Raar geluidje

Gestart door Mars, februari 11, 2008, 12:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een rare/moeilijke vraag.

Jimmetje maakt sinds een paar dagen een beetje een gek geluidje. Het lijkt wat op het geluid van een duif, herkent iemand dit geluid? Een beetje van dat interne gepruttel (rrr rrrr). Het begint namelijk ook steeds een beetje luider te worden, maar is vrij zacht.
Nu zou het er mee te maken kunnen hebben dat ze waarschijnlijk een eitje draagt... Maar is het voor iemand herkenbaar? Het geluid is namelijk te zacht om op te nemen. Het lijkt ook niet echt een luchtwegenprobleem (tenminste dat hoop ik) en ze doet het vooral als ze alleen zit. Wie o wie herkent het????

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi hoi,

Ik weet het niet zeker of het hetzelfde geluidje is, maar ik hoor het wel eens bij Dexter. Een heel zacht prr prrrr en je moet heel goed opletten waar het geluidje vandaan komt, omdat het zoals jij het noemt intern gepruttel.
Ik hoor het de laatste tijd, wanneer Moos zoch naar beneden laat ploffen op een tak. Dan wiebelt de hele voliere en hoor je Dexter dit geluidje maken. Ook bij onze eerste parkietje hoorde ik het geluidje wel eens.
Ik denk nit dat het te maken heeft met eitjes leggen, maar eerder een uiting van de gemoedstoestand.
Het valt me wel op dat ze lekker zitten te doezelen en er iets gebeurt om ze heen, wat ze niet heel erg leuk vinden, maar toch niet zo heel erg vervelend en toch even iets laten blijken.
Misschien dat je het kan omschrijven als het dolfijnengeluid, maar dan veeeel zachter.

Groetjes Hanneke

Chicowen

Hej,

Ik herken het ook wel, ik weet alleen niet of jij hetzelfde geluid bedoeld.
Bij ons maakt Noukie zo'n soort prrrrr... geluidje. Hij doet dit wanneer hij in zijn eentje zeer uitgebreid ergens mee aan het spelen is en het duidelijk erg leuk vind (headbangen, rondjes draaien op de stok en heen en weer lopen naar het speeltje). Noukie doet het alleen niet zacht, maar behoorlijk hard, net alsof je je telefoon op trilstand hebt staan en deze ergens op een tafel ligt.
Ik denk dus ook niet dat het te maken heeft met een eventueel eitje, maar dat het, zoals Hanneke ook al dacht, meer te maken heeft met de gemoedstoestand.
Ik zou me er als ik jou was in ieder geval geen zorgen om maken. ;)

Liefs,
Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Ik herken het ook, als het hetzelfde is. Hier doen ze het allebij alleen op een rare manier: ze hangen allebij aan 1 kant van het grote speeltje, Milo altijd boven Pixel, steken hun koppies achter het speeltje langs, en maken dan het geluid naar elkaar toe. Het is inderdaad heel zacht Prrr.. Prrr.. enz.

Groetjes, Marit

NaOmi_W

Zat ook al een keer met die vraag. Toen was het een mannetje die naar het koppel zat te loeren waarvan hij eigenlijk het vrouwtje wilde. Het zal niet typisch voor vrouwtjes zijn, aangezien dit duidelijk een mannetje is :P

Mars

Je hebt ook zo'n geluidje dat naar voren komt als ze knuffelen, dat is ook prrrr, maar harder en dat is het niet. Maar het zou heel goed kunnen dat het wel een gewoon geluid is... Ik heb het alleen nooit eerder gehoord, tot een paar dagen geleden. En toen was het echt superzacht, nu is het ietsjes harder.

En net nadat ik het berichtje gepost had, deed Milan het ook, ook heel zacht... Maar Milan doet wel vaker dingen na van Jim...
Het lijkt gewoon wat op het duivengeluidje (heet dat niet koeren ofzo) en is inderdaad een heel zacht prrr prr. Het rare er aan vind ik dat ze niets aan het doen is... ze zit gewoon stil op de stok en laat dan dat geluidje horen.

Misschien heeft ze op tv wel duifjes gehoord of zitten er stiekem een paar voor het raam...

groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ilse*

mijn moeder zei toevallig vanochtend dat ze vond dat Scotty net als een duif geluidjes maakte. En Scotty draagt ook eitjes. Misschien is het wel hetzelfde geluidje :)
Ik zou me geen zorgen maken, hoor!

Liefs, Ilse

Caradow

Hmm volgens mij bedoel je het geluidje dat Ukkie hier maakt als ik met fruit aan kom zetten dat hij graag lust. Gaat dan heel opgewonden even koeren voor hij de kans krijgt om er op aan te vallen. Ukkie draagt geen eitjes (vanzelfsprekend ;))
In dat geval klinkt het als een sooort tevredenheid...

Petr@

Ja sinds vanmiddag hoorde ik bij vledder ook een ander geluidje.Viel me gelijk op omdat ik het nog niet eerder gehoord had.Ik dacht misschien door het lekkere weer.Hij was zich ook behoorlijk aan het uitsloven voor mitzi,meer als normaal.


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016