De nestjes van Layla(en Quint) en Jimmy(en Milan)

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 18:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Citaat van: Mars op februari 16, 2008, 22:04:34
Hoewel de broertjes Milan (van mijn Jimmetje) en Mylo (van Ilses Scotty) er beide wel wat te vroeg bij zijn, maar omdat ze lieve zorgzame ventjes zijn, krijgen ze een beetje compensatie ;)
Zit vast in de genen ;)

Gefeliciteerd Mars! ;D

Mars

Het gaat hier goed met de dames en de heren.
Hoewel beide mannetjes af en toe wel erg zielig voor zich uit zitten te staren (ik verveeeeeel me).

Dus besloot ik net dat ze anders wel even mochten vliegen. De kooien staan sinds de blokjes een paar dagen hangen niet meer naast elkaar en uit elkaars zicht omdat Layla eigenlijk veel liever in Jims blokje wilde nestelen. Met als gevolg dat Quint en Layla een paar dagen lang alleen maar in 1 hoek van de kooi hebben gezeten of gehangen. Dus de kooien staan uit elkaar en de ventjes mochten net weer even vliegen.
Dat had ik tot vorige week al vaker laten doen, maar Quint vloog steeds rechtstreeks naar de andere kooi en wilde daarna met geen mogelijkheid weer terug (5 keer terugvliegen naar Milan's kooi voor ik hem weer terug mocht zetten bij Layla).

Nu vloog Quint zojuist opnieuw naar de andere kooi. Ging naast zijn knuffel- en kletsvriendje Milan zitten en.... toen gebeurde er iets heel raars, tenminste ik had het niet verwacht: de heren gingen stoer doen tegen elkaar en ruzie zoeken. Dus een soort van bescherming van het broedende popje Jimmy. En dat terwijl het altijd elkaars beste vriendjes waren!

Dus eerst maar even de broedperiode afwachten en dan zien we daarna wel eens weer. Dan is het broedtestosteron misschien wel weer wat gedaald ;)

Vandaag waarschijnlijk eitje 5 van Jimmy en Milan en misschien toch nog eitje 7 van Layla. Dat vind ik nu wat minder goed in te schatten: de echte bult op haar staart is verdwenen, maar er is nog wel een 'buikje'.

Groetjes marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow


roha

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!!

groetjes Hanneke

Milo-Pixel


Mars

Het eerste 'alientje' is er  :D

Het is zo vreselijk klein en piept gigantisch!
Ik ben echt helemaal in de wolken en ga zo beschuit met muisjes kopen ;)

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

fotoooooooooooooooo

hihi nee doe maar rustig aan, laat het kleintje maar lekker klein zijn...

Ilse*

Gaaaaff Marcia! ;D

Ohh wat vind ik dit fijn voor je! :)
Ik ben zo benieuwd naar hem/haar (en naar de broertjes/zusjes) :-*

Chicowen

Wat gaaf!!! :D:D:D
Als ik in de buurt woonde, dan kwam ik beschuit met muisjes bij je eten!  :-X

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Hihi, jullie zijn allemaal welkom hoor voor de 'poppeslok' (een prachtig Fries woord voor het beschuit met muisjes eten of eigenlijk het proosten (slok= borreltje) op de kleine (de poppe/pop)).

Maar helaas wonen jullie zo ver weg. Ik verwacht Ilse natuurlijk wel :P

Even geen fotootjes. Het toestel is slecht en ik vind het ook wat eng dat het het allereerste is van Layla. Dus ik wil eerst graag de bevestiging dat alles goed gaat en dan kan ik haar wel eens gaan pesten met het toestel.

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Mars gefeliciteerd met de kleine pietepiet whaha wel lief zeker zo'n klein hummeltje.

Parkieten-Freak

Gevleugeliciteerd Marcia! Ik zal vanavond thuis een speciale roze poppenslok (Rosé) gaan drinken op het kuikentje! :D


Ingsu

Wat leuk zeg!!! Mamma doet goed haar best zo te horen ^_^
Gefeliciteerd!

Milo-Pixel

Gefeliciteerd Marcia!!!  ;D wat ontzettend leuk ;)

roha

Aaah Marcia, Super zeg!!!  ;D

Gefeliciteerd met de kleine!!  :-*

Liefs, hanneke

Mars

Iets minder goed nieuws, denk ik. Ik doe net nog even inspectie in het blok van Layla en er ligt een eitje open: er mist een hoek uit.
Zo in het donker te zien zit er een kleintje in, maar ik zie niets bewegen... dus ik vrees dat het eitje vandaag gesneuveld is.

Quint wil steeds het blok met Layla in en waar dat nog goed was toen het kleintje er niet was, wordt layla nu af en toe een beetje boos en stuurt ze hem weg. Maar Quint gaat niet en dus heb ik Layla vanmiddag heel wat keren op de stok gezien. En dan kwam Quint uiteraard ook uit het blok. Uiteindelijk heb ik Quint even weggelokt zodat Layla eindelijk eens op haar eitjes ging zitten vanmiddag. Mogelijk is er wat gerommel in het blok geweest...

Maar goed, ik kijk morgen wel even. Misschien vergis ik me en komt het eitje uit (maar dat lijkt me te vroeg en is volgens mij echt niet zo). En anders is het pech!

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

hmm das balen.. even morgen afwachten dan...

hillie

hoi Marcia,

gefeliciflapstaart nog met de kleine parkietje. :-*
En hopen dat er nog vele volgen.


groeten hilde

Mars

Zojuist zijn er nog twee eitjes gesneuveld... Dus ik zit met een probleem...
Layla wil Quint echt niet in het blok hebben en dan gaat het mis.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

Kleintje is nu ook dood...
De andere twee eitjes liggen nu onder Jim.

:(
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..