Veeruitval

Gestart door cornerom, februari 22, 2008, 13:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornerom

Ik heb een vraag mijn vogel heeft de laatste week last van veeruitval op zijn kopje vlak boven zijn neus aan de achterkant van zijn hoofdje en onder zijn vleugels is het ook kaler dan normaal,hij is heel erg tam dus goed te bekijken.
Nu heeft hij aan zijn speeltje wat of ik voor hem gemaakt heb een koper belletje hangen wat hij altijd op zijn kopje zet,doet dat al jaren dus dat zou de reden eigenlijk niet moeten zijn,maar vermeld het toch maar even voor alle duidelijkheid.

Wie weet raad is verder niet ziek of hangerig gedrag is ook niet anders.

Een verontruste vogelliefhebber.

Caradow

Hoi (Kees was het toch?)

Ik denk niet dat het aan het belletje ligt..
Je parkietje is al iets ouder he, dus waarschijnlijk zou je het wel herkennen als het de rui zou zijn...?

Als het geen rui is, word het al wat lastiger om te beoordelen wat het wel zou kunnen zijn. het zijn plekjes waar hij niet echt bij kan te plukken, dus dat zou het dan waarschijnlijk ook niet zijn..

Een van de mogelijkheden is dat er toch een vitaminetekort is ontstaan in de loop der jaren wat nu opspeelt. Wat voer jij je parkiet en krijgt hij ook extraatjes of ander dingen daarnaast?

Misschien kun je even een duidelijke foto plaatsen van hoe en waar de plekken zitten?

Bij twijfel, kun je altijd het beste even langs een vogelarts.. die kan het het beste beoordelen en ook of er lichamelijk oorzaken aan te wijzen zijn..

Moppers

Mijn Moppie zat regelmatig met haar koppie in haar belletje. Daar zat ze dan in te kletsen, of gewoon mee te spelen. Soms was het net alsof ze hem als hoedje op had.
Maar Moppie heeft nooit dergelijke veeruitval gehad. Het kan bij jouw vogel dus niet door zijn contact met het belletje komen.

cornerom

Hallo daar ben ik dan weer heb het even afgewacht en het groeit volgens mij wel weer aan maar heb er toch even fotos van gemaakt zodat jij even kan kijken als je wilt,hebt er denk ik meer verstand van als ik.
En als antwoord op je vraag wat of mijn vogel eet,ik haal meestal eten bij de vogel vereniging parkieten voer dus en eens in de week krijgt hij zolang als we hem al hebben een stukje trosgierst.
Bijgaande doe ik wat foto's er bij plaatsen.

Groetjes,Kees inderdaad



Citaat van: Caradow op februari 22, 2008, 14:12:49
Hoi (Kees was het toch?)

Ik denk niet dat het aan het belletje ligt..
Je parkietje is al iets ouder he, dus waarschijnlijk zou je het wel herkennen als het de rui zou zijn...?

Als het geen rui is, word het al wat lastiger om te beoordelen wat het wel zou kunnen zijn. het zijn plekjes waar hij niet echt bij kan te plukken, dus dat zou het dan waarschijnlijk ook niet zijn..

Een van de mogelijkheden is dat er toch een vitaminetekort is ontstaan in de loop der jaren wat nu opspeelt. Wat voer jij je parkiet en krijgt hij ook extraatjes of ander dingen daarnaast?

Misschien kun je even een duidelijke foto plaatsen van hoe en waar de plekken zitten?

Bij twijfel, kun je altijd het beste even langs een vogelarts.. die kan het het beste beoordelen en ook of er lichamelijk oorzaken aan te wijzen zijn..

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Dit lijkt heel erg op wat Pipo van Susanne32 heeft...

Ik zou Ukkie even laten nakijken op mijten.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17078.0

cornerom

Dank voor je reactie zij al bezig met vaseline wat normaal gesproken altijd helpt en inderdaad de veertjes beginnen alweer te groeien dus kijken het nog even aan.
Ik hou je op de hoogte.

Kees
Citaat van: Caradow op maart 12, 2008, 18:49:13
Dit lijkt heel erg op wat Pipo van Susanne32 heeft...

Ik zou Ukkie even laten nakijken op mijten.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17078.0

Caradow

de mijten die Pipo van Suzanne heeft, zijn niet te behandelen met vaseline hoor Kees, er is geen sprake van schurftmijt, amar van vedermijt. Deze hebben een gerichtere behandeling nodig. Maar kijk het even goed ana en als je het niet vertroud toch even langs de dierenarts :)


cornerom

Hallo ik zou je op de hoogte houden van de gang van zaken,nu ik kan zeggen het gaat weer goed zie bijgaande fotos ben overgestapt op ander voer en laat ukkie nu badderen met kamillethee en het gaat uitstekend.

Groet,Kees

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Fijn dat het zovel beter gaat nu Kees!

Ze ziet er ook een stuk beter uit :)

Dan zetten we er een slotje op, mocht je in de toekomst het topic toch heropent willen hebben, laat het dan even weten ;)

Gr Caradow