De nestjes van Layla(en Quint) en Jimmy(en Milan)

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 18:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Ow Puma is toch ook echt een schatje!!!  :-*
Super leuk Ilse! ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer ;). Door omstandigheden ben ik de laatste tijd niet veel op het forum (ik hoop hier snel verandering in te brengen ;) ).

Helaas waren er maar 2 mannetjes en is de keus niet op mij gevallen. Ik had graag een kleinzoon van Macho en Tika gewild (Milan is een zoontje van Macho en Tika) omdat mijn ventje Macho in september is overleden. De reden dat ik een mannetje wil is omdat Tika erg fel was tegen haar eigen dochtertjes.
Na even gepraat te hebben met Marcia ben ik toch gaan twijfelen of ik het niet met een popje wil proberen. Het gaat hier om Melo. Als het niet lukt wil Marcia het popje terug nemen. Maarja... Wie kan zo'n klein vogeltje dan nog weg doen? En vooral omdat het een kleinkind van Macho en Tika is word het als het niet klikt nog moeilijker. Ik moet zeggen dat ik helemaal verliefd ben op het kleine vogeltje :-*, maar heb er wel mijn twijfels bij. Hmmm zal ik het toch maar proberen?? ::)

Lieve Renate en Ilse heeel veel plezier met jullie mooie mannetjes en gefeliciteerd! En dat Macho zijn mooie karakter in hun voort mag leven :-*

Caradow

Mel lieverd, probeer het gewoon... Ik denk dat de situatie toch heel anders is nu, omdat er geen man in de buurt is, wat Tika een reden zou geven om lelijk te doen tegen een pop... Tika heeft nooit alleen gezeten en heeft altijd Macho bij haar gehad.. Ik denk dat ze best een nieuw maatje kan gebruiken..

En Mello is een scheetje ;)

Diana

Renate en Ilse van harte met jullie aanwinsten. Ik hoop dat jullie veel plezier er van zullen beleven. Mel jammer dat er geen derde mannetje voor jou is maar ik hoop dat je als nog misschien blij ben met een popje mocht je daarvoor kiezen.


Petr@

Ook jij Ilse gefeliciteerd met je nieuwe liefie :-*


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

hillie

Ilse en Renate van harte gefeliciteerd met jullie nieuwste aan winsten.
Ik hoop dat jullie er veel plezier er van mogen hebben.
En Mel...... zo popje is toch net zo lief als die 2 mannetjes.
Als ik die kleintjes zie wordt ik er zo verliefd op. :-*
Wat het ook is.

groeten hilde

roha

Allemaal gefeliciteerd, hoor met de nieuwe lieverdjes!!  :-*

Veeel plezierrr!!  ;D

Mars

Zojuist is er iemand langs geweest en die heeft een van de twee overgebleven popjes uitgezocht (ik houd Mello even voor Mel achter): mijn lievelingetje Peppa (de grijze).
Ze komt hem 6 mei ophalen, dus ik kan nog even langzaam afscheid nemen.

Sisa, Lucky en Peppa zijn nu wel echt uitgevlogen: ze zitten meer op de stok dan in het blok. Sisa heeft zelfs vanochtend al uit een etensbakje zitten eten (ipv van een schaaltje op de bodem)! Het begint ook echt een groot vogeltje te worden. Kleinste broertje Puma doet het ook goed, die zit ook regelmatig voor langere tijd op de stok.

De twee langzaamsten zijn Mello (zit wel eens op de stok) en vooral Renates Mika (beiden even oud): ik heb haar nog niet uit het blok gezien. Wel heb ik haar wel al uit het blok gehad... maar behalve er ver uit hangen en vooral groente en fruit bedelen bij mama Jim, heeft ze zelf de stap nog niet gemaakt.

