Gezocht: Jong mannetje

Gestart door Ricooo, februari 20, 2008, 19:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricooo

Hallo iedereen,

gezien het feit dat ik niet áltijd thuis kan zijn zoek ik een lief mannetje voor Rico. Maakt niet echt uit wanneer, maar in ieder geval ná volgende week vrijdag (29-02-08) en zo snel mogelijk daarna natuurlijk :-)
Het liefst iemand van het forum, gezien het feit dat ik geloof dat iedereen die hier is wel echt goed voor zijn diertjes zorgt, en ik bij de dierenwinkel waar Rico vandaan kwam toch alleen maar foute voorlichting kreeg.
Het liefst in Noord-Holland omgeving Hoorn. Maar ik wil best heel Noord-Holland ervoor afreizen hoor :-)

Groetjes,
Michael en Rico

Moppers

Ik weet dat het dierenasiel in Amsterdam vaak parkietjes heeft die op zoek zijn naar een nieuw baasje. Misschien een idee om er daar een uit te zoeken en een tweede kans te geven?

http://www.dierenasielamsterdam.nl/

Ricooo

Citaat van: Moppers op februari 21, 2008, 17:01:30
Ik weet dat het dierenasiel in Amsterdam vaak parkietjes heeft die op zoek zijn naar een nieuw baasje. Misschien een idee om er daar een uit te zoeken en een tweede kans te geven?

http://www.dierenasielamsterdam.nl/

Dankje Moppers :-)

Ik zal na de vakantie even bellen. Ik ben vandaag naar de kweker geweest van Rico omdat Rico de laatste paar dagen stil zit op het stokje en stil is in de kooi. Hij had ook wat poepjes aan zijn kont kleven, maar buiten de kooi was hij gewoon zeer actief. Ook even gehad over een 2e parkietje, maar hij vond het geen slim idee. Zeker  niet als ze later ook in de zelfde kooi gaan..

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ricooo

Citaat van: Mars op februari 21, 2008, 23:25:05
En waarom dan niet?

Omdat hij zei dat Rico dan niet meer tam zou zijn. Hij zou dan weer wild worden. Ik weet natuurlijk niet wat er waar van is. Gezien het feit dat hij mij al eerder foute voorlichting had gegeven én dat sommige hier wél 2 tamme hebben.

hillie

offtopic: Hij wordt niet minder tam, maar moet ze aandacht voor 2 verdelen dus komt minder bij je.
Maar blijft wel komen hoor bij je.

Mars

In het begin kan hij even moeite hebben met aandacht aan beide geven, maar hij zal heel goed tam blijven. Een parkietje waar je eenmaal het vertrouwen van hebt gewonnen blijft dat houden, ook als je er twee hebt. Wel zul je het natuurlijk moeten onderhouden (aandacht geven), maar dat is logisch.

Als jij niet heel veel thuis bent, is het gewoon beter voor je vogeltje om een vriendje te hebben.

En nog meer off topic: als je vindt dat Rico zich raar gedraagd: stiller is en rare ontlasting heeft, laat er dan even door een DA naar kijken (desnoods alleen naar de ontlasting). Parkietjes zijn heel goed in het verbergen van ziekte en dit lijkt mij een duidelijk signaal. Wacht daar ook niet te lang mee.

Groeten marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ricooo

Hallo Marcia,

Het is niet dat ik niet veel thuis ben, maar áls ik niet thuis ben vind ik het zielig voor rico dat hij alleen zit.


offtopic: Rico's ontlasting is weer perfect, niet meer zwart maar weer normaal groenig. Hij is weer actiever in z'n kooi en ook buiten z'n kooi vliegt ie lekker, lijkt me wel goed gaan dus.

Iedereen bedankt voor de tips, en ik denk dat het mannetje er dus zeker wél komt dus. Thanks to the foute informatie van de kweker weeral.

Michael