Geen Intresse In Nieuw Vriendje...

Gestart door Dunja, augustus 03, 2005, 09:40:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunja

Een vraagje!

Gisteren kochten wij ons een tweede parkietje. Ze voelt zich nog niet helemaal op haar plaats, maar ik vermoed dat dit normaal is...

Maar nu heb ik een vraagje over Pépé, ons ander vogeltje.

Als hij zit te fluiten durft het nieuwe vogeltje al eens antwoorden, maar het interesseert hem niet.

Hij praat liever met zichzelf in zijn spiegeltje en ineens bleef hij gisteren bijna de hele dag in zijn kooitje, wat niet van zijn gewoonte is.

Ze zitten allebei in een apart kooitje omdat we het eerst graag handtam zouden maken voor ze losvliegt.

Hoe kunnen we ze laten kennismaken?


Ik hoop dat jullie een oplossing weten  :)

Dunja

Carla

Ikzelf had de twee kooien naast elkaar gezet. Maar bij mij was het zo dat Tommy Janne direct zag zitten.
Gun ze gewoon wat tijd.
Hoelang heb je je eerste parkietje al ?
Het vraagt van hem namelijk ook een aanpassing.
Dit komt zeker goed. ;)  ;)

Safrena

#2
Hey Dunja

Welkom op het forum

Het is inderdaad zoals Carla al zei voor beide parkietjes wennen ;)
De intersesse naar elkaar toe komt wel  ;)

Zet de kooitjes lekker naast elkaar zo kunnen ze rustig kennis maken met elkaar. Je zult merken dat ze binnenkort niet meer zonder elkaar gaan kunnen en als je ene vriendje bij jou komt dat je andere parkietje meteen zal volgen ;)

Vele groetjes

Fatih

Bij mij was het juist de zelfde. Ik had Roxy pas gekocht, maar het interesseerd Einstein niet. En nu zitten ze de hele dag te knufellen :rolleyessmileyanim:

Chantalleke

Hoi,

Sjefke heeft sinds vorige week ook een maatje Billy. Het was echt liefde op het eerste gezicht toen we Sjefke loslieten en kennis lieten maken met zijn vriendje.  :D
Maar toch wil Sjefke af en toe ook wel even tijd alleen met ons of met zijn spiegeltje. Billy vindt alles best. Als Billy losvliegt gaat hij wel gelijk naar Sjefke toe, maar als Sjefke laat merken dat hij even geen zin meer heeft om te spelen, kletsen of knuffelen laat Billy hem ook zijn gang gaan.

Ik denk dat als je ze wat tijd geeft het helemaal goed komt.  ^_^

Chantal

Dunja

Dank u voor de snelle reacties  :)

Dan is er zeker hoop!  :P

Vele groetjes

Dunja

Dunja

Gisteren hebben ze elkaar voor het eerst eens van dichtbij bekeken. Alles ging goed, er werd gefladderd en een heel concert brak los.  :D

Maar na een uurtje ontstond er ruzie en werd er naar elkander gebeten en raar gefloten...  :huh:

Ik heb ze dan maar uit elkaar gehaald en ieder weer zijn eigen kooitje gegeven.

Ik heb de indruk dat Pépé zo gek is van die knabbelstokjes dat hij dit met niemand wil delen en Loeki kroop in zijn kooitje en begon van zijn stokje te eten... Dit stond hem duidelijk niet aan.

Ook als ik hem op mijn hand wil nemen en er hangt een knabbelstokje in zijn kooitje, bijt hij naar me. Kan ik dit stokje beter uit zijn kooitje laten?  :unsure:

Als er ruzie gemaakt wordt, haal ik ze dan beter uit elkaar, of laat ik ze het onder elkaar uitvechten?

Vele groetjes,
Dunja

Safrena

#7
Hey Dunja

Van de knabelstokken zou ik niet teveel aan je parkiete geven dat is niet zo gezond voor de krop
Af en toe (een keer een stok per veertiendagen) met zij tweeën mag het wel een keertje  ;)

Zolang ze niet helemaal gemeen gaan vechten met verwondingen en bloed zou ik ze niet uit elkaar halen

Hou het echter wel in het oog indien het vechter te erg wordt zodat je ze bijtijds apart kan zetten

Vele groetjes

Sara

Het is toch zo dat als je meer dan één parkietje hebt geen spiegeltje mag geven dat kan agresiviteit opwekken bij je kromsnavels! :unsure:
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey Baasje van Arno

Neen hoor ik heb ook twee parkietenmeisjes en ze hebben ook spiegeltjes

en ze zijn beiden super lief hoor

vele groetjes

Chantalleke

Nou Baasje van Arno, ik denk dat je je parkietje bozer maakt als je hem ineens zijn spiegeltje afneemt omdat hij een nieuw vriendje krijgt :worriedsmiley:
We hebben Sjefke zijn eigen spiegeltje laten houden en Billy toen hij nog in zijn eigen kooitje zat een speeltje gegeven met ook een klein spiegeltje. Billy is met zijn eigen speeltje nu in Sjefkes kooi gaan wonen (sinds 2 weken) Billy vindt nog steeds zijn eigen speeltje het leukste en Sjef kletst nog volop tegen zijn spiegeltje. Maar als Billy lief is mag hij van Sjefke ook wel even gebruik maken van zijn spiegeltje :D

Groetjes Chantal

Sara

Ah sorry dan,
Maar ik had dat gelezen dat ze dan hun spiegeltje tegen het nieuwe parkietje gaan verdedigen enzo...
Mja als dat niet het geval is des te beter hé. ;)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Dat verdeigen waren we met Sjefke ook heel bang voor. Want zijn bel is zo heilig dat zelfs mijn vriend en ik er niet aan mogen komen. Daarom hadden we voor de zekerheid van alle speeltjes twee precies dezelfde exemplaren klaar liggen voor als het niet goed zou gaan (is ook een tip hier van het forum) Ze zijn met zijn tweeen en hebben zoveel speeltjes dat ze niet eens ruzie zijn gaan maken!!  :D

Het zijn ook twee verschillende parkietjes. Sjefke kletst liever tegen zijn bel en spiegel. Terwijl Billy liever schommelt, slingert aan de papegaaienbel of een wilgentak sloopt  :P

Chantal