2 Vrouwtjes?

Gestart door tom en jerry, augustus 03, 2005, 20:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tom en jerry

Ik heb een maand geleden een parkietje gehaald, dat was een mannetje (blauwe neusdop) ik heb 1.5 week erna nog ene gehaald en dat zou een vrouwtje zijn zeiden ze, maar hij heeft ook een blauwe neusdop. Ze kunnen het redelijk goed met elkaar vinden, maar pikken ook veel naar elkaar enzo.

Nu zijn de neusdoppen aant verkleuren en zijn het volgens mij 2 vrouwtjes..... Kan dit wel samen????

Ook zijn ze best saai ze spelen niet met de speeltjes en als ze uit hun kooi gaan gaan ze de bank vernielen :S Ik heb er een handdoek opgelegd maar deze is nu helemaal kapot :S

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Vind het niet echt leuk zo...

Groetjesss

[attachmentid=155]

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hallo,

Het lijkt me ook, dat je 2 popjes hebt.
Dat kan goed gaan, (Safrena heeft ook 2 popjes die het goed met elkaar kunnen vinden), maar het is soms even afwachten.
Je parkietjes zijn nog jong, en het kan soms best even duren, voordat ze hun speeltjes ontdekken, en er mee gaan spelen. Geef het nog maar wat tijd.
Je kunt, om het knagen aan de bank tegen te gaan, je parkietjes ander knaagmateriaal geven, bv. takken van een fruitboom, wilgentakken.
Ook lege eierdoosjes vinden ze vaak leuk, om aan te knabbelen, net als lege wc-rolletjes. (de laatste wel open knippen, zodat ze er niet in vast kunnen komen te zitten)
Hoe meer alternatieven je ze aanbiedt, hoe beter!

Succes!

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey tom en jerry


Geef je parkietjes inderdaad zoals Sonja al zei voldoende ander speelgoed en knaagmateriaal.

Ik heb inderdaad twee popjes en beiden zijn heel tam en komen met mij maar ook met elkaar heel goed overeen. ;)

Zolang er geen mannetje bij komt zal alles wel goed gaan omdat ze toch samen opgroeien

Bekvechten kan ook af en toe wel eens maar dat is zo ook met twee mannetjes of popje en mannetje, en net zoals bij de mens die ook soms een meningsverschil hebben ;)

Als je ooit een mannetje bij wil doen moet je er wel voor zorgen dat het minstens twee mannetjes zijn anders kunnen er wel problemen komen ;)

vele groetjes