geen bodemlaag in de kooi

Gestart door Lukas, februari 13, 2008, 16:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas

Hey

mijn nicht heeft een parkiet en verzorgt hem goed.
echter als ik deze site doorneem betreffende kooi en speeltjes klopt er toch iets niet bij mijn nicht: in de kooi bij mijn nicht is er echter geen bodemlaag van zand of dergerlijke de bodemlaag is gewoon de onderkant van de kooi zelf kan dit kwaad voor de parkiet?, in de kooi hangen er ook maar 2 speeltjes, een belletje en een schommel( deze parkiet heeft nooit geleerd op de schommel te zitten en durft ook niet, hij gebruikt dus deze niet). hij zit alleen in de kooi en krijgt niet zoveel aandacht overdag, kan deze soort van verveling lijden tot iets erger?

groetjes lukas

Parkieten-Freak

Lucas, als een parkiet weinig tot geen aandacht krijgt, zal dat zeker tot verveling en gedragsstoornissen lijden.
Je schrijft dat de verzorging van het vogeltje goed is, maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Er komt heel wat meer kijken bij een goede verzorging dan alleen wat eten en drinken geven.
Een bodembedekker in de kooi vind ik uit hygiƫnisch oogpunt alleen al "een must". Regelmatig en voldoende aandacht geven aan een parkietje hoort daar ook bij!


Diana

Hallo Lucas,

ik vind het niet zo best dat het beestje niet iets op de bodem heeft liggen ??? Ik kan dan niet echt spreken van een goede verzorging helaas,want kwa hygiene is het toch wel belangrijk iets op de bodem te hebben. Zoals al gezegd wordt is alleen eten en drinken geven niet de totale verzorging van een parkietjes. Zeker als het beestje nauwelijks overdag aandacht krijgt vind ik dat best zielig en zal het parkietje er niet gelukkiger op gaan worden. Ik hoop dat dit beestje snel een vriendje erbij krijgt en zeer zeker dat de verzorging zich wat laat uitbreiden als alleen eten en drinken geven :(.

Laat het in ieder geval even aan haar merken dat iets op de bodem wel zeker belangrijk is voor het parkietjes en aandacht ook.

Milo-Pixel

Citaat van: Lukas op februari 13, 2008, 16:52:24
mijn nicht heeft een parkiet en verzorgt hem goed.

Een goed verzorgde parkiet heeft dagelijks ruim voldoende aandacht van de baas, een parkietje die alleen zit heeft (veel) meer aandacht nodig dat twee. Ook heeft de parkiet schoon en goed voer, iedere dag vers. Ook het water iedere dag vers. Een schone en hygienische kooi met voldoende speeltjes, takjes en dingetjes om lekker op te klimmen klauteren en spelen zijn ook nodig en onderdeel van een goede verzorging. Ook genoeg ruimte, en vaak zelfs losvliegen...

Kortom, goed kan ik de verzorging van je nicht helaas niet noemen. Misschien dat je haar de link van het forum kan geven, daar kan ze veel van leren.

Groetjes, Marit

Mandy

Er is ook enorm veel te vinden, internet en boeken, over hoe je een grasparkiet het beste verzorgd en wat ie prettig vindt.

De mijne vinden schelpenzand heerlijk! Er zit gemalen schelp in en maagkiezel wat de spijsvertering bevorderd.
Ze bepalen zelf wat ze nodig hebben. Ik vindt schelpenzand zelfs lekker ruiken...

Kijk eens in een dierenwinkel welke opties er zijn...