Nieuw hier

Gestart door Danique.Elise, februari 06, 2008, 18:44:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danique.Elise


Hallo,

Ik ben Danique, en ik krijg van mijn ouders 2 parkietjes omdat ik ze al zo lang zo heel graag wil, we zijn op visite bij Ing(is de vriendin van mama en mama was ook mee naar de meeting in de vogelkelder  ;) ) en hier zijn ook parkietjes , die kennen jullie vast wel  :-* Tweety,Luna en Bliz  :-*
Ik ben nu 9 jaar en mijn mama helpt met het schrijven, maar we kunnen geen voorsteltopic vinden(terwijl mama best wel een doorgewinterde forumbezoekster is) de vogeltjes zijn een verjaardagskadootje van mijn papa en mama. we zijn nog op zoek naar een hele grote kooi (volliere) maar hebben voor even wel een kleinere kooi gevonden op internet, groot genoeg voor 2 vogeltjes.

Dinsdagavond gaan we kijken bij de vogeltjes, het zijn 2 mannetjes, een blauwe en een grijze.
Ik ben er heel erg blij mee!!!  ;D

groetjes
Danique

hillie

Hoi Danique,

Hartelijk welkom op dit forum.
Ik hoop dat je er veel van opsteekt en leert over de grasparkiet
En als je vragen heb mag je die altijd stellen.
Dan willen we maar al te graag helpen er mee.

Veel plezier met je parkietjes.

groetjes hilde

Chicowen

Hoi Danique,

Welkom op het forum! Wat leuk dat je 2 parkietjes krijgt!
Hier op het forum kun je veel leren over je gevleugelde vriendjes.
Als je vragen hebt, kun je ze, zoals hillie ook al gezegt heeft, hier altijd stellen.
Veel plezier met je parkietjes.

Groetjes,
Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Hoi Danique,

Welkom op het forum! Je zult hier vast een hoop leren over parkietjes en heb je vragen dan kun je ze altijd stellen ;).
Spannend dat je dinsdag je vogeltjes krijgt  :-*, ik ben heel nieuwsgierig en kom zeker eens naar jouw gevleugelde vriendjes kijken.

Liefs, Ingrid

Diana

Hoi Danique,

welkom op het forum hier !!! Ik denk dat je hier een heleboel zal kunnen lezen en leren over je nieuwe parkietjes en natuurlijk kan je altijd je papa en mama om advies vragen want mama weet er ook genoeg vanaf. Veel plezier met je parkietjes.

Groetjes Diana

Egel007

Hallo, Danique!

Zoals voorheen al werdt verteld; welkom op het forum!
Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen! Er zijn er hier altijd wel een hoop die heel veel parkieten-kennis beschikken, dus hulp volgt snel! Leuk dat je 2 parkietjes krijgt! Voor je 't weet zijn ze je allerbeste gevleugelde vriendjes en doe je er álles mee!
Veel plezier met de parkietjes en natuurlijk een fijne forumtijd. :D

Groetjes!

Danique.Elise

hier even de moeder van Danique,
we hebben sinds net weer internet en danique wilde graag een update geven maar het is een beetje laat,

het gaat goed  ;D

Dinsdagavond hebben we haar vogeltjes opgehaald, de trip in de doos vonden ze niet zo fijn maar danique vond het nog vervelender voor ze volgens mij.
thuis meteen in de kooi gelaten, danique heeft haar hand in de kooi gehad en ze bleven rustig zitten.
ook gisteren weer ,keer op keer, ze heeft beiden al heel voorzichtig mogen aaien. ze houden hun kopje schuin en kijken je nieuwsgierig aan.
het zijn 2 broertjes, een grijze en een blauwen en  hebben de tijdelijke namen grijsje en prinsje gekregen van danique.
ze zijn echt ontzettend leuk, deze mams moet zich beheersen om niet de taken van dochterlief over te nemen, danique weet precies op gevoel wat ze wel en niet kan doen zonder dat ze schrikken.
gisteren zijn ze gaan eten, prinsje al uit het bakje, grijsje eerst van de trosgierst en later ook uit het bakje, ze eten volgens mij beiden heel goed en hebben ook aan het water gezeten voor zover ik heb gezien.
grijsje is iets banger dan prinsje, maar wel dominanter dan zijn broertje, als hij weg wil vluchten dan klimt hij gewoon over zijn broertje heen.

het is een bijzonder stel, en voor zover ik er verstand van heb (eigenlijk niet echt) dan denk ik dat danique ze snel makkelijk tam heeft.
volgende keer schrijft ze zelf weer  ;)

ohja en dank je wel namens danique!  :D

groetjes
mama van danique

Ingrid

Dat klinkt veel belovend en het gaat vast helemaal goedkomen  ;D

Heel veel plezier met je vogeltjes  :-*

Parkieten-Freak

Hallo Danique (en de moeder van Danique).
Welkom op het forum en als jullie vragen hebben, dan horen we het graag!  ;)
Heel veel plezier met Grijsje en Prinsje! ;D


Meltjuh

Hallo Danique en moeder,

Welkom op het forum!

Wat goed dat Danique het geduld heeft voor de parkietjes! Het gaat vast allemaal goedkomen ;).

Heel veel plezier op het forum en met Grijsje en Prinsje!