tam maken

Gestart door scd, februari 22, 2008, 20:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

scd

heey ik ben nieuwe hier
netzoals parkieten
ik heb er 1 aan geschaft vroeger toen ik klein was had ik er 1 maar toen snapte ik er nog niet zoveel van  :P
ik heb nu een parkietje gahaald en echt leuke beestjes
maar.. ik heb hem nu 4 dagen en de 1e dag was hij nog een beetje bang enzo
nu als ik binnenkom begint ie door ze kooi te rennen en te fluiten alstie me ziet
en als ik me hand in de kooi doe als ik hem onder ze buikje duw gaat ie op me vinger zitten (niet vanzelf)
en dan blijftie rustig zitten eet uit me hand enzo
maar als ik hem er dan uit haal en een rondje laat vliegen dan word de kleine dreumes ineens helemaal niet meer lief als ik hem op me vinger wil laat zitten dan weet hij niet hoesnel die weg moet wezen en wil niet meer ze kooi in  >:(
hoe komt het dat als ik met hem in zijn kooi ben dat hij dan gwn luisterd
en alstie eruit komt nietmeer

voorderest iemand nog tips & tricks om hem goed tam te maken  ;D

groetjes

Caradow

Welkom hier :)

Hier alvast een link om te bestuderen, daarnaast kun je met de zoekfunctie ook een heleboel op het forum vinden wat je vragen zal beantwoorden :)
Veel leesplezier!

http://parkietenfreak.nl/a-tam.php


scd

ik heb dat nu 2 x gelezen.... maar daar staat als hij niet bang is van je handen en op je vinger zit enzo dat ie los kan... maar dan luisterd ie niet meer :(
en om me kooi op te tillen... dat ding is 1 bij 1.5 m dus dat werkt niet echt :p
ik snapte alleen niet waarom hij in de kooi tam is en eruit niet

groetjes

Caradow

Dan heb je nog niet genoeg gelezen...

Er is al ontzettend veel geschreven over tam maken en na 4 dagen is jou parkietje nog niet tam en gewent genoeg om al los te mogen vliegen. Gebruik de zoekfunctie maar eens, dan gaat er een wereld voor je open...

scd


scd

ik ben nu 4 weken verder en het begint al ergens op te lijken
als ik mijn vinger in de kooi stop gaat hij er meteen naar toe en gaat hij met mijn nagel spelen en me vinger
voorderest doet hij er ook een beetje raar bij hij hoest zaadjes op voor mijn vinger...
en als ik me vinger er in steek gaat ie heel snel heen en weer rennen op ze stokkie en om mijn vinger heen draaien met ze kop
ook gaat hij heel snel met zijn hoofd heen en weer schudden alleen kanten op en met zijn snavel heen en weer tegen me vinger tikken heel snel
hij komt vanzelf op me hand zitten en gaat er dan mee spelen dat lijkt me wel normaal
maar voor de rest zijn al die spastische bewegingen normaal..?
lijk wel of ik een adhd parkiet heb ook zit ie lekker te vlierefluiten alstie met me vinger speelt of als ik in me kamer ben
ook heeft hij een tik om uurenlang met ze hoofd om zijn waterbak heen te draaien
dan rent hij naar links en dan gaat hij bukken met ze hoofd en dan rent hij weer naar rechts en dan gaat omhoog met zijn koppie
gek best  :D maar hijs wel lief  :-*

maar is het normaal groetjes

Safrena

Hey Scd

Wat je beschrijft, dat is balts gedrag van een mannetjes parkiet  ;)

Dat jouw parkietje dit doet is omdat ie jouw hand (vinger) toch vertrouwd en er helemaal verliefd op is. :-*
Hij verleid jouw vinger en heeft jouw vinger te eten  ;D

Je hoeft je dus geen zorgen te maken, het is helemaal normaal mannelijk balts gedrag  ;)
Mocht je er een popje bij hebben, zou hij het popje zo zitten verleiden  ;)

Vele groetjes

hillie

Dat hoef niet altijd zo te zijn.
Ons mannetje doet de laatste tijd dat ook bij kopjes en mokken enz... en hij blijft het daar gewoon bij doen.
( Zie topic van mijn) en toch hebben we ook een vrouwtje bij hem in de kooi gedaan.
En zelfs een broedhok opgehangen.
Dus hij blijft je hand er voor gebruiken.