bang??

Gestart door parkietengek12, februari 03, 2008, 11:01:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

hallo ik ben Joel.

mijn vraag is: als ik de kooi open doe dan komen ze er nooit uit en dat is nu al misschien 2 jaar we zijn laats verhuist en ik snap dat dat even wennen is, maar zouden ze bang zijn om uit de kooi te komen want ik moet vindt het wel erg jammer dat ze niet gezellig naar buiten komen weet iemand raad??

groetjes Joel


Ilse*

Hoi Joel,

Heb je ook een leuke speelplek/speelboom voor ze in de kamer staan? Of een plekje waar ze kunnen zitten en spelen?
Je kan het buiten de kooi gezellig maken, zodat ze misschien naar buiten zullen komen.
Zijn je parkietjes tam? Dan zou je ze op de vinger kunnen nemen en ze boven op de kooi kunnen zetten (of op hun speeltuintje).
Ze zullen in het begin bang zijn, en misschien terug vliegen, maar als je ze lokt met wat lekkers (fruit/groente of trosgierst) kan het vast en zeker lukken :)

Succes!

Groetjes, Ilse

Parkieten-Freak

Onbekend maakt onbemind, Parkietengek. Ik denk dat jouw vogeltjes bang zijn om hun vertrouwde omgeving te verlaten.
Je kunt de kooi zo vaak mogelijk open te zetten (mits je erbij bent!) en te zorgen voor een vliegveilige omgeving.
Je hebt grote kans dat vandaag of morgen één van beide vogels een kijkje komt nemen in de deuropening van het kooitje, en dan is letterlijk de eerst stap naar vrij vliegen gezet!  ;)


parkietengek12

oke bedankt voor de snelle reacties maar nee ik heb geen speelboomm of plekje ze staan ook op de werkkamer en ik mag van mijn ouders geen boom meer maken ik had er wel een, maar ik kan wel een tak op hangen waar ze op kunnen zitten (is een liaan van een treurwilg giftig?  en nee mijn parkietjes zijn niet tam maar eentje kan niet zonder mijn hand buiten de kooi (hij is een kruiper).
ik ga denk ik een plekje vor ze maken waar ook de kruiper heen kan ik ga het maken van een liaan van een treurwilg (als die niet giftig is) nou groetjes joel

Ilse*

Voor zover ik weet is de Treurwilg wel giftig... :-\ Als ik het goed heb komt dat doordat de takken van een Treurwilg vaak in het water hangen en daardoor giftige stoffen opnemen.
Takken van een gewone (onbespoten) wilg mag wel ;) Of takken van onbespoten fruitbomen.
Veel plezier en succes om een leuk zitplekje voor ze te maken! :)

Groetjes, Ilse

Mars

Je kunt bijvoorbeeld ook op of aan de kooi iets hangen. Een dik touw vastknopen over de bovenkant met wat takken aan de punt geknoopt, gewoon een soort speeldoolhof dat je boven op je kooi kunt leggen (takken aan elkaar vast knopen met sisaltouw) enz. Ook wil een lekker stukje trosgierst bij de ingang van de kooi wel eens helpen, net om de hoek van het deurtje.

Voor je kruipertje kun je eventueel een tak van de kooi naar de grond hangen, als hij dan van de kooi afvalt zal hij (nadat je hem er een keertje op hebt gezet) snel weer zijn weg terug vinden.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Hoi joel,

Je kan ook een berkentak nemen daar zijn ze ook erg gek op.
Deze tip kregen wij van een verkoper van een dierenwinkel.
Ze knagen deze helemaal kaal.


groetjes hilde

parkietengek12

met bladeren of zonder??

Ilse*

zonder bladeren ;)

Hillie bedoelt dat ze de stok kaal knagen, dus de schors eraf peuteren met hun snaveltje.

parkietengek12

oh:P nou bedankt voor de reacties en er hoeft op dit topic niet meer geschreven worden  ;D
Doei:)

groetjes joel