Eunice ziek?

Gestart door roha, februari 20, 2008, 08:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Hallo,

Ik vind de laatste daagjes Eunice wat boller en wat aan het staartwippen. In ieder geval anders dan anders, zedoet alles nog wel wat een gezonde parkiet hoort te doen, alleen ik vind dat in wat mindere mate. Gelukkig zag mijn vriend ook dat ze niet helemaal Eunice is, dus ik heb vanmorgen gebeld naar de va en kan zo dadelijk om 09:30 uur terecht.
Jullie horen t wel als we weer terug zijn!!

Hanneke

Petr@

Sterkte Hanneke



Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

Hej Hanneke,

Hopelijk valt het allemaal mee met Eunice.
Sterkte in ieder geval en houd je ons op de hoogte?

Lies!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Nou, ik ben weer terug met Eunice. De VA vond inderdaad dat ze wat aan het staartwippen was. Verder zat ze er natuurlijk strak bij, niet bollig ofzo, maar dat komt door de stress. Ze was juist erg actief. Haar krop zat goed vol, dus ze had goed gegeten. Hij vond haar wel wat vettig, maar ja vliegen is ook niet haar hobby.
Ze gaat wel onder de warmtelamp, wel balen, want ik kwam er net achter dat deze kapot is, nu moet ik eerst nog een nieuwe kopen.
Ze heeft ook een antibiotica gekregen, daar moet ze 1 keer per dag 3 druppels van tot maandag, wordt ze slechter dan moet ik natuurlijk eerder weer terug. De antibiotica is Marbocyl.
Daarnaast heb ik een potje met Scenic allprem quality-parakeet food mee gekregen. Ik had wel verteld dat ze hier pellets krijgen van Harrissons. Dat was uitstekend. Kreeg toch wat Scenic mee.
Nou, ik ga zo maar eens op pad om een warmtelamp te kopen. Ze staat nu bij de verwarming. Ik heb ook begrepen dat de verwarming niet echt goed is, het is oppervlakkige warmte. Een rode warmtelamp geeft echt een dieptewarming.

Groetjes Hanneke

Ilse*

Hee Hanneke,

Ohh... wat erg dat Eunice toch ziek  is :(
Je zei het al toen ik bij je was... goed van je zo snel naar de VA bent geweest!
Dankzij jouw goede zorgen en liefde wordt Eunice vast en zeker snel beter :)

Sterkte en beterschap voor Eunice!
En een beterschapsknuffeltje van Scotty & Mylo voor Eunice :-*

Knuff!!
Liefs, Ilse

Caradow

Beterschap met Eunice Han!

liefs, Renate

Milo-Pixel

Hey Hanneke,

Wat vervelend dat je eunice ziek is...

Succes met de medicijntjes en beterschap voor eunice.

Groetjes, Marit

roha

Jeetje, ik ben in heeeeel wat winkels geweest, ook apotheek voor een rode warmtelamp. Nergens hadden ze er eentje, geen losse lamp en ook niet met houder. Ik werd nog getipt voor een bouwmarkt, maar daar hadden ze alleen hele brede lampen, die paste niet in onze houder.
Zelfs mijn buren hebben niet zo'n lamp. Heb ik maar eens naar de Vogelkelder gebeld en ja hoor, daar hadden ze losse lampen en precies de goede maat!! Stom he, kom je daar wel vaker, maar er nooit aan gedacht dat ze rode warmtelampen zouden verkopen. Ach, weten we dat ook weer.

Ze zit nu dus apart in het ziekenkooitje en de ene helft schijnt de lamp op en de andere helft heb ik wat afgedekt met een handdoek, zodat ze kan kiezen.

Heeft er trouwens iemand ervaring met de Scenic pellets? Ze zien er net zo uit als de Harisson's, alleen in verschillende kleuren.

Bedankt voor de beterschapswensen!!

Groetjes Hanneke

Caradow

Ik heb geen ervaring met de Scenic, maar ook deze word door verschillende artsen aanbevolen. (oa dor Bastiaanse van De Baronie in Prinsenbeek)

roha

Ben net nog even bij de VA geweest en heb gevraagd waarom hij mij nou die Scenic mee heeft meegegeven.
Er was eigenlijk geen verschil, beide zijn erg goede produkten. Scenic kun je zeker een jaar na productie bewaren (dus wel op de produktiedatum letten), zonder dat het in de koeling moet staan, als het maar luchtdicht wordt afgesloten. Dit kan in de originele verpakking met zo'n afsluitklem, of in een luchtdichte bewaarbus, o.i.d. Het bewaren moet wel op een droge, donkere, koele plek, zoiets als een kelder. En hoe wonderbaarlijk, de prijs van de Scenic is goedkoper dan de Harisson's.
Ik vroeg me het af, want Eunice heeft al wel van de Scenic gegeten en niet van haar eigen Harisson's.
Dus al met al een overweging waard om over te gaan op de Scenic pellets, maar dat pas als Eunice weer opgeknapt is!

Ik heb ook nog een site gevonden hierover: www.scenic.birdfood.nl  Onder het kopje 'Scenic Informatie' en dan naar beneden scrollen, staat ook nog info over alle vitamines en mineralen die ze nodig hebben en waar het goed voor is. Erg interessant!

Groetjes Hanneke

hillie

Hoi Hanneke,

Wat sneu dat eunice ziek is.
Ik hoop voor je dat ze er weer snel boven op komt.
Sterkte met alles.


groeten hilde

Meltjuh

Hey Hanneke,

Wat vervelend dat Eunice ziekjes is.
Je bent er snel bij dus hopelijk is ze snel weer helemaal de oude!

En natuurlijk heeft de Vogelkelder warmte lampen ;D. Voor al die reptielen moet dat wel :D


Moppers

Ik kreeg bij mijn (rampzalige) bezoek aan Palgi ook twee soorten Scenic mee, een bakje allprem dinges en een bakje hot and healthy. Ik was toen nog niet over op Harisson's (het zat in de planning), dus het werd totaal niet gegeten.
Geen idee of ze inmiddels wel Scenic zouden pruimen, maar Harisson's heeft voor mij een groot pluspunt boven alle andere pellets en dat is dat het biologisch is. Als Scenic zo lang houdbaar is, zullen er ook wel veel conserveringsmiddelen inzitten.

Meltjuh


Mars

Hey hanneke,
ik hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat met je schatje. Echt vervelend!

Over de pellets: ook ik ben wel fan van het biologische en kleurstofloze van de Harrison.  ik weet niet of de Scenic ook heel erg ruikt, zoals nurtribird wel doet (fruitluchtje, kunstmatig)?
Daarnaast wilde ik je nog even meegeven dat ik een aantal keren heb gelezen dat er uit onderzoek eigenlijk maar twee pelletssoorten echt heel goed getest waren: de harrison (maar dan alleen de oranje verpakkingsversie, harrisons adviseert na een half jaar over te stappen op de groene adult lifetime, maar die scoort minder) en de pellets van nutribird. ik ben dus wel nieuwsgierig hoe de testresultaten van de scenic uit zijn gevallen en of je daar ook iets van kunt vinden.

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi,

Nou, omdat het dus niet biologisch geteeld is, de produkten in de pellets, maakt het dus goedkoper.
Kleurstoffen worden door parkieten niet opgenomen, maar direct afgevoerd naar de cloaca en uitgepoept dus. (Wat mijn redenering over de 'rode' parkieten weer teniet doet)

Ik heb net aan scenic (moet ook elke keer aan de auto denken hihihih) geroken en deze stinkt naar plastik ofzoiets en de Harrisson's ruikt echt naar eten/granen, in ieder geval ruikt het smakelijker.
Ik heb ook het liefst de oranje vepakking, ook wel eens groen gehad (korrels zijn ook ietsje groter), maar op oranje vind ik ze toch beter doen.
Ondertussen heb ik ze wat scenic pellets aangeboden, maar da's toch wel vreemd weer, vooral de rode korrels (hahaha schijters). Ik zou ze dan weer moeten overzetten en dat wil ik ze ook niet nog en keertje aandoen en mezelf ook niet trouwens.

Verder kan ik zeggen dat Eunice erg levendig is en nog niet heb kunnen zien of ze nog steeds staartwipt. Als ze dan al eens rustig zit, dan is het nog moeilijk te beoordelen, maar ik bekijk het positief, poepjes zien er redelijk normaal uit.
En ach, ze is zo'n lief schatje met medicijnen toedienen, ze geeft geen kick! Wil iemand het leren, hoe je de AB via het dakje op de snavel kan laten druppelen en dat het zo naar binnen glijdt, kom maar langs 's avonds hahaha. Echt ik heb nog nooit zo'n gemakkelijke vogel gehad.

Groetjes Hanneke

Ilse*

Hee Hanneke!

Fijn dat het zo goed gaat met Eunice! :)
Hopenlijk is de AB-kuur snel afgelopen en kan ze weer lekker bij haar vriendjes en vriendinnetjes.

Liefs, Ilse

Mars

Dat is mooi dat dat AB toedienen zo gemakkelijk gaat.
Als het een strijd is, dan vind je het als baasje nog moeilijker om te doen.

Fijn dat het beter met haar lijkt te gaan!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hallo,

Even een piepkleine update:

Ik heb vandaag de VA nog even opgebeld, want we vinden dat Eunice nog wel wat staartwipt.
Ik moet nog 2 dagen doorgaan met de AB en dan weer even bellen hoe t gaat.

Groetjes Hanneke

Fenixjuh

Hey,
ik lees dit nu pas ( je wist al waarom  ;)) hoop dat het snel weer beter gaat, en ik ben blij dat de antibiotica aan lijkt te slaan.
Sterkte ermee!!

Milo-Pixel

Hopen dat het snel allemaal goed komt, hanneke... En dat het staartwippen ook snel ophoud.

Groetjes, Marit

roha

Hallo allemaal,

Bedankt voor de lieve en steunende woorden  :-*
We hebben vanmiddag Eunice weer terug laten gaan naar de voliere.
Het was best lastig te beoordelen of het staartwippen nu echt over was in de kleine ziekenkooi, omdat ze zich daar ook niet super prettig voelt natuurlijk.
Maar nu ik het een tijdje bekeken heb, zie ik wel dat t een stuk beter gaat met haar. 
We houden haar nog goed in de gaten voor de zekerheid.

Groetjes Hanneke

Caradow


Susanne32

Hoi Hanneke,

Fijn dat Eunice weer bij haar vriendjes zit. Ik hoop dat ze zich snel helemaal beter zal voelen.

Bedankt dat je me op de hoogte gehouden hebt, Eunice was tenslotte wel één van mijn baby'tjes...  :-*

Snavelkusjes aan iedereen daar!

Chicowen

Hej Han,

Wat fijn zeg, dat ze in ieder geval weer lekker bij de rest kan zitten. Fijn dat ze toch lekker opgeknapt is.
Met de rest erbij zal het nu wel nog sneller beter gaan. ;)

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

Hee Hanneke!

Wat fijn dat Eunice weer bij de rest zit! :)
Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt :-*

Liefs, Ilse

Milo-Pixel

Dat is hartstikke mooi  ;D

Hopen dat ze verder voorspoedig opknapt ;)

Groetjes, Marit