Diana's Nestje

Gestart door Diana, februari 08, 2008, 21:18:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Even een update hier:

Kleintje maakt het goed hier en wordt goed gevoert door mama want kropje is goed vol :-*. Nummer 2 is er overigens nog niet dus kleintje moet nog even wachten op een broertje of zusje wat ik natuurlijk hoop dat die er snel komt. Als ik de tweede baby ziet meld ik het wel weer.

Diana

 :-* Hehe ons kleintje heeft eindelijk een broertje of zusje erbij. Wat een verschil zie je dan opeens zeg.
Ik heb alleen een vermoeden dat kleintje 2 rode ogen krijg want de oogkassen zijn niet zwart van kleur als ik de foto zo bekijkt. Wat denken jullie?


[verwijderd door de beheerder]

Ilse*

Ja, het lijkt me een -ino :)

Gefeliciteerd Diana met de 2 kleintjes!

Jetske

Wat een verschil zeg! ze groeien zo snel! gefeliciteerd hoor.  :-*

Diana

Ja ik denk zelf ook aan een Lutino.

De 2 kleintje hoor je flink om eten roepen en de kropjes zien er ook gevuld uit als ik kijk dus gaat allemaal erg goed tot nu toe. Wat groeien ze snel zeg :o dat kan je je niet voorstellen van te voren maar is echt zo haha. Morgen waarschijnlijk nummer 3 zal het erg leuk vinden haha.

Milo-Pixel

Wat leuk dat alles zo goed gaat, Diana  ;D Super!

Succes met de kleintjes!

Diana

Vandaag is baby nummer 3 geboren en wat denken jullie is dit ook een Lutino (roodoogje)???



[verwijderd door de beheerder]

Diana

Ik zal nog even een vraag willen stellen. Wanneer kan ik het beste het nestkastje even schoonmaken??? Moet ik daarmee wachten tot alles geboren is en hoe oud met het laatste kleintje dan zijn want je moet het kleintje dan toch even oppakken en weet niet of dat mag al heel snel.

Safrena

Hey Diana

Wat leuk dat het derde kleintje ondertussen al geboren is  ;D

Wanneer kun je het beste heb blok schoonmaken
Normaal in de vrije natuur, doen popje dit zelf, maar tja hier zijn ze echt wel lekker verwend hihihi  :P

Het beste maak je pas het blok schoon als alle kleintjes geboren zijn en als ze allemaal al een paar donsje hebben. ;)

Vele groetjes

Diana

Oke Safrena heel erg bedankt voor je snel antwoord want ik zag best veel eten en poepjes liggen en vroeg me dat af maar dan weet ik dat ik dus moet wachten tot ongeveer een week na de laatsgeborende.

De eerste groeit zo enorm snel en is al zo leuk beestje om te zien hihi.

MiniVet

Sommige popjes doen het zelf. Je ziet ze dan flink druk bezig op en neer met opgedroogde poep naar buitensmijtend. heel leuk gezicht en waarschijnlijk ook veel werk als ik t zo zag. Maar bij nestjes waar veel jongen in zaten haalde ik zo nu en dan ook even het blokje leeg.

gr. kim

Mars

Mooi hoor! Wauw, ino bloed, leuk!

Wat fijn dat de eitjes nu wel bevrucht zijn!

groetjes Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Mars ik ben ook super trots en verliefd op me baby parkietjes :-*.

Dus jij denk ook dat het een Lutino word dus dan geel met rode ogen en als ik het de vorige keer een klein beetje heb begrepen dan zijn het vrouwtjes want dan is de papa dus toch een Lutino wat daar twijfelde wij over omdat de rode ogen niet echt fel zijn en soms zwart lijken.

Mars

Ja, het zullen alleen popjes zijn, want mama is niet lutino. Of papa wel lutino is, is zo niet helemaal vast te stellen, maar als jij rode ogen denkt te zien, dan zal dat wel. Maar pap kan ook alleen een verbrogen lutino-gen hebben.

In ieder geval is de kans groot dat je lutino's krijgt en geen albino's. Maar albino's is nog niet uitgesloten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Oke thanks vopor de uitleg Mars. Ik vind het best wel interressant en nu ik rode oogjes ziet dan is het gelijk anders hihi. Maar dat 1e jonkie die zwarte ogen heeft daar is het geslacht dan nog niet van vast gesteld he?

Mars

Als je als conclusie hebt dat je man wel lutino is (daar twijfelde je over, maar als je rode ogen ziet, ook al is het van opzij, dan is het een lutino), dan zijn alle popjes roodoogig en alle mannen zwartoogig. De mannen zijn wel split voor -ino, wat sommige kwekers dan weer interessant vinden.

Je mag even PB'en voor een uitleg hoor!

Groeten Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

De laatste baby is nog niet geboren ??? Ik hoop dat die nog kom vandaag maar vrees van niet nu.

Kan het dat dit eitje wat later uitkomt,want die andere kwamen na 17 dagen uit ???

Mars

Ja hoor dat kan gewoon. Hier varieerde het ook wel een 12 uur: de ene kleintjes warenh er 's ochtends, de andere 's avonds, terwijl het leggen van de eitjes wel redelijk regelmatig ging.

En 17 dagen is wel heel snel.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Hoi Mars oke djw.

en het is toch echt zo hier kijk maar:

1e ei 7-3 gelegd en 24-3 geboren
3e ei 11-3 gelegd en 28-3 geboren
4e ei 13-3 gelegd en 30-3 geboren

Diana

 ;D hier is baby nummer 4 geboren vanmorgen vroeg dus de laatste is na 18 dagen uitgekomen. Alle jonkies maken het tot nu toe goed en ik heb nu dus 1 baby met zwart oogje en 3 popjes met rode ogen. Ik hou in principe de 1e en 4e zelf en die andere 2 mogen weg.

De oudste zie je al een beetje kleur op zijn veren komen dat is geel maar zijn lijfje is het nog wit ben erg benieuwd naar de kleur.

Op de foto is de oudste 9 dgn en dan 5,3 en vandaag geboren.



[verwijderd door de beheerder]