De nestjes van Layla(en Quint) en Jimmy(en Milan)

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 18:34:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mars

Hoera! Er is een eitje!

Een paar weken geleden waren zowel Jimmy (popje) als Layla (popje) erg in broedstemming. In principe was ik nog niet van plan ze nu al broedgelegenheid te geven, maar de dames waren wel erg bezig. Jimmy was de bodem aan het verdedigen en Layla zocht plek in een van de etensbakjes. Daarom heb ik toch maar blokjes opgehangen en vandaag was het dan eindelijk zover... Het eitje was al dagen goed te zien bij Layla en nu lag het in het blokje.

Wat duurt wachten lang!!! En wat zijn die eitjes klein! Dat daar een wezentje uit kan komen!

Nu maar hopen dat papa Quint goed zijn best heeft gedaan en dat het eitje bevrucht is...

Ook Jimmy lijkt binnen een paar dagen een eitje te gaan leggen. Papa Milan heeft in ieder geval goed zijn best gedaan  :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Wat leuk zeg! Spannend!
Ben benieuwd naar de kleintjes!  :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Gefeliciteerd!!!!

Enne, Macho (RIP) van Melanie laat wel een vrichtbaar nageslacht voortleven he :)

Heel veel succes Mars! :)

(nu Jim nog)

Diana

Hoi Mars,

wat leuk jij ook een nestje met je parkietjes. Nu kunnen we in spanning 3 nestjes al in de gaten gaan houden ,wel lekker snel dit jaar dat de nestjes zich aankondigen. Maar wat je zei altijd maar afwachten of ze bevrucht zijn. Ik moet zeggen dat Qwibus van mij het maar stuntelig doet hihi maar gisteren en vandaag had hij er zeg maar weer flink zin in dus wie weet.

Spannend hoor  ;D

Mars

Ik heb vandaag pas gezien dat Quint blijkbaar wel wist hoe het moest, dus vandaar mijn opmerking.

Maar het is wel een echte babyboom, leuk!!!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Jeeehhh eindelijk!! :D

Gefeliciteerd Marcia! :)
Nou, ik kom binnenkort wel even langs op eitjesvisite :P
Mylo en Milan weten wel hoe ze het moeten aanpakken he ;)
Succes met de nestjes!

Liefs, Ilse

Ricooo

Leuk zeg!

Misschien dat ik over een tijdje wel mijn nieuwe parkiet bij iemand van 't forum vandaan kan kopen als er zoveel zijn   :-X

Sonja

Hoi Marcia,

Wat leuk! ;D

Dat worden een hele hoop paaskuikentjes bij elkaar straks, hier op het forum! :D ;)

Groetjes, Sonja.

Milo-Pixel

Hey Marcia,

Leuk hoor! Nog een nestje ;) Ben benieuwd hoeveel eitjes het worden.

Groetjes, Marit

roha

Wat leuk zeg, Marcia!! Ook al aan de eitjes hihihi



Mars

Om dit draadje een beetje educatief te houden, volgen nu de foto's  ;)

De eerste foto is een mooie vergelijking van Layla en Jimmy, die beiden een eitje dragen.
Layla (rechts) is altijd heel mooi slank, strak in de veren en daar zag ik een bult aan het eind van haar rug/begin van haar staart ontstaan, ook laat ze haar vleugels wat hangen en is daardoor een heel mooi een bergje te zien onder aan haar ruggetje.

Jimmy (links) kan heel mooi strak in haar veertjes zitten net als Layla, qua bouw lijken ze veel op elkaar. Maar meestal is ze wat luchtiger (niet van ziekigheid, maar het ene vogeltje heeft een wat andere zit dan de andere). Daardoor was het lastiger te zien of Jimmy ook een eitje draagt: haar buikje hangt wel vaker een beetje. Je ziet op de foto heel mooi hoe haar buikje wat hangt en hoe het verschil is met Layla's uitstraling.

Dan de tweede foto: Layla liet net boven op de kooi een poep'je' achter: het is een enorme flats, zo'n twee cm breed en een cm doorsnee.

[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Ik herken die flats helemaal!! ;)

En Scotty heeft dezelfde zit als Jim, ook wat luchtiger. Alhoewel, ze zit soms ook wat strakker, als het mannetje naast haar komt zitten.
Zo te zien, gaat Jim ook snel een eitje leggen, lijkt het wel ??? :)

Diana

haha die flats is inderdaad mega nu ze eitjes leggen he lol :D.

Jimmy ziet er inderdaad net zo uit als Prunus van mij vlak voordat ze ging leggen spannend hoor.

Kleintjes

Hoi Marcia!

Leuk dat er 'n ware babyboom op komst is bij jou  ;D Ben eens benieuwd hoe ze eruit zullen gaan zien als ze oud genoeg zijn (er van uitgaande dat er baby's komen hihi) aangezien er veel kleuren gemengd zijn geworden ^^

Succes!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

CiteerBen eens benieuwd hoe ze eruit zullen gaan zien als ze oud genoeg zijn (er van uitgaande dat er baby's komen hihi) aangezien er veel kleuren gemengd zijn geworden ^^

Het zouden wel eens bijzondere nestjes kunnen worden. Zeker omdat Milan uit een toverballennestje komt, met veel variatie niet zozeer in kleur, maar wel in de verdeling van de kleuren. Ook verschijnen er hele mooie kleuren als de geelmaskers iets minder aanwezig zijn, dan bij mama :)

Ik ben ook wel nieuwsgierig of Quint nog qua kleur iets in te brengen heeft, want hij is vrij licht en Layla heeft en dominantere kleurstelling.

Voor foto's van de stelletjes zie het foto-album:
http://album.parkietenweb.nl/index.php?cat=10080

Maar eerst moeten er nog wat eitjes gelegd worden en uitkomen, dus we hebben nog even te gaan ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

en ook hier al zo spannend, hartstikke leuk zeg. Veel plezier de komende periode  ;D

Parkieten-Freak

Sjonge jonge, we hebben een ware geboortegolf!  ;D


Meltjuh

Spannend! Wat doen die jongen van Macho en Tika het goed heh... Zit vast in de genen :-X

Succes Mars!

Mars

Eitje twee is er. En mama Layla doet het erg goed: ze was meteen begonnen met broeden op het eerste eitje. Als ik kijk terwijl ze in het blok zit (wat ik liever niet doe), dan kijkt ze me even aan en gaat ze meteen het eitje verleggen met haar snaveltje, alsof ze wil zeggen 'die is van mij hoor'  :-*

Maar Jimmy houdt me nog steeds in spanning... Misschien vanavond toch nog?
Ze is ook erg druk en baldadig de afgelopen twee dagen: ze heeft tijdens het appeleten even flink uitgehaald naar mijn duim (opzettelijk, ze kwam heel hard aanrennen en haalde uit naar mijn duim) met als resultaat een piepklein beetje bloed... Het stukje appel heeft ze totaal gesloopt en gezorgd dat het overal lag (vooral tegen het behang aan twee kanten). En ook haar geliefde speeltje krijgt af en toe een enorme slinger  8) Best zwaar hoor, die hormoontjes...

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

Gefeliciteerd!! ;D

Goh... Jimmy houdt ons wel erg lang in spanning hihi :-X
Als ik morgen langskom hoop ik natuurlijk ook van haar een eitje te zien :P ;)
En die hormoontjes... ja, mamavogel hier laat het ook nu ontzettend merken 8)

Liefs, Ilse