Spraakles Juut.

Gestart door Jacko, februari 11, 2008, 19:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hallo Forumleden.

We zijn nu al pitteg was tijd bezig met spraakles aan Juut,
Ze gaat iedere dag een tijdje op je schouder zitten, we kijken haar aan, en zeggen 'Hallo'
Heel heel heel veel keer maargoed. Sindskort gaat ze dus na iedere keer Hallo gezegd te hebben in je lip bijten.
We hebben onderhand beide al een plijster op onze lip want die is nu helemaal dik, huray.

Op filmpjes zie je meestal vogels die praten maar die dan in je vinger bijten/knagen.
Is dit beetje hetzelfde gedrag? Ze begint al wat geinige geluidjes te maken, microfoongeluidjes zoals mijn buufie zegt.

Het is dus niet echt een vraag maar gewoon wat leuke info.
We houden de moed erin en Hopelijk begint het praten snel ^^

Vriendelijke groet,
Jack & Juut

Ricooo

Rico doet sinds kort ook die 'microfoon' geluidjes. Maar dan niet met hallo, maar "Rico" ^^
veel succes iniedergeval :)

Sonja

Hoi Jacko,

Niet ieder parkietje leert praten.
Er zijn parkietjes die het gewoon nooit zullen doen, sommigen leren het heel snel, sommigen doen er langer over.

Als een parkietje leert praten, zit er ook onderscheid in wat de hoeveelheid woordjes en zinnetjes betreft, en praat de ene wat duidelijker dan de andere.

Mocht jouw parkietje nu niet leren praten, probeer dan niet teleurgesteld te zijn in je kleine vriendinnetje. ;)
Je kunt het praten niet forceren, het parkietje moet er zelf ook plezier in hebben om de menselijke stem na te bootsen.

Meer over praten kun je hier lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Sonja.

Jacko

Bedankt voor de reacties.
Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat sommigen niet kunnen praten, maar probeer wel te denken dat het wel kán. :)
Volgens mijn buuf zou het moeten lukken zolang je maar veel oefen en als je vogelte deze geluidjes gaat maken.
Dus er is nog hoop, hopelijk ^^

Greets