Ik heb Mel voorgesteld om een van de popjes te nemen (Mello, die lijkt erg op Milan) en zoals jullie kunnen lezen denkt ze daar over na. Mocht het niet lukken dan zal ik Mello weer ophalen. Maar dat gaat vast wel goed. En Mel: als je je voorneemt om je er eerst niet aan te hechten en haar als logeetje te zien, dan is afscheid nemen minder moeilijk... Maar ik geloof echt dat er een grote kans is dat Tika het wel gezellig vindt zo'n maatje :)

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik hoop toch wel dat Mikaatje een klein beetje voortmaakt hoor!
Heeft ze wel al zelf een hapje genomen als je haar uit het blok hebt gehaald?

Het mutske wil volgens mij dus vooral heel erg verwent worden :-*...

Maar ja, wil ze verhuizen, dan zal ze toch nog wat stapjes moeten maken zelf..  (we hebben wel weer wat uitgezocht he, dalijk nog zon gekke griet erbij ;))

Citaat van: Mars op april 09, 2008, 21:06:37

Ze komt hem 6 mei ophalen, dus ik kan nog even langzaam afscheid nemen.

Hem? Haar bedoel je ;)

Meltjuh

Het voordeel is natuurlijk wel dat Mello al pellets eet :D!
Komt ze ook al uit je hand eten Mars?

Mars

Ja, ze blijft netjes zitten op de hand. Ze is nog niet zo veel uit het blok geweest, dus echt uit de hand eten heeft ze, behalve wat trosgierst nog niet echt gedaan. Maar als ik haar uit het blok pak, blijft ze netjes zitten.

ook met de rest gaat het tam maken heel goed: je merkt goed dat e gewend zijn aangeraakt te worden. De een is uiteraard iets opstandiger dan de ander, maar ze stappen goed op, vooral buiten de kooi. In de kooi zitten ze nog maar net op de stok, dus dat is nog even wennen. Peppa, Sisa en ook Lucky maken daarnaast nu ook de kamer onveilig. Vooral Pep vind ik overal en nergens, maar als grote voordeel: ze stapt ook zonder morren op!!!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Zometeen ga ik gezellig bij Mars op bezoek :)
Natuurlijk ook weer even mooie foto's proberen te maken (zo snel zijn ze ;)) en de kleintjes knuffelen :-*

Hoe gaat het nu met ze, Marcia?
Update??? ::)
En heb je nog een paar fotootjes van de knappertjes? Of wacht je op mij? :P

Liefs, Ilse

Ilse*

Ik was gister bij Marcia en heb toen een aantal foto's gemaakt van de kleintjes. Helaas zijn er nu wat probleempjes met het versturen van de foto's naar Marcia...
Hier alvast twee foto's, krijgen jullie toch een indruk van hoe ze nu zijn:

Foto 1:
Mika (links) en Mello (rechts)

Foto 2:
Van boven naar onder:
Peppa, Lucky, Mika en Sisa


En... het zijn echt poepiess :-*

[verwijderd door de beheerder]

Mars

En Marcia heeft nog twee oude fotootjes...

Mels Mello en Marcia's lievelingetje Peppa...

Peppa heeft inmiddels overigens een beschadigde neusdop: mama Jimmy begint wat ongeduldig te worden...
Peppa zit nu samen met Lucky apart en dat gaat heel goed.

Alle vogeltjes hebben een baasje gevonden inmiddels!!!




[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..



Caradow

ze zijn allemaal scheetjes....

Ja Mars, dat word wel even slikken de komende weken.. een voor een gaan al jou kindjes de deur uit...

hillie

Ik vind ze allemaal even lief hoor..... :-*
Zal zeker moeilijk zijn nu die kleintjes allemaal weggaan.
Geniet er dan nog maar van zolang het kan.

groetjes hilde

roha

Echt, wat een mooie lieve schatjes allemaal!!
:-*

NaOmi_W

En ik vind Mello een mooie  :-* Mooi hoe dat geel ook op zijn vleugeltjes terugkomt, terwijl de rest blauw is

Geniet er maar nog van zolang het kan!! Maar weet zeker dat dat wel zal lukken :D