Pop of man !!!

Gestart door Diana, februari 08, 2008, 20:43:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

Hallo allemaal,

weten jullie misschien of onze Koko een pop is of een man. Het is nog een jonkie dus moeilijk te zien wat denken of gokken jullie ben erg benieuwd.



[verwijderd door de beheerder]

Siempke

#1
Volgens mij een mooi mannetje  ;D

groetjes ;)

Caradow


Willemien

Hoi

Ja bijna zeker wel een man...

Groeten Willemien

Parkieten-Freak



Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Diana

Helemaal over duidelijk een mooi ventje

Vele groetjes

Diana

Hoi allemaal,

jeetje hoe weten jullie dat toch haha. Ik heb me al suf zitten te verzinnen wat het gesalcht zal zijn,kan iemand mij uitleggen waarom het zo duidelijk is want ik vind het niet zo duidelijk lol.

Caradow

Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je het antwoord op die vraag zo vinden :)

Jacko

Prachtig vogeltje  :D , mannetje

Jack

Milo-Pixel

Heel duidelijk een kereltje. Een helder donkere kleur paars zonder enige wit rond de neusgaatjes ;)

Groetjes, Marit

Mireille

Even een vraagje, ik heb meerdere van dit soort topics bekeken.
Jullie baseren op zo'n jonge leeftijd dus het geslacht op een wit randje rond de neusgaatjes?
Kan je dat ook al op een leeftijd van 11 weken zien, of nog vroeger?

Diana

Mireille mijn Koko wordt maandag pas 10 weken vandaar ik al zei hij is nog erg jong.

Ilse*

Citaat van: Mireille op februari 09, 2008, 20:25:08
Even een vraagje, ik heb meerdere van dit soort topics bekeken.
Jullie baseren op zo'n jonge leeftijd dus het geslacht op een wit randje rond de neusgaatjes?
Kan je dat ook al op een leeftijd van 11 weken zien, of nog vroeger?

Hoi Mireille,

Hoe jonger de parkiet is, hoe moeilijker het te zien is wat voor geslacht de parkiet heeft.
Als een parkietje zes of zeven weken oud is, kun je het meestal al met (vrij veel) zekerheid zeggen.
Toch zijn er altijd uitzonderingen en kunnen zelfs de ervaren experts het mis hebben ;)

Groetjes, Ilse

Mireille

Ik ben geen expert maar zou het mooi vinden als mijn toekomstige parkietjes weer een paartje zouden worden.
Sorry misschien moet ik hier een eigen topic over openen, maar zoals ik het dus nu begrepen heb is het puur het witte randje?
Mijn overbuurvrouw de kweker die het toch al jaren doet zegt op die leeftijd namelijk nog niet te kunnen zeggen wat het zijn.

Caradow

Soms is het gewoon heel erg duidelijk, maar ook wij zitten er wel eens naast ;)
Maar de witte randjes bij ene popje, zijn toch vaak wel doorslaggevend, hoewel het natuurlijk nooit een garantie is.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1430.0

Je zou eens bij bovenstaande link kunnen kijken, daar staan veel foto's van verschillende leeftijden

Mars

Het is meestal wel aardig te zien, maar ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens boven een nestje van parkietjes van zo'n 6 weken heb gehangen en echt dacht van: 'het kan van alles zijn'.
Maar met een week of acht kunnen we het bij zeker 80% aardig inschatten. Ik weet niet of je op korte termijn een parkietje zoekt, of in het algemeen gewoon voor in de toekomst, maar je zou het forum in de gaten kunnen houden en anders altijd foto's kunnen nemen en het eens in 'de groep' kunnen gooien hier.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mireille

#17
Ik krijg 2 nieuwe over ..... ???
Ik kan als mijn overbuurvrouw jongen heeft er daar 2 uit zoeken, maar ik sta ook op een wachtlijst voor met de hand opgevoede parkietjes.
Die van de overbuurvrouw komen als ze dan zo'n 7 a 8 weken oud zijn, die van die andere vrouw als ze 12 weken zijn, kortom als ze zelfstandig kunnen eten.
Ben er nog niet over uit of ik een uit het nestblok neem of handopgevoed, maar ik krijg bij beide eerste vrijblijvende keus dus zal waarschijnlijk de beslissing nemen als het moment daar is.
Je moet met een diertje toch ook net een klik voelen.
Tot die tijd zullen de loge dames hier de boel opvrolijken, die zijn al ruim 1,5 jaar, maar jammer genoeg alles behalve tam ondanks mijn toenaderingspogingen, maar we blijven proberen
Het geslacht maakt mij op zich niet zo uit, maar voor de vogels lijkt mij het leukste als het pop en man zouden zijn, belangrijkste is dat ze het goed met elkaar kunnen vinden ::)

dit gaat hier heel hard off topic
En daar heeft Diana niks meer aan
bovendien Mireille heb je al een onderwerp
over het al dan niet kiezen voor handopgevoede parkietjes
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16800.0
Daar kun je zelf in verder gaan
gr Safrena

Mars

Sorry off topic verder, maar...
Als je nu alleen dames hebt, moet je er voor zorgen dat je er of alleen twee dametjes bij krijgt of voor beide (?) dames een man. Een man en meerdere popjes gaat uiteindelijk vervelend mis (dus meer mannen dan vrouwen mag, meer vrouwen dan mannen niet).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mireille

#19
De dames die hier zitten logeren hier maar tijdelijk ;)

En nu dan weer on topic
Want dit heeft totaal niks meer te maken
met de vraag Pop of man???
gr Safrena

Egel007

Persoonlijk vind ik dit een prachtig kereltje! :D

Diana

Wel leuk dat het zo duidelijk is echt iedereen zeg mannetje dus dan geloof ik jullie meteen lol.