hoe afleren overal aan te knagen?

Gestart door Belleo, januari 24, 2008, 17:50:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hay,

Mijn roodrugparkiet Niamh is een echte knager. Helaas is het zo dat ze ook aan mijn electrische spullen knaagt  :o. Zo ook aan mijn laptop waar ze zojuist alweer een paar toetsen heeft losgetrokken. Gelukkig niets ernstig tot nu toe maar ik zou graag willen weten hoe ik haar dit kan afleren ook voor haar eigen veiligheid. Ze bijt namelijk ook in mijn andere parkietje Belle als zij uit haar eigen kooitje is. Ze is best wel dominant eigenlijk.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet oplossen want in de zoekmachine krijg ik niet zo gauw het antwoord waarnaar ik zoek. Het wordt namelijk alleen maar erger.

Groetjes Anne.

Mars

Probeer hem als hij ergens aan zit zonder iets te zeggen terug te zetten naar de kooi. Als je hem waarschuwt krijgt hij aandacht en dan is het fijn. Geef hem ook in en rond de kooi voldoende knaagmateriaal: bijvoorbeeld verse takken enz. Wees vooral consequent: dus geef niet de ene keer aandacht en de andere keer niet. Op het toetsenbord rondlopen mag gewoon niet, knagen aan de afstandbedieningen (bijvoorbeeld) ook niet. het mag dus ook niet als hij niets kapot maakt.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Belleo

Okee, ik was haar al elke keer weg aan het zetten als ze weer ergens aan knaagde maar ze blijft volhouden. Gewoon doorgaan beschrijp ik?

Ik zat er ook aan te denken om aankomenede zomervakantie een vogeltje erbij te nemen maar kan dit er voor zorgen dat ze ook wat minder dominant wordt en daarom ook minder gaat bijten?

Groetjes

Jacko

De tijd zal het leren zeggen ze toch altijd  8)

Had dan wel hetzelfde type vogeltje erbij genomen. Van; kijk ze ziet er bijna hetzelfde uit, laat ik mijn aandacht daar maar op vestigen.
In het begin zullen er dan vast wat onwennigheden zijn maar dat neemt gewoon wat tijd.

Succes