De nestjes van Layla(en Quint) en Jimmy(en Milan)

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 18:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Caradow

Het was zo gezellig, dat ik tot 2 keer toe mijn trein zou missen...

Ik moet trouwens zeggen, dat ik door het volgen van de kweekperikelen hier op het forum EN door het kraambezoekje, wel zelf overtuigd ben van het feit dat IK niet zou willen kweken.. Hoe ontzettend leuk de kleintjes ook zijn, het hele proces en al die dingetjes die mis kunnen gaan, de zorgen die je hebt als mama ineens iets anders wil doen dan kleintjes voeren ed... Nee... niets voor mij. 

Diana

sorry dat bedoelde ik ook niet zo ik bedoelde eigenlijk de vraag anders welke zal je kiezen als je er 1 zal nemen. Staat er inderdaad een beetje vreemd in haha.

Caradow

Als IK het voor het zeggen had... dan nam ik ze allemaal..... En dan nam ik QUINT ook mee (de mooie papa ;))

Diana

whaha dat kan ik me voorstellen hoor ik zal absoluut niet kunnen kiezen uit zulke mooi parkietjes.

karin v h

Citaat van: Caradow op april 05, 2008, 14:17:41
Het was zo gezellig, dat ik tot 2 keer toe mijn trein zou missen...

Ik moet trouwens zeggen, dat ik door het volgen van de kweekperikelen hier op het forum EN door het kraambezoekje, wel zelf overtuigd ben van het feit dat IK niet zou willen kweken.. Hoe ontzettend leuk de kleintjes ook zijn, het hele proces en al die dingetjes die mis kunnen gaan, de zorgen die je hebt als mama ineens iets anders wil doen dan kleintjes voeren ed... Nee... niets voor mij. 
Het is wel zo dat het leuk eens om eens helemaal mee te maken (24 uur per dag - geen kraambezoek!).

Tjipie lover

Hey Renate ik bedoelde inderdaad die mooie lichtblauwe ja!!

greetz Ank.

Mooie foto btw!!!

roha

Hey Marcia  :)

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je nog weet welk schatje Lucky is?

Groetjes Hanneke

Caradow

De een na onderste, dus niet die ene met zijn koppie dor het blok, maar die daarboven (hoogstwaarschijnlijk)




Jasmin

ooooooooooooooooooohhh.......
wat zijn ze toch vreselijk mega schattig!  :-*
Echt als het mijn vogels jongen waren zou je ze echt van me af moeten trekken.

Jasmin

Mars

En anders is het die grijze bovenin.
Ik was namelijk al snel de weg kwijt: niet door de twee jongen die bijna tegelijk als eerste geboren werden (Lucky en Sisa), maar Peppa (het enige witmasker van Jim en Milan) groeide heel snel en leek heel erg op Lucky. Uiteindelijk was de doorslag de grijze kleur, aangezien Jim veel grijsfactor in zich heeft.

En kijk ik dan nu, dan lijkt Lucky (die blauwe dus) ook wel heel erg veel op Layla. Maar meer dan 85% zekerheid durf ik niet te geven ;)

groetjes Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Ik kom binnekort wel een keertje s'nachts bij jou langs, en dan kom ik ze stiekem stelen  :P

Het zijn echt hele mooie schatjes, allemaal  :-*
Wie kan daar nu niet verliefd op worden  ;)

vele groetjes

Jetske

O Wow, wat een knapperds allemaal!!!  :-* :-* Ik ben ook verliefd!

hillie

O wat een lieverdjes toch die kleine parkietjes :-*

Hellaas hebben wij het broedhok weggehaald hier wilden ze niet gaan broeden. :(

groeten hilde

Idske

Hey Mars,

Wat een schatjes zeg! Ik ben verliefd!!!  :-*


Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Hey mensen,

Zoals jullie weten had ik Mel, Renate en Ilse een mannetje beloofd als ik ze had... Nu heb ik er maar twee en ik heb helaas tussen deze drie lieve mensen moeten kiezen. Ik kan me geen betere baasjes voor mijn kleintjes wensen, maar ik heb echt maar twee mannen...

Dus ik heb helaas Meltjuh moeten vertellen dat ik geen man voor haar heb  :(
Dat Renate en Ilse vrijdag bij mij waren, heeft daar overigens geen invloed op gehad. Wel hebben ze beide hun hartje verloren aan een parkietje, maar dat gaan ze zelf vast wel vertellen ;)

Mel denkt ondertussen na of ze misschien een popje van me 'leent' om te kijken of het klikt, maar dat is een beslissing die zij alleen kan maken. Dus dat horen jullie dan nog.

groetjes Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ik hoef vast niet te vertellen hoe blij ik ben dat ik een kereltje heb mogen uitkiezen.. ;D ;D

Afgelopen vrijdag hebben Ilse en ik wel al beide onze voorkeuren uitgesproken voor het geval wij inderdaad die keuze mochten gaan maken en beide kozen we de ander, dus dat kwam alleen maar goed uit. En kiezen.. de kereltjes lijken heel erg op elkaar..

Ik heb mijn oog laten vallen op het oudste kereltje.. geboren op 4 maart en laat ik dan ook mijn verjaaradg vieren ;)

Dit is Sisa. Wanneer hij hier in huis komt, zal ik de naam bekend maken die wij voor hem hebben uitgekozen, maar zolang hij nog niet hier is, blijft hij Sisa...


Maar er is nog meer...

Bij thuiskomst vrijdagavond en toen ik de foto's op mijn computer had gezet, werd Ries verliefd... op een mooie dame... maar ja, we hebben al een dame meer dan een heer... Maar omdat er nu eigenlijk ook geen problemen zijn, hebben we dan besloten om het risico te nemen en ook deze mooie dame een huisje te geven... Mocht het toch problemen geven tzt, dan komt er dus gewoon alsnog nog een kereltje bij..

Mag ik voorstellen: Mika  geboren 8 maart(Ik geloof dat ze al meer hartjes gestolen had hier ;))


Het zijn stiefbroer en zus. Sisa is van Jim en Milan, Mika is oorspronkelijk uit een eitje van Layla en Quint geboren.

Welk mannetje naar Ilse gaat is dan niet moeilijk uit te vogelen..

Bedankt Mars, dat wij deze 2 lieverds binnenkort een thuis mogen geven :) En bedankt Jim en Milan voor het uitbroeden van deze lieverds.

Petr@

Ik vind ze allebei heel erg leuk hoor Renate.Maar Mika is het helemaal.Daar gaat toch echt wel me hart naar uit :-* lichte kleurtjes.En dan tebedenken dat ik zelf nu een hele andere kleur parkiet heb.



Heel veel plezier en lol met de twee nieuwe aan winsten



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

Wat een schatjes zijn het toch! En ik kan begrijpen dat Ries zijn hart verloren heeft aan Mika hoor! ;)
Nog eventjes wachten, maar over een tijdje kun je ze lekker knuffelen!

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ilse*

En ik hoef vast ook niet te vertellen hoe blij ik ben dat ik een manneke mag uitkiezen! ;D

Het kereltje dat ik heb gekozen lijkt zo ontzettend op Sisa, alleen hij heeft meer keelstipjes :-X (en nu nog wat kleiner ;)). Hij is geboren op 10 maart en is dan ook het jongste parkietje van het nestje.

Zijn naam is Puma, of hij zo blijft heten weet ik nog niet. Tot hij nog bij zijn pappa, mamma, broertje en zusjes zit blijft hij in ieder geval Puma heten :)

Dit is het knappe ventje Puma:


Verder sluit ik me aan bij Renate's woorden :) Bedankt Marcia, dat Puma straks bij mij mag wonen en dat ik zo vaak een kijkje mocht (en mag ;)) komen nemen bij het nestje!

Groetjes, Ilse