de kooi in.

Gestart door aad, maart 27, 2005, 22:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aad

onze kokkie was eerst echt hnadtam.hij bleef bij mij zitten en daarna ging ie vliegen.
nu ontsnap hij uit de kooi zeg maar, want hij komt dus niet meer op de hand zitten.
wat akn ik hier nou mee.eenmaal uit zijn kooi nooit meer in zijn kooi te krijgen hij gaat op je hand zodra je die beweegt vliegt ie weer weg. :?
het is een ramp op deze manier.ik heb het al geprobeerd met voer op mijn handen enzo maar dat neemt ie niet :?

Jorijn

Als je parkietje nog niet tam genoeg is kun je hem het beste gewoon nog niet uit de kooi laten...

even door oefenen nog ;)

En mocht hij ontsnappen doe dan de gordijnen dicht en lampen uit want parkieten laten zich makkelijker vangen als het donker is :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Bij jonge vogels zie je dit wel vaker: ze worden als het ware een beetje opstandig en willen hun wereldje verkennen.
Ik zou proberen om hem te lokken en hem trosgierst of een stukje appel te laten eten uit je hand.
Als hij echt helemaal niet wil, dan zou ik opnieuw IN de kooi gaan oefenen met het "op de hand" zitten.
Laat hem met het commando "op" op je hand stappen. Asl hij eraf gaat, geef je opnieuw het commando "op" en laat hem op je hand stappen. Herhaal dit een keer of 10, meerdere malen per dag.
Beloon hem bij goed gedrag daarna IN de kooi, door hem een klein stukje trosgierst of appel aan te bieden wat je in je hand houdt. Zorg daarbij dat hij op je hand moet gaan zitten om het op te eten.
Veel succes!


Jojo

Hoi,

Je moet het echt vol blijven houden.
Paco (2,5 mnd) begint nu ook een beetje te puberen en wil ook niet makkelijk meer op mijn hand.
Maar ik blijf het volhouden en je merkt al best snel het resultaat.
Nu we met de pasen thuis zijn, zijn ze meer los en hebben we er lekker de tijd voor en dat merk je echt aan hun gedrag hoor! Ze vinden het heerlijk al die aandacht en op die momenten kun je ze nog heel wat leren.
Eigenlijk is het een beetje misbruik maken van de situatie, maar het werkt wel!
:lol:
Succes,
Jojo

Renate

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem, Joepie gaat bij mij, nu dat ze aan het "puberen"is ook niet op m`n hand zitten. Bij mij komt Joepie in de kooi af en toe bij me zitten. Als ze nu uit de kooi is en ik wil er weer in de kooi hebben dan pak ik een stokje (net zoiets als een zit stok) en daar gaat ze wel op zitten, dit is denk ik bekend voor haar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

janneke

Karel en Casper mogen elke avond uit de kooi. Karel is tam, geen probleem. Casper is niet tam. Hij gaat niet op mijn hand zitten. Ik heb er geen problemen mee om hem in de kooi te krijgen, doet ie zelf. (ze mogen een paar uur rondvliegen, dat wel). Omdat wij een open trap van de kamer naar de overloop hebben vliegen ze daar wel s naar toe. Dan zet ik de kooi daar neer (voor Casper) en kan ik ze zo weer mee naar beneden nemen.
Karel was een tijdje geleden opstandig, maar dat wordt nu minder. Gelukkig!!!!