bijzonder voor jou is.

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

#20
Geeft niets hoor Mars, vroeg me alleen even af of iemand soms vanuit mijn account een mail had gestuurd naar Caradow :)
Ze weet dat ik al 'lang' op zoek ben naar een geschikte oppas, ze weet dus dat het een hele eer is dat ik haar voldoende vertrouw. Ze had eigenlijk het meeste schrik voor het autorijden, maar aangezien dat geen probleem zou mogen opleveren ziet ze het helemaal zitten.


Ik denk dat er dan nu wel een slotje op mag, anders hoor ik het wel :P

Ja sorry, had je even moeten laten weten dat Mars het gevraagd had... Maar het ging even hectisch hier.. kwam net thuis terug om mijn vergeten autosleutels nog even te halen, zag mail en verwerkte het gelijk even snel ;) gr Caradow

Parkieten-Freak

En op verzoek van Mars kan het slotje weer terug. Als DarkWolf nog een reactie wil plaatsen dan hoor ik het wel en zal het topic weer openen.  ;)