De nestjes van Layla(en Quint) en Jimmy(en Milan)

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 18:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Nog een nestjestopic om op de voet te volgen. :D
Ik duim mee om eitjes en natuurlijk ook om kleintjes! ;D
Veel succes en geniet maar lekker ervan, het is echt fijn om alles zo zelf van dichtbij te kunnen volgen. :)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Meltjuh

Ik ben echt zenuwachtig hihi ;D! Vind het zo spannend voor jullie allemaal :-X

Jasmin

hoi mars,
gefeliciteerd hoor met je eitjes. hoop voor je dat ze bevrucht zijn. ;)

groetjes jasmin

Mars

Zojuist nog steeds geen eitje bij Jim. ik maak me zorgen om haar.

Ilse en ik hebben vanmiddag een beetje gesmeerd met olijfolie omdat het eitje wel erg lang lijkt te duren en haar af en toe flink dwars lijkt te zitten. Ze had het gisteravond wat benauwd. Ze is ook heel erg dik.

Verder zit ze niet op de bodem ofzo, maar het lijkt gevoelsmatig te lang te duren.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Mars,

als je het niet vertrouwd zal ik er niet te lang mee blijven wachten hoor,omdat je ook al aangeeft dat ze het wat benauwd had gisteren. Bel anders even de va als jet er geen goed gevoel over heb. Heb je een foto van Jimmy hoe ze er nu dan uit ziet?

Groetjes Diana

Safrena

Hey Marcia

Zoals ik al via pb had verteld, als ze zo dik zit en al dubbele poep heeft, zou nu toch het eitje moeten gaan komen

Zoniet kun je het beste eerst even contact opnemen met je vogelarts.

Veel sterkte

Vele groetjes

Ilse*

Hee Marcia,

Ik heb vandaag Jim gezien en ze is inderdaad erg bol van onderen...
Verder is ze nog wel redelijk actief en ze zit niet luidruchtig adem te halen.

Na de olijfolie, liet ze twee dikke poepies vallen, dat luchtte wat op geloof ik bij haar. Ze werd weer iets actiever.

Ik heb echt het gevoel dat het eitje snel komt! Na de olijfolie zag je ook dat ze wat zachtjes leek te gaan persen ofzo had ik het gevoel. Beetje ontspannen, dus niet met moeite.
Hou ik haar eruit vond zien, zou ik het vanavond nog even aanzien, misschien ligt er morgenochtend een mooi eitje, dankzij de olijfolie.

Als je het echt niet vertrouwd, zou je naar de VA kunnen bellen voor advies, maar dat kun jij het beste beslissen, jij hebt een mama-instict.

Groetjes, Ilse

Mars

Hallo mensen,

het eitje ligt er nog niet, maar Jimmy zit wel mooi in de veertjes. Ze had vandaag af en toe haar periodes dat ze even wat minder was.
Maar zoals Ilse al lief schrijft: ze is redelijk actief, zit nu ook lekker met Milan te knuffelen en de ademhaling is nu goed. Ik was blij dat ik vanmiddag even met Ilse kon overleggen...

We zien morgenochtend wel weer even, maar ik ga voorlopig redelijk gerust naar bed. (En toch duurt het te lang en is haar buikje wel heel erg dik).

Ik heb geen foto voor jullie, maar jullie weten dat ik in staat ben om gewoon midden in de nacht naar de DA te gaan, als het nodig is. En gelukkig heeft die van mij altijd dienst ;)

Ik houd jullie op de hoogte!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Mensen, wat spannend toch allemaal.
Ik hoop dat het eitje nu heel gauw komt Marcia!


Mars

Eindelijk goed nieuws: Jimmy heeft haar eitje gelegd!
Ook Layla heeft haar derde gelegd, dus geweldig.

Ik ben wel nieuwsgierig wanneer het tweede van Jim komt, aangezien ze zo'n dikke buik heeft.

Maar het wordt gewoon afwachten en nu wat minder zorgen: vanmiddag lag Jimmy in het blokje en reageerde eigenlijk niet, maar na enig aandringen kwam ze toch in beweging. En toen buiten de kooi leek ze weer in orde. Ik was net van plan de VA te bellen, toen daar toch ineens het eitje lag. Misschien dat ik haar net gestoord heb tijdens het persen en dat ze daarom niet reageerde? ik weet het niet, maar ben nu heel blij  :P

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

helenB

 ;D gefeliciteerd Marcia, pfffffffff.....wat een opluchting hè.
Ik ben blij voor jou ( dan hoef je niet zoveel zorgen meer te maken) en jimmy dat het er nu eindelijk is en dat ze nu lekker kan broeden.
Ook het 3e eitje van layla, heel leuk allemaal.

Een leuk weekend en op naar het volgende eitje, dat zal nu wel een stuk makkelijker gaan bij Jimmy.

groetjes,

Helen

Ilse*

Gefeliciteerd Marcia!!

Eindelijk is het eitje gelegd door Jim. Ik heb zelf gezien hoe dik ze van onderen was, en heb toch het gevoel dat dat beetje olie wel heeft geholpen.
Hopenlijk gaat het tweede eitje stukken beter bij haar en nu weet je ook dat er 2 tot 3 dagen tussen zit. Dus je weet wanneer ze hem hoort te leggen ;)
Leuk dat Layla ook een eitje heeft gelegd! Spannende tijden breken straks aan als de eitjes bevrucht zijn en zullen uitkomen ::) :-*

Succes met de twee mama's!

Liefs, Ilse

Milo-Pixel

Wat goed dat het eitje er is! Dat lucht zeker wel op ;)

Veel succes met alles!!

Groetjes, Marit

roha

Gelukkig maar!
Zet ´m op dames!!  ;D

Groetjes Hanneke

smartie

Wat onwijs spannend dat er zoveel forumleden ineens trotse 'pleegouders' van een parkietennestje gaan worden! Ik volg met spanning jullie verhalen!

Geniet van de komende periode en blijf alles goed in de gaten houden....

groetjes, Anita

Caradow

Jippieeee Jimmy heeft eindelijk een ei!

Ik hoop dat het volgende ei niet zo lang op zich laat wachten hoor, dat is niet goed voor de zenuwen ;)

Mars

#36
Citaat van: Caradow op februari 16, 2008, 11:58:10
Ik hoop dat het volgende ei niet zo lang op zich laat wachten hoor, dat is niet goed voor de zenuwen ;)

Ja, dat kan niet gezond zijn, het hebben van parkietjes met een nestje. Maar als het goed is komt er mogen een tweede eitje en dan weet ik gewoon zeker dat het te laat is als er morgen nog niet eentje is ;)

Maar de dames broeden beide goed (beide vanaf het eerste eitje) en de heren gaan er lekker bij liggen (Milan) of geven eten in het blok (Quint en Milan). Het lijkt af en toe wel of Quint het blok zelf ook te eten probeert te geven., want het ligt vol met pelletsstukken (ook aan het 'plafond' van het blokje). :)

Gelukkig lijken beide dames het wel gezellig te vinden dat hun man op kraamvisite komt.

Titel aangepast op verzoek Gr Caradow
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NaOmi_W

He wat fijn als het goed gaat :D

Krijg ook erg zin om volgend jaar blokken op te kunnen gaan hangen. Hopelijk hebben we dan een buitenvolière waar de ouders en (hopelijk) kids met zijn allen kunnen fladderen :) En anders in de kamervolière, maar dan zouden de kleintjes niet zo lang er in kunnen blijven aangezien er al 4 in zitten... Keyword: voorbereiding ;) Maar het lijkt er op dat iedereen die nu met een nestje zit, dat ook goed heeft gedaan :D Allemaal erg zorgzaam!

Mars

CiteerKeyword: voorbereiding ;) Maar het lijkt er op dat iedereen die nu met een nestje zit, dat ook goed heeft gedaan  :D

Ja, een goede voorbereiding is belangrijk en ik denk dat die van de mensen die op dit moment een nestje hebben redelijk goed was.
Je wilt niet voor verrassingen komen te staan. En houd ook altijd in het oog dat de gezondheid van je popje en man voor die van de evt. kleintjes gaat.

Gezonde vogeltjes, leeftijd, luchtvochtigheid, lichturen, goede gevarieerde voeding, handopfok in huis: allemaal factoren die van te voren eerst goed geregeld waren. En ook bij de onverwacht broedende Scotty van Ilse worden aan al deze factoren voldaan. Hoewel de broertjes Milan (van mijn Jimmetje) en Mylo (van Ilses Scotty) er beide wel wat te vroeg bij zijn, maar omdat ze lieve zorgzame ventjes zijn, krijgen ze een beetje compensatie ;)

En nu maar hopen dat de goede voorbereiding er voor zorgt dat de nestjes verder voorspoedig verlopen, voor ons allemaal ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

Eitje vier en twee zijn er.

Eitje vier van Layla heeft een beetje een afwijkende vorm: hij is wat ronder dan de rest, dit kleintje heeft wat meer ruimte straks in het eitje  :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..