Posts verwijderd

Gestart door Demelza, februari 18, 2008, 11:29:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demelza

Hallo allemaal,

Ik heb even gezocht, maar niet direct een topic gevonden waar mijn vraag bij kan.
Daarbij kan ik nergens zien of er een duidelijk verdeling is wie wat modereert en wie ik dus moet aanspreken, dus vandaar m'n vraag hier maar.

Ik zit zo het forum te lezen en zie ineens dat 2 berichten van me verwijdert zijn. Ik zou niet weten waarom en ik zou niet weten wat ik er fout mee deed.

In het ene topic schreef ik over het verschil wat ik gehoord had dat er zou zijn tussen een Engelse en een Australische grasparkiet. In het andere topic vroeg ik Moppers om welke dierenwinkel het ging, en dat als we het over dezelfde hadden dat er dan volgens mij meerdere kruipers zaten.

Die tweede kan ik me nog iets bij voorstellen waarom hij verwijdert is, die eerste eerlijk gezegd niet. Het verwijderen maakt me niet zoveel uit, maar:

Hoe moeilijk is het voor een moderator om even een korte PM te sturen over waarom de post verwijdert is?

Met gewoon maar verwijderen, zonder mededeling, weet je niet wat je fout hebt gedaan en kan je het dus de volgende keer ook niet voorkomen.

Het zou denk ik een hoop frustratie van forummers schelen als jullie met een mededeling via PM posts zouden verwijderen. En het zou jullie ook werk schelen omdat we dan misschien eens door hebben wat er dan precies fout was aan wat we hadden gepost.

Idee?

Caradow

Demelza en leden met hetzlefde vraagstuk:

Als je de forumregels goed leest, kun je zelf haast achterhalen waarom een post verwijderd zou zijn.
Wij hoeven ook niet voor alle berichten een pb te sturen, als we dat zouden moeten doen, dan zouden we helemaal al onze vrije tijd in het forum mogen stoppen ;)

Als alle leden zich aan de forumregels zouden houden, zouden wij niet hoeven moderaten ;) ook een idee? ;)

nog 1 keertje dan:

CiteerIngrijpen in reacties/topics door moderatoren en beheerders:

Een reactie in een topic kan weggehaald worden indien het;

    * totaal irrelevant en/of zwaar offtopic is
    * in msn taal geschreven is, en/of onleesbaar is nadat de schrijver minimaal 1 x gewaarschuwd is.
    * een herhaling is van vorige antwoorden
    * een hoog chatgehalte heeft
    * forumlid poogt middels het plaatsen van nutteloze berichtjes een hogere "ranking" te halen.
    * gegeven advies mogelijk schadelijk gevolgen heeft voor het welzijn of de gezondheid van de grasparkiet
    * beledigend is (op wat voor manier dan ook).


Slotjes

Een bericht wordt gesloten indien;

    * Een vraag dubbel geplaatst wordt: Als een vraag gesteld wordt in een topic, en even later wordt er een nieuw topic geopend met dezelfde vraag, dan blijft het 1e topic open, het 2e topic gaat dicht.(cross posting).
    * Een antwoord op een vraag gemakkelijk via de zoekfunctie terug te vinden is.
    * Er wedstrijden uitgeschrevenworden buiten medeweten van het moderatie/beheerdersteam om.
    * De gemoederen te hoog oplopen. De sluiting kan tijdelijk zijn en dienen als "afkoelingsperiode".


In een berichtje kan "geknipt" worden, indien een moderator/beheerder dat nodig vindt. Meestal zal het in dat geval gaan om uitingen van ongewenste (al dan niet negatieve) reclame of (grof) taalgebruik.

En vervolgens een slotje :)