mijn parkiet

Gestart door davmir57, februari 18, 2008, 11:46:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

davmir57

mijn partiet doet zijn snavel raspe aan de zijkant van zijn voerbakje, weet iemand hier op een andwoord wat je hier aan kan doen?

Kleintjes

Hoihoi,

als hij met z'n snaveltje ergens langs schuurt, bv bakjes of stokken, dan hebben ze jeuk. Krabben (schuren) wilt dan nog wel eens helpen. Ze doen dit ook wel eens omdat er iets plakt aan de snavel of neus, zoals donsveertjes of fruit / groente. Dat is hun manier van schoonmaken en / of krabben op moeilijke plekjes. Ook zul je waarschijnlijk kunnen zien dat hij (misschien wel eens) met z'n koppie ergens langs schuurt, ook dan is hij aan 't krabben.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jacko

Nouja daar heb je het antwoord.
Bij de dierenwinkel zijn er ook bepaalde kartonnen strookjes tekoop met een soort zand erop.
Die kan je bijvoorbeeld om een stokje klemmen, ze kunnen hiermee schuren / snavel scherpen / nageltjes kort houden.
Goedkoop en effectief.

Groet

Milo-Pixel

Jacko, deze zandstokjes zijn alleen absoluut niet goed voor de pootjes...

Jacko

#4
Vertel.

Gebruik gerust de zoekfunctie eens ;)
Gr Caradow

Jacko

Gelezen. Maar had liever een reactie met waarom niet gehad van Milo.
Strookjes is +-15cm lang en zit op apart stukje in de kooi. Het is dus niet zo dat ze er constant overheen loopt.
Nog nooit geen problemen mee gehad dus blijf ze gebruiken.

Groet

Petr@

#6
Ja maar wat je met de zoekmachine kunt opzoeken en lezen,hoeft dan niet weer herhaalt teworden ;) in dit topic.

Juist Petra ;). En dat is precies de reden waarom Caradow terecht op de zoekfunctie heeft gewezen ;). Gr. Ingrid

Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jacko

Weet ik.
''Deze zandstokjes zijn alleen absoluut niet goed voor de pootjes omdat ... ''
Vind het onlogisch om een negatieve reactie te krijgen met de bedoeling dat ik zelf uit moet zoeken waarom ik ze niet zou moeten gebruiken.

Groet


Parkieten-Freak

#8
Citaat van: Jacko op februari 19, 2008, 17:14:59
Weet ik.
''Deze zandstokjes zijn alleen absoluut niet goed voor de pootjes omdat ... ''
Vind het onlogisch om een negatieve reactie te krijgen met de bedoeling dat ik zelf uit moet zoeken waarom ik ze niet zou moeten gebruiken.

Groet

Je krijgt geen negatieve reactie, je krijgt min of meer een hint. Een voorzetje.
Tevens krijg je de gouden tip om de zoekmachine van het forum te gebruiken.
Als je de trefwoorden "pootjes +schuurpapier" intypt en vervolgens "geavanceerde zoekmachine" aanklikt, dan krijg je een aantal hits waar je heel simpel het antwoord kunt vinden.
Het is niet nodig dat leden keer op keer hetzelfde verhaal gaan vertellen, daar hebben we de zoekfunctie voor.

Maar goed, voor deze keer zal ik uitleggen waarom het niet goed is voor de pootjes.
Stel je voor dat je de hele dag met je blote voeten over schuurpapier moet lopen. Dat gaat gruwelijk pijn doen op den duur. Je voetzolen raken geirriteerd en mogelijk krijg je wondjes.
Als je vogel te vaak op het "schuurpapier" zit, zit de kans er in dat hij problemen krijgt met de zooltjes van zijn pootjes.
Je kunt beter takken (of stokken) van verschillende dikte in de kooi hangen, dan slijten de nageltjes ook wel wat af. Bovendien is het veel natuurlijker én goedkoper! :)


Jacko

Beheerder,

Het kwam wel over als negatief, maar daar gaan we verder niet over zeuren.
Ik weet zelf dat ik de zoekmachine kan gebruiken maar vond het niet nodig om iets op te zoeken over iets wat ik zelf gebruik voor in de kooi, waar ik dan een reactie opkrijg dat het niet goed is en dat ik dan zelf moet gaan uitzoeken waarom niet.

Nogmaals, het strookje zit op een apart stokje in de hoek van de kooi, het is dus niet zo dat ze er constant overeen loopt o.i.d.
De kooi zelf hang verder vol met wilgentakken.
Verders staat op het forum dat parkietjes slimme beestjes zijn, dan zullen ze ook wel slim genoeg zijn om niet op het stokje te gaan zitten als het pijn begint te doen.

Heb ik dit fout, plaats een reactie.

groet

Petr@

Morgen is er weer een chat -avond,misschien dat je er daar een discussie van ken maken ;)
En dit is niet negatief bedoelt ;)


Groeten Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jacko

Zal zien.
Het kwam op mij over als negatief.

Goed, lockje nu?  8)

Caradow

Geen lockje dus ;)

Dit is tenslotte niet waar het topic over gaat. Wel verzoek ik iedereen om nu weer ontopic te gaan